فرماندار خلخال گفت: به کارگیری واژه محرومیت برای خلخال مناسب نیست.
کد خبر: ۱۳۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵ 29 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نظری شیخ احمد امشب در نشست صمیمی با نخبگان و سرآمدان شهرستان خلخال با اشاره به اینکه شهرستان خلخال در بن بست قرار ندارد و با یک راه به مرکز استان و کشور و شش راه به استان های مرکز از طریق استان گیلان ارتباط دارد گفت: به کارگیری واژه محرومیت برای خلخال مناسب نیست.

فرماندار خلخال اضافه کرد: فضا برای حضور سرمایه گذاران با اتمام آسفالت جاده خلخال به فیروز و اتصال آن به سرچم مهیا شده و باید از این پس برای جذب سرمایه گذاران در شهرستان تلاش کنیم.

وی با اشاره به یکسری محدودیت‌ها در شهرستان خلخال گفت: در کنار محدویت‌ها قابلیت‌های فراوانی نیز در شهرستان خلخال وجود دارد که تلاش دسته جمعی را می طلبد تا به سرانجام برسد که با تلاش نماینده فعلی و نمایندگان سابق همچنان این روند ادامه دارد.

نظری گفت: از وقتی که آقای استاندار به بنده دستور فرمودند که در شهرستان خلخال حضور یابم و مدیریت شهرستان را از همه لحاظ به بنده سپردند بنده نیز پیگیر مشکلات شهرستان بودم.

وی افزود: اگر حتی کارهای عمرانی پیش رود و آب و برق و گاز در روستاها و شهرها توسعه یابد و مردم برخوردار شوند باید فکری به حال معیشت مردم کرد و اگر این معیشت تامین نشود تثبیت جمعیت انجام نخواهد شد بلکه مهاجرت تسریع و تسهیل خواهد شد.

برای هر بخش پروژه‌های اولویت‌داری را تعریف کرده‌ام

فرماندار خلخال گفت: بنده طبق برنامه کارشناسی شده برای هر بخش پروژه‌های اولویت‌داری را تعریف و در برنامه پیگیری از مسئولین استانی قرار داده‌ام که در بخش خورش رستم مطالعات اکتشافی پلی متال حاشیه قزل‌اوزن در حال انجام بوده و با نتیجه مطالعات مثبتی که از سوی مسئولین اعلام شده انشاالله با سرمایه گذاری 30 میلیاردتومانی عمده مشکل اشتغال و درآمد شهرستان تأمین خواهد شد.

و ایجاد این واحد صنعتی که بحث استخراج صنایع و فلزات پایه همچون طلا و مس را به دنبال خواهد داشت نه تنها بخش خورش رستم بلکه شهرستان را متحول خواهد ساخت.

نظری با اشاره به به پیگیری مردم خورش رستم در خصوص جاده 13 کیلومتری هشجین سرچم گفت: هرچند در فضاهای مجازی ما پیگیری مردمی را مشاهده می‌کنیم اما این پروژه ردیف ملی ندارد و از سال گذشته 700 میلیون و امسال 380 میلیون تومان به این پروژه اعتبار تزریق شده که کار اتمام این پروژه با 300 میلیون و 500 میلیون تمام شدنی نیست و نیاز به بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تلاش همچنان برای اخذ اعتبارات بیشتر برای تکمیل این خواسته مردمی نیز ادامه خواهد داشت.

فرماندار خلخال گفت: درنشست با استاندار اردبیل این بحث نیز مطرح شده و در داخل طرح چهاربانده کردن جاده اردبیل سرچم و هشجین این موضوع دیده شده است که عملی خواهد شد.

وی با اشاره به اصلی‌ترین خواسته مردم خورش‌رستم یعنی آب شرب هشجین گفت: از بیست سال گذشته آب شرب شهر هشجین از طریق 19کیلومتر پمپاژ و خط انتقال با لوله‌های گالوانیزه انجام می شده که اکنون این خط کاملا فرسوده شده و امسال ما به دلیل ترکیدگی‌ها در مسیر همین خط لوله انتقال موجب کم آبی و شرمندگی در محضر مردم هشجین شدیم که ان شاالله تعویض این خط لوله به هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امسال دو میلیارد تومان آن تامین شده و بقیه نیز در سال‌های آینده تأمین مشکل حل خواهد شد.

وی به پروژه سد شهید پستی هشجین اشاره کرد و گفت: مطالعات فاز اول و دوم تمام شده و با دستور استاندار محترم و پیگیری نماینده ماده کمیسیون215 برای اجرای این طرح اخذ خواهد شد که نیازمند پیگیری نماینده مردم خلخال و کوثر از طریق مجلس است.

فرماندار خلخال گفت: در برنامه داریم تا با توصیه به کشاورزان به سوی تولید محصولات پربازده و کم آب بر برویم که در این راستا یک کمربند سبز در محدوده قزل‌اوزن به طول پنج کیلومتر با تخصیص 50 میلیون متر مکعب آب از قزل‌اوزن را در خورش رستم ایجاد خواهیم کرد.

نظری گفت: مردم خلخال مطمئن باشند که سقف برداشت 50 میلیون متر مکعب آب از قزل‌اوزن عملی خواهد شد.

عملیاتی گاز‌رسانی به 17 روستا در بخش خورش رستم در حال انجام است

فرماندار خلخال بیان داشت: در حال حاضر عملیاتی گاز‌رسانی به 17 روستا در بخش خورش رستم در حال انجام بوده که مردم فهیم شهرستان باید بدانند شرایط کاری برای گازکشی در شهرستان خلخال با سایر مناطق فرق می‌کند و در شهرستان پارس آباد برای نصب هر علمک گاز خانگی به خاطر مسطح بودن سه میلیون تومان نیاز است ولی برای نصب همین یک علمک در خلخال بیش از نه میلیون تومان دقیقا سه برابر رقم ریالی صرف شده در پارس آباد نیاز است که برای گازرسانی به مناطق دورافتاده خلخال خطوط لوله با تلاش شرکت گاز استان از مناطق کوهستانی و صعب العبور انجام یافته است.

وی افزود: تا پایان سال انتظار می‌رود با بهبود شرایط آب و هوایی گازرسانی به 17 روستای کردنشین خلخال نیز انجام یابد و ساکنان 17 روستای کردنشین نیز از نعمت گاز برخوردار شوند.

و تا پایان سال 1396 ما در شهرستان روستایی نخواهیم داشت که 50 خانوار جمعیت داشته باشد ولی گاز نداشته باشد.

فرماندار خلخال به پیگیری امورات مجتمع آبرسانی برندق و سجهرود اشاره کرد و ادامه کار ساخت این مجتمع خبر داد.

نظری به جاده جعفرآباد و برندق اشاره کرد و گفت: این جاده نیز 9 کیلومتر طول داشته که تلاش برای اخذ اعتبارات برای تکمیل این جاده برای تردد آسان اهالی ادامه دارد.

مشکلات مخابراتی در مسیر راه‌‌های شهرستان و مناطق گردشگری حل خواهد شد

علی نظری به قول وزیر مخابرات و فناوری کشور در خلخال اشاره کرد و گفت: سه دستگاه BTS مخابراتی برای نصب در منطقه گردشگری الماس در جاده خلخال به اسالم، منطقه گردشگری ازناو و منطقه گردشگری امامزاده عبدالله کلور خلخال از سوی وزیر قول داد که با نصب این BTS ها مشکلات ارتباطی مخابراتی در مسیر راه‌‌های خروجی شهرستان و مناطق گردشگری حل خواهد شد ولی در خصوص پوشش تلفن همراه در روستاهای هشجین نیز گفت: یک دستگاه BTSنیز در در روستای برندق نصب و روستاهای مسیر آنتن دهی خواهد شد.

فرماندار خلخال با اشاره به آسفالت شهر خلخال گفت : در 40 تا 50 سال گذشته هیچ زمانی چنین سقف عملیات آسفالتی در شهرستان انجام نشده بود که با تامین قیر شهرداری و شورای اسلامی اقدام به آسفالت خیابان های اصلی و فرعی و معابر شهر خلخال کرده‌اند.

بخش شاهرود مناسب برای پرورش آبزیان است

فرماندار خلخال در توضیح در خصوص بخش شاهرود خلخال نیز گفت: بخش شاهرود خلخال مناسب برای پرورش آبزیان است و شرکت اتکا با سرمایه گذاری عظیم قصد دارد که مسیر رودخانه شاهرود چائی پروژه عظیم پرورش وتولید ماهیان سردآبی را راه اندازی کند که مسئولین استانی قول تخصیص آب به میزان 250 لیتر در ثانیه را داده بودند ولی تاکنون عملی نشده بود که در پیگیری‌های اخیر این تخصیص نیز انجام و پروژه عملی خواهد شد.

فرماندار خلخال از دیگر بحث‌های مهم شهرستانی که در بخش شاهرود مطرح است از جاده خلخال کلور درام نام برد و گفت: این جاده با پیگیری نماینده مردم خلخال و کوثر درمجلس ردیف مستقل 215 دارد و هر سال اعتبارات خاص خود را دریافت و کار ادامه خواهد یافت و هم اکنون دو پل بزرگ در مسیر و 200 متر بازگشایی مسیر باقی مانده که انشاالله تا پایان سال عبور خاکی از این محور امکان پذیر خواهد شد و بعد از آن پیگیر آسفالت واعتبارت لازم آن خواهیم بود.

نظری تصریح کرد: در بخش شاهرود بحث ایجاد کارخانه آب معدنی نیز در حال پیگیری است.

فرماندار خلخال با اشاره به بخش مرکزی و جاده در دست احداث خلخال به فیروز گفت: جاده خلخال به فیروز و شهرستان خلخال محل اتصال استان‌های شمال و شمالغرب به مرکز کشور است و با طی 27 کیلومتر مسیر جاده خلخال به فیروز و سپس 80 کیلومتر طی مسافت در راه اردبیل سرچم و اتصال به آزاد راه تبریز زنجان تهران در پنج ساعت مسافران و شهروندان خلخالی به مرکز کشور دسترسی خواهند داشت.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان خلخال گفت: خلخال در حال توسعه است و نباید ادبیات محرومیت در خصوص این شهرستان به کار گرفته شود و مردم عینا" محرومیت‌ها را می‌بینند و این شهرستان جدیدا" در محور توسعه قرار گرفته و آماده ورود سرمایه‌گذاران است.

وی با اظهار تاسف از موضوع ایجاد زیرساخت‌ها و سدها برای کشاورزی شهرستان خلخال گفت: در طول سالیان اخیر به لحاظ وجود اعتبارات در سال‌ها گذشته زیرساخت ذخیره یک متر مکعب آب در شهرستان برای بحث کشاورزی انجام نشده و عملا هر سال 270 میلیون متر مکعب آب تولیدی شهرستان به هدر می‌رود.

نظری گفت: بحث پیگیری مطالعات سد‌های نیاخرم ، مجره و اندبیل نیز ادامه دارد و باید تلاش کرد تا با ذخیره‌ آب های سطحی در روستاها فکری به حال کشاورزی منطقه کرد.

وی گفت: این قدم در دولت تدبیر وا مید برداشته شده و با مهار آب‌های سطحی و ساماندهی آنها کشاورزی در شهرستان احیا خواهد شد.

فرماندار خلخال در بخش دیگری با اشاره به محدودیت‌های کشاورزی در منطقه خلخال گفت: شهرستان خلخال به دلیل کوهستانی بودن زمین کافی برای کشاورزی جز مناطقی در بخش خورش رستم ندارد و ما تلاش کردیم با حمایت استاندار اردبیل کاهش عرصه‌های حفاظت شده را در برنامه قرار دهیم تا فضای کافی برای کشت و کار کشاورزان و علاقمندان به کشاورزی فراهم شود.

مکان‌یابی مسکن مهر مناسب نیست

علی نظری شیخ احمد مکان یابی شهرک مسکن مهر در شهرک صنعتی (ایثار) را مناسب ندانست و گفت: قبل از ساخت مسکن مهر شهرک صنعتی در آن فضا موجود بوده و اکنون برای حل این مشکل و ایجاد فضا برای استقرار واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی با مشکل مواجه هستیم که تلاش شد با موافقت شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال خط محدوده شهرک مسکن مهر و شهرک صنعتی منطبق بر خط حریم قرار دهیم و شهرک صنعتی به طرف عرصه‌های شمالی و بالادست توسعه یابد.

فرماندار خلخال در خصوص منطقه ویژه اقتصادی خلخال نیز گفت: پیگیری این بحث در شهرستان ادامه داشته و متولی و سرمایه‌گذار لازم نیز پیدا شده و اهمیت این منطقه به این لحاظ است که خط آهن، فیبر نوری، آزاد راه اردبیل سرچم و خلخال فیروز از کنار همین منطقه مکان یابی شده می‌گذرد.

فرماندار خلخال به انتظارات مردم خلخال در خصوص مناطق گردشگری نیز جواب داد و گفت: طبق بررسی انجام شده

سرمایه گذار حاضر که اراضی نیز به این سرمایه‌گذار شده توان مالی برای شروع کار و انجام این پروژه عظیم در خلخال را ندارد و بارها به بهانه معارض این کار عقب افتاده که ما با معارضین نیز مشکلات را حل کردیم ولی خبری از ارائه برنامه ای زمانبندی شده از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی این طرح ندیدیم و ناچاریم با اعمال قانون این سرمایه گذر را خلع ید و پروژه را به سرمایه گذار دیگری واگذار کنیم.

در منطقه ازناو آبشار ویژه‌ای طراحی و اجرا می‌شود

فرماندار خلخال با اظهار تاسف در خصوص منطقه ازناو نیز گفت: بنده 18 سال پیش در خلخال بخشدار مرکزی بودم ازناو همانطور بود که امروز است البته درسال توپوگرافی منطقه را نیز برهم زده‌اند.

و ما قصد داریم ان‌شاالله با تخصیص اعتبارات در منطقه ازناو آبشار ویژه‌ای را طراحی و با چیدمان مطلوبی در اختیار گردشگران و مسافران بگذاریم.

علی نظری به ساخت زیر ساخت‌های گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: مجتمع گردشگری رغایب شهرستان خلخال نیز به دست بخش خصوصی در جاده خلخال به اسالم و خلخال به شاهرود در حال ساخت است.

فرماندار خلخال در خصوص بازگشایی خیابان کارگر جنوبی و منطقه قلعه باشی خلخال نیز گفت: برنامه بازگشایی این مسیر نیز در برنامه است و طبق قانون پیش خواهد رفت.

فرماندار خلخال در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه نظر دهندگان در خصوص این که شهرستان خلخال برای کشاورزی مناسب است گفت: امسال از شهرستان پارس آباد بالغ بر یک میلیون تن مازاد گندم به دولت تحویل شده ولی همین میزان در شهرستان خلخال 2500 تن است که این تفاوت مازاد 400 برابری نشان از مناسب نبودن حوزه کشاورزی در خلخال است.

پیگیر استقرار نیروگاه در خلخال هستیم

فرماندار خلخال از پیگیری در زمینه استقرار نیروگاه های CHP 250 مگاواتی در خلخال و احداث واحد تولید آهک هیدراته خبر داد.

فرماندار خلخال ممانعت و کارشکنی از سوی مردم در ایجاد بستر‌های توسعه در شهرستان خلخال را مناسب ندانست و گفت: مردم کمک کنند تا پروژه ها پیشرفت داشته باشد نه اینکه مانع ایجاد یک واحد صنعتی برای حل مشکل شهرستان شوند.

وی گفت: با بهانه تراشی و ایجاد مشکل برای یک واحد عملا ما ظرفیت زیادی در حوزه‌ اسفالت در شهرستان خلخال را از دست دادیم.

سد بفراجرد و تصفیه خانه آن تا دو سال آینده تکمیل و به مردم تحویل خواهد شد

فرماندار خلخال در پایان بخش نشست خود با سرآمدان و نخبگان خلخال گفت: سد بفراجرد و تصفیه خانه آن از مهمترین پروژه های اولویت دار شهرستان خلخال است و تا دو سال آینده هر دو طرح باید تکمیل و به مردم تحویل داده شود.

نظری اضافه کرد: در طرح تصفیه خانه که اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان هزینه دارد سیستم کار BOT بوده و در این وضعیت دولت تخصیص این میزان اعتبار کاملا با پیگیری مسئولین شهرستان در حال انجام است.

فرماندار خلخال گفت: بنده وقتی در شهر خلخال در بعضی از ساعات در شامگاه قدم می‌زنم غربت و غم زدگی این شهر بنده را آزار می‌دهد که باید با برنامه ریزی برای توسعه و رونق بازار شهرستان خلخال امید را به خیابان‌ غم‌زده خلخال هدیه کرد.

وی تمامی اهالی ساکن در شهر خلخال را محترم شمرد و گفت: تا وقتی بنده اینجا مسئولیت و فرماندار شهرستان هستم اجازه نخواهم تا فردی از مردم خلخال در سایر جاهای استان و مرکز استان مورد تمسخر و توهین قرار و گیرد و به شدت با فرد خاطی برخورد خواهم کرد.

وی از حضور نخبگان و سرآمدان شهرستان در این نشست صمیمی تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار خلخال گفت: همه هدف دولت تدبیر وامیدتوسعه همه جانبه و خدمت رسانی به مردم است و با توان تمام خدمات به مردم ارائه خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار