معاون کتابخانه‌های عمومی اصفهان:
تابناک: معاون کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه از نظر تعداد اعضا باید 35 درصد جمعیت استان یعنی حدود یک میلیون و 690 هزار نفر عضو کتابخانه باشند، گفت: متأسفانه این رقم در استان حدود 0.3 درصد یعنی 187 هزار نفر و در شهرضا 5درصد است.
کد خبر: ۱۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰ 09 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، امیر هلاکویی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان با اشاره به شاخص‌های سنجش عملکرد کتابخانه‌ها اظهار داشت: شاخص کتاب به ازای هر نفر، 4 جلد کتاب باید در کتابخانه وجود داشته باشد که در استان به ازای هر نفر نیم جلد کتاب و در شهرضا این آمار از آمار استان بالاتر است.

وی با بیان اینکه از نظر تعداد اعضا باید 35 درصد جمعیت استان یعنی حدود یک میلیون و 690 هزار نفر عضو کتابخانه باشند، افزود: متأسفانه این رقم در استان حدود 0.3 درصد یعنی 187 هزار نفر و در شهرضا 5درصد است.

معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان گفت: در بخش زیربنای کتابخانه‌های عمومی در کل استان مجموع زیر بناها 386 هزار متربع و در شهرستان شهرضا 6 هزار و 665 متر مربع است.

وی تصریح کرد: کتابخانه علامه طباطبایی شهرضا رتبه نخست را در مباحث فرهنگی دارد و سایر کتابخانه‌های شهرستان از نظر فنی و عمومی امتیازات لازم را دارند.

هلاکویی بیان کرد: در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، نمایه نشریات با بیش از یک میلیون و 700 هزار مقاله و پژوهش و پایان نامه موجود است.

کسب مقام دوم امانت کتاب در کشور از سوی کتابخانه علامه طباطبایی شهرضا

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا نیز در این نشست با اشاره به ‌آمار مقایسه‌ای بین سال‌های 88 و 93 اظهار داشت: در سال 1388 که اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا به صورت مستقل کار خود را آغاز کرد،تعداد عضو در سال 88، 3 هزارو 334 نفر و در سال 93، این رقم به 7 هزارو 523 نفر رسیده است که رشد 225 درصد داشته است.

فاطمه پورخاقان با بیان اینکه امانت یکساله کتاب در سال 88، 12 هزارو 356 نسخه کتاب بود، افزود: در سال 93، امانت کتاب به 81 هزارو 230 نسخه رسیده که رشد 657 درصدی داشته است.

وی با اشاره به تدوین شناسنامه عمرانی کتابخانه‌های عمومی شهرستان، تصریح کرد: در نیمه نخست سال نیم 15 میلیون تومان از محل نیم درصد شهرداری شهرضا جذب نهاد شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا با بیان اینکه ایجاد کتابخانه در محل سروستان در فاز 3 و4 یکی از ضروریات است، بیان کرد: از ظرفیت بسیج به منظور کمک در آماده سازی و شاداب‌سازی کتابخانه‌ها در شهرضا استفاده کرده‌ایم.

وی با اشاره به راه‌اندازی بخش کودک در تمام کتابخانه‌های شهرستان، خاطرنشان کرد: احراز رتبه دوم امانت کتاب در کشور برای کتابخانه علامه نشان از مراجعات اعضا به کتابخانه‌ها است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار