بسته شهرستان های تابناک؛
تابناک: : شرایط نداشتن مکان برایم آنقدر سنگین است که حتی در چند روز پیش کسی باعث به آتش کشیدن صندوق ها در تره بار شده بود که پلیس به دلیل اینکه من اینجا تمرین می کنم میخواست دستگیرم کند که با شناختی که همگان از من داشتند این مساله حل شد.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 25 October 2015
به گزارش تابناک اصفهان، استان اصفهان ظرفیت های بسیاری در حوزه های مختلف دارد که یکی از این ظرفیت ها شهرستان های استان با تنوع اقلیم و فرهنگ و حتی زبان متفاوت از مرکز استان است.

تابناک اصفهان در نظر دارد با پوشش اخبار حوزه شهرستان های خود در هفته، به معرفی ظرفیت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این شهرستان ها بپردازد.

حجت‌الله تنهایی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا، در کارگروه اجتماعی - فرهنگی شهرستان شهرضا اظهار کرد: ارتقای کامل سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی فاکتورهای اصلی سلامت در جهان است .

وی افزود: در کشور ما نیز به عنوان کشوری مذهبی باید به مقوله سلامت معنوی و آرامش معنوی توجه ویژه ای شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا ادامه داد: شبکه بهداشت و وزارت بهداشت تنها قادر به تامین ۲۰ تا ۳۰ درصد سلامتی در جامعه هستند و مشارکت و همراهی اجتماعی به عنوان دو نیاز اصلی در شبکه بهداشت و وزارت بهداشت است و سلامتی کامل با همکاری مردم و پشتیبانی سایر نهادها به صورت کامل تامین می‌شود.

تنهایی با بیان این که توسعه مهارت‌های زندگی و فرزندپروری از دیگر اقدامات شبکه بهداشت است، اظهار کرد: شبکه بهداشت با کمک روان‌شناسی بالینی اقدام به غربالگری روانی و بررسی علمی مشکلات روانی در شهرستان کرده‌است.

وی ادامه داد: در این غربالگری که دو گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال و ۱۸ تا ۶۰ سال قرار دارند که در زمینه مصرف الکل، سیگار و موادمخدر از طریق مصاحبه با ۳ سطح خطر پایین، خطر متوسط و بالا غربالگری می‌شوند تا اقدامات پیشگیری و مقابله مورد نیاز در مورد آن‌ها انجام گیرد.

وی افزود: از جمله دیگر اقدامات شبکه بهداشت شهرستان ارائه بسته‌های آموزشی در زمینه خودکشی است تا تاثیرات آن در خانواده، جامعه و شهر که غیر قابل اندازه‌گیری است را کاهش دهد.

وی ادامه داد: بار روانی که خودکشی در جامعه ایجاد می‌کند دوبرابر بیماری دیابت و برابر با وضعیت جنگی است.

تنهایی با اشاره به ضرورت آگاهی نسبت به بلایا و حوادث، گفت: آموزش سلامت روان در هنگام حوادث و پس از سانحه به دو صورت کلی در شهرستان و خاص برای خانواده‌های آسیب‌دیده انجام می گیرد.

وی ادامه داد: ادارات شهرستان کمک زیادی به برگزاری این همایش می کنند که از جمله می توان به حضور آموزش و پرورش با کمک مربیان پرورشی و اداره ورزش و جوانان با حضور مربیان ورزشی خود و اداره بهزیستی با ارائه بسته‌های آموزشی اشاره کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان این که افسردگی علت اصلی خودکشی است، تصریح کرد: خودکشی با دارا بودن آمار ۲٫۵ تا ۳ درصد جزء ۳ علت اصلی مرگ در گروه سنی ۱۵ تا ۲۰ سال است که متاسفانه این آمار در شهرستان ما به ۲ برابر میزان آن در کشور می‌رسد.

* مسوولان چادگان کوچکترین قدمی برای کمک به ورزش های رزمی برنداشته اند

صادق حسین خانی یکی از ورزشکاران مقام آور استانی گفت: ورزش بهترین استراحت برای ذهن است و انسان با ورزش کردن شیوه های فکر کردن و افکار مناسب را بهتر می یابد تا در آینده بتواند بهترین راه را برای زندگی سالم داشته باشد.

این ورزشکار جوان افزود:از سال ۱۳۸۵رشته کونگ فو را در باشگاه شهید سردار حنیف شروع نمودم که جا دارد از زحمات اساتید ارجمند به خاطر راه اندازی این باشگاه تشکر و قدر دانی نمایم.

وی ادامه داد:من از سال ۱۳۸۶ ورزش را به صورت جدی و با هدف این که بتوانم افتخارات بزرگی برای شهرستان و کشورعزیزم ایران کسب نمایم و درامر ورزش پیشرفت کنم.

حسین خانی با بیان این که بارها به مسابقات استان دعوت شده ام و توانستم جواز حضور در تیم منتخب استان برای اعزام به مسابقات کشوری را بدست آورم افزود: متأسفانه مسوولان هیئت کونگ فو استان حق بنده را ضایع نموده اند و با دلایل کاملا بیهوده بنده را از حضور در مسابقات کشوری منع کرده اند و مسوولان شهرستان که مرتبط به امور ورزش بوده اند هیچ واکنش موثری انجام نداده اند.

ورزشکار مقام آور استانی ادامه داد: در کارنامه چند ساله خود مسوولیت های از جمله دبیر هیئت ورزش های رزمی وم سوول سبک کیک بوکسینگ در شهرستان را دارم، که به تازگی برای رسیدن به اهداف بالاتر به درخواست شورای اسلامی شهر زیارتی رزوه، در رشته کیک بوکسینگ باشگاهی با همکاری اداره ورزش و جوانان راه اندازی نموده ایم.

وی با اشاره به مشکل بزرگ ورزش های رزمی در شهرستان اظهار کرد: در چادگان سالن مناسبی برای ورزش های رزمی وجود ندارد ولی با این حال تعداد زیادی از نونهالان، نوجوانان و جوانان در رشته های رزمی شرکت می کنند و توانسته اند تا به حال مقام های متعدد استانی و کشوری را برای شهرستان به ارمغان آورند که در این جا می طلبد مسوولان شهرستان و استان برای پیشرفت ورزش های رزمی چاره ای بیاندیشند.

دبیر هیئت ورزش های رزمی افزود: در رشته های ورزش رزمی شهرستان چادگان پتانسیل های مناسبی وجود دارد که متأسفانه به علت آشنا نبودن مسوولان شهرستان با امور ورزش هیچ پیشرفت موثری به چشم نمی خورد.

حسین خانی در ادامه افزود: در چند سال اخیر با توجه به این که درخواست های فراوانی از طرف هیئت های ورزش رزمی به مسوولان شده است اما متأسفانه به غیر از مسوول اداره ورزش و جوانان هیچ مسوول دیگری در شهرستان کوچک ترین قدمی برای کمک به ورزش های رزمی برنداشته اند.

وی در پایان گفت: با این روندی که هیئت های ورزش رزمی شهرستان به سمت اهداف خود قدم بر می دارند انتظار می رود مسوولان شهرستان با حمایت های خود برای مطرح کردن رشته های رزمی در استان یا کشور ما را یاری نمایند.

*امروزه بیخیال‌ها برای کشور مشکل ساز شده‌اند

امام جمعه موقت شاهین شهر قمه زنی و مداحی های آلوده به حرف های بی اساس را دفاع بد از دین اسلام دانست و تاکید کرد: باید دست مردم را دست مراجع سالم و دارای رساله قرار دهیم نه مراجع لندنی و خارج نشین.

وی تصریح کرد: امروز دین اسلام از دست دو تهجر و روشنفکرانی که می خواهند با ژیگول بازی دین اسلام را تغییر دهند در رنج و عذاب است.

حجت الاسلام صالحیان در ادامه به بیانات رهبر انقلاب در جمع فرماندهان نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و گفت: امروزه بیخیال ها و سهل اندیش ها برای کشور مشکل ساز شده اند و تنها جوانان و امت انقلابی هستند که به تحقق آرمان های امام و رهبر انقلاب کمک می کنند همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس نیز این بار را بر دوش می کشیدند.

خطیب موقت نماز جمعه شاهین شهر با بیان اینکه هوشیاری و دشمن شناسی امروز وظیفه همه ما است و نباید اجازه دهیم همه مشکلات بر دوش رهبر انقلاب باشد گفت: به دولت توصیه می کنیم مکتب سیاسی رهبری را در متن و بطن کار بویژه سیاست بین المللی خود قرار دهد.

* معاون فرماندار حتی اجازه نداد داخل اتاقش شوم

حسین پاک نژاد در رابطه با مشکلات خود در شهرستان گلپایگان، به جهت نداشتن جای مناسب برای تمرین ورزش قویترین مردان اظهار کرد: من از سال ۱۳۸۴ این ورزش را کار می کنم و تا الان ۱۱ بار در مسابقات کشوری شرکت کرده ام که در ۲ هزار و ۲۰۰نفر شرکت کننده توانستم نفر ۱۰ ایران شوم.

وی با بیان این که همیشه جز هشت فینالیست مردان آهنین بودم یاداور شد: تاکنون تمام هزینه فعالیتم در این رشته را خانواده ام متحمل شده اند و هیچ کمک مالی از مسئولین نخواسته ام ولی متاسفانه نبود مکان مناسب برای تمرینات بسیار برایم طاقت فرساست.

پاک نژاد با اشاره به سرد شدن هوا و نداشتن هیچ مکانی برای تمرین تصریح کرد: اکنون در پشت میدان تره بار گلپایگان مشغول تمرین هستم که با سرد شدن هوا می تواند تاثیر منفی بر روی بدنم گذارد و بازدهی بدن را بسیار پایین بیاورد.

وی افزود: سرد بودن مکان در این ورزش باعث سرد شدن بدن و بالطبع آسیب دیدگی های شدید در بدن می شود که اکنون به دلیل بارندگی هفته گذاشته یکی از رگ های بازویم پاره شده و دچار آسیب دیدگی شدم.

این فینالیست ورزش قویترین مردان در کشور با بیان تلاش های بدون ثمر برای گرفتن مکانی مناسب برای تمرینات این ورزش عنوان کرد: بارها به خدمت آقای سلیمی رئیس اداره ورزش و جوانان رفته ام که تاثیری نداشت و زمانی که به فرمانداری برای گفتن مشکلم رفتم معاون فرماندار حتی اجازه نداد داخل اتاقش شوم.

وی با تاکید بر توانمندی جوانان گلپایگان در عرصه تمامی ورزش ها و علی الخصوص این رشته ورزشی تاکید کرد: این ورزش هزینه های سنگینی دارد که اگر کمک مسئولین نباشد شاید کسی به راحتی نتواند در این عرصه وارد شود.

پاک نژاد با اشاره به اینکه حتی حاضرم تمام تجهیزات خود را در اختیار دوستداران این ورزش در شهرستان به جهت پیشرفت در این رشته قرار دهم یاداور شد: اما از مسئولین خواستار آماده سازی مکانی مناسب برای تمرینات هستیم.

ورزشکار شاخص کشورمان گفت: شرایط نداشتن مکان برایم آنقدر سنگین است که حتی در چند روز پیش کسی باعث به آتش کشیدن صندوق ها در تره بار شده بود که پلیس به دلیل اینکه من اینجا تمرین می کنم میخواست دستگیرم کند که با شناختی که همگان از من داشتند این مساله حل شد.

وی در پایان اظهار کرد: من نیز شرایط مسئولین به جهت سختی و کمبود سالن ورزشی را درک می کنم ولی خواهشمندم حداقل با یکی از کارخانه ها هماهنگی لازم را بکنند که در یکی از سوله های بلا استفاده آنان بتوانم در فصل سرد سال تمرین کنم و کسانی نیز که علاقمند به این رشته هستند بتوانند در جایی واحد حضور پیدا کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار