مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام آخرین مهلت ثبت نام مالکان واحدهایی که در جریان سیل اوایل ماه جاری آسیب دیدند را روز چهارشنبه 27 آبان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 17 November 2015
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام آخرین مهلت ثبت نام مالکان واحدهایی که در جریان سیل اوایل ماه جاری آسیب دیدند را روز چهارشنبه 27 آبان اعلام کرد.
فریادرس شهبازی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون بیش از 11 هزار درخواست برای جبران خسارت ناشی از وقوع سیل به این اداره کل ارجاع شده که احتمالا در این دو روز (امروز و فردا) این تعداد بیشتر هم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون کار کارشناسی هشت هزار واحد از واحدهای سیل زده انجام شده است، افزود: کارشناسان بنیاد مسکن با حضور در منازل افراد آسیب دیده، میزان خسارت های وارد شده را بررسی و مشخص می کنند.
شهبازی ادامه داد: این اداره کل تنها به درخواست های آسیب دیدگی واحدهای مسکونی، تجاری که تا 27 آبان به این اداره کل ارائه شوند ترتیب اثر می دهد و پس از این تاریخ، هیچ درخواستی پذیرفته نمی شود.
وی در خصوص تمدید مهلت ثبت نام متقاضیان واحدهای خسارت دیده از سیل اخیر در ایلام گفت: تنها در صورتی که دولت همانند زلزله آبدانان و مورموری که تامین اعتبار انجام داد در مورد سیل اخیر نیز این مهم را انجام دهد، زمان قابل دریافت تقاضا تمدید است.
وی در مورد جزییات پرداخت تسهیلات به واحدهای خسارت دیده نیز تاکید کرد: برای 600 واحد مصوب احداثی که در معرض حریم رودخانه قرار گرفته اند تا سقف 300 میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود پنج درصد و 60 میلیون ریال نیز کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام افزود: در حاشیه روستاهای سطح استان نیز 300 واحد احداثی مصوب شده که برای هر یک از این واحدها تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و مبلغ 50 میلیون ریال کمک بلاعوض اختصاص داده می شود.
شهبازی یادآور شد: برای 12 هزار و 800 واحد تعمیری روستایی، شهری و تجاری استان ایلام نیز 30 تا 60 میلیون ریال تسهیلات کم بهره و 10 تا 20 میلیون ریال کمک بلاعوض اختصاص خواهد یافت.
وی گفت: علاوه بر این تعداد، 12 هزار واحد شامل خسارت به لوازم اماکن خانگی و تجاری شهری و روستایی بوده که به آنها نیز تسهیلات 20 تا 140 میلیون ریالی و کمک بلاعوض 10 تا 20 میلیون ریالی اختصاص پیدا می کند.
شهبازی اضافه کرد: در مجموع یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و 550 میلیارد ریال کمک بلاعوض به واحدهای خسارت دیده از سیل اخیر این استان اعتبار از سوی دولت اختصاص یافته است.
بر اثر وقوع سیل اخیر در ایلام پیش، بیش از 10 هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، زیرساخت ها، 20 هزار واحد مسکونی، تجاری و صنعتی و یک هزار دستگاه خودرو در استان ایلام خسارت وارد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار