مدیر کل شیلات خوزستان گفت: زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی و خاویاری استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از شهریورماه سال گذشته آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۶۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷ 27 April 2024

تابناک خوزستان: مرتضی سوری روز شنبه در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران  بیان کرد: هدف از اجرای زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان، ارتقای بهره‌وری در رسته ماهیان گرمابی و خاویاری، افزایش تولید با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبزی‌پروری، کشف و توسعه بازارهای داخلی و خارجی با رویکرد تنوع گونه‌ای است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای این طرح گفت: تدوین طرح مطالعاتی زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی و خاویاری و صدور ۹۴ پروانه بهره‌برداری واحدهای شیلاتی به ظرفیت ۷۷۰ تن در سال از جمله اقدامات انجام شده در راستای زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری است.

مدیر کل شیلات خوزستان اظهارکرد: منابع مالی و تسهیلاتی به ۱۲ طرح زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری به مبلغ ۳۰۷ میلیارد ریال هدایت و ۶ فرصت سرمایه‌گذاری با مطالعات کامل امکان‌سنجی به زبان انگلیسی و فارسی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تدوین شده است.

سوری ادامه داد: همچنین ۲ واحد راکد مرتبط با زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری با اختصاص ۱۲۵ میلیارد ریال سرمایه احیا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار