کد خبر: ۱۱۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶ 26 October 2015

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با بیان اینکه مشکلات صنایع کوچک و متوسط این استان در کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بررسی می‌شود، گفت: رفع مشکلات صنعت نگاه کارشناسی را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،به‌نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، محسن امینی در دومین نشست کمیسیون صنعت اظهار داشت: کمیسیون صنعت به‌عنوان اتاق فکر با کمک، هم‌فکری و نگاهی عمیق باید مشکلات صنعت را دسته‌بندی و برای حل آن‌ها راهکارهای مناسب پیشنهاد دهد.

وی با اشاره به این نکته که رصد کردن مشکلات صنعت از اولویت‌های این کمیسیون است، افزود: برگزاری برخی از جلسات کمیسیون صنعت با حضور مسئولان ذیربط و با هماهنگی اتاق البرز در انجمن‌ها و شرکت‌های این استان برگزار می‌شود تا مشکلات این شرکت‌ها از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

امینی رکود و کمبود نقدینگی را مهم‌ترین نگرانی بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: رکود عمیقی در بازار کار و خدمات وجود دارد که این مشکل نبود مشتری برای محصولات و عدم گردش مالی مناسب را در پی داشته است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: در حال حاضر صنایع کوچک و متوسط به دلیل نداشتن دسترسی به بازار سرمایه بیشترین مشکلات را در این حوزه دارند که کمیسیون صنعت اتاق برای رفع مشکلات این بخش توجه ویژه‌ای دارد.

وی گفت: تعداد زیادی از صنایع موجود در استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند، که این نقش می‌تواند در توسعه اقتصادی البرز اثرگذار باشد از طرفی بررسی مسایل کارگری، تامین اجتماعی و معوقات بانکی از اولویت‌های این کمیسیون است.

امینی با اشاره به اینکه مولفه‌های فراوان در بهبود فضای کسب و کار وجود دارد، افزود: رفع موانع و مشکلات در این زمینه با همیاری و همدلی همه دستگاه‌های ذیربط امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: سطح دسترسی صنایع کوچک و متوسط کشور به تسهیلات بانکی و استفاده از خدمات مشاوره‌ای در این بخش نیازمند تقویت است.

وی بیان کرد: تبیین جایگاه و اهمیت صنایع کوچک در امر تولید و اشتغال و تاثیر منحصر به‌فرد آن در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست و این امر نیاز به حمایت و همراهی تلاشگران و مسئولان استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار