تابناک: دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به فعالیت 24 دبیر ستاد اقامه نماز در 24 شهرستان استان گفت: بررسی و ارزیابی عملکرد دبیران ستادهای اقامه نماز در سطح استان نشان می‌دهد، ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا، نسبت به سایر شهرستان‌ها عملکرد بهتری داشته است.
کد خبر: ۱۳۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 28 November 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رضا جدیدی امروز (شنبه) در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان با اشاره به پیشینه مذهبی شهرضا اظهار کرد: شهرستان شهرضا نباید با کمبود روحانی مواجه باشد، این شهرستان در زمینه روحانی خودکفا و از صادرکنندگان علوم حوزوی در استان محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم پاسخگو بودن ستاد اقامه نماز شهرستان‌ها و در خصوص نواقص موجود در اقامه نمازهای جماعت مدارس و دانشگاه‌ها اضافه کرد: دبیر ستاد اقامه نماز بازوی توانمند امام جمعه و فرماندار است و مجموعه مدیریتی شهرستان باید نسبت به رفع نواقص و معایب موجود، تلاش کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به کمبود اعتبارات اداره آموزش و پرورش در پرداخت حق القدم امامان جماعت مدارس اظهار کرد: این مشکل مختص یک شهرستان یا استان خاص نبوده و در سراسر کشور وجود دارد، دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است و از این جهت باید از ظرفیت خیران در این خصوص استفاده کرد.

جدیدی، از تصویب مبلغ 15 میلیارد ریال در ستاد اقامه نماز استان برای پرداخت حق القدم امامان جماعت مدارس خبر داد و افزود: این مبلغ از سوی مجتمع فولاد مبارکه به اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اختصاص داده شده است.

وی هم‌چنین از اختصاص مبلغ 400 میلیون ریال از سوی شهرداری اصفهان به ستاد اقامه نماز استان خبر داد و تصریح کرد: ستاد اقامه نماز فاقد ردیف بودجه و اعتبارات دولتی است و ترویج امر واجب نماز مستلزم تشریک مساعی سایر ادارات و ارگان‌های اجرایی است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان ادامه داد: حدود پنج هزار مدرسه در استان وجود دارد که تنها در دو هزار مدرسه، نماز جماعت توسط روحانی اقامه می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار