مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: گردنه برف گیر "بیژن" در شهرستان بویراحمد پس از پنج ماه مسدودی با تلاش راهداران بازگشایی شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸ 22 April 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حمیدرصا پیمانجو  افزود : گردنه "بیژن" که شهر سی سخت را به "پادنا" و سمیرم استان اصفهان متصل می‌کند، با تلاش راهداران باز و تردد در آن امکان پذیر شد.

وی اضافه کرد: این محور که از آبان سال گذشته تاکنون به دلیل بارش‌های سنگین برف بسته بود، پس از تلاش شبانه روزی راهداران در اردیبهشت امسال بازگشایی شد.

وی گفت: بازگشایی گردنه بیژن موجب سهولت در رفت و آمد و کاهش حدود یک ساعت و نیم مسیر از سی سخت به پادنا و کاهش ترافیک در جاده اصلی یاسوج - اصفهان می‌شود. جاده سی سخت به سمیرم در مسیر جاده گردنه بیژن ۲۳ کیلومتر طول دارد که ۱۴ کیلومتر آن برفگیر است و از این راه بیشتر عشایر کوچ رو و کشاورزان استفاده می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با بازگشایی این جاده برف گیر، علاوه بر تردد وسایل نقلیه، مسیر تردد عشایر کوچ رو نیز هموار می‌شود.

گردنه بیژن در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد است.

گردنه بیژن جاده‌ای سخت گذر در مسیر بین استانی از شهر سی سخت تا روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم است که ارتفاع برف در آن در ایام سردِ سال به بیش از چند متر می‌رسد.

طول این مسیر از سی سخت تا روستای نورآباد بخش پادنای بزرگ سمیرم ۲۰ کیلومتر است که هشت کیلومتر در حوزه کهگیلویه و بویراحمد و ۱۲ کیلومتر در حوزه استان اصفهان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار