کد خبر: ۱۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰ 16 March 2015
فرمانده سپاه استان البرز با انتقاد از همراهی نکردن مدیران دولتی این استان در برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: در حالی که مسئول اردوهای طرح هجرت ۳ شخص استاندار البرز به عنوان نماینده دولت بوده است ولی متاسفانه یک جلسه هم تشکیل نشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سردار علی استادحسینی در کنفرانس خبری اردوهای راهیان نور و اردوهای جهادی با بیان اینکه راهیان نور یک اقدام بزرگ فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است، اظهار داشت: برگزاری اردوهای راهیان نور در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان ما است که می‌خواهند ارزش‌های دفاع مقدس را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور برای این است که نسل دوم و سوم انقلاب با ایثارگری‌های نسل اول آشنا شوند، بیان کرد: این جوانان برای آشنا شدن با اقداماتی که در 8 سال دفاع مقدس انجام شده است به سرزمین نور می‌روند.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه در سال‌های گذشته اکثر دولتمردان به برگزاری اردوهای راهیان نور بسیار کمک می‌کردند، خاطرنشان کرد: ساماندهی انبوه جمعیتی که در اردوهای راهیان نور حضور داشتند با کمک همه دستگاه‌ها انجام می‌شد.

استاد حسینی با بیان اینکه متاسفانه در دو سال اخیر دولتمردان به‌ویژه در استان البرز هیچ کمکی به برگزاری اردوهای راهیان نور نمی‌کنند، گفت: در سایر استان‌ها مسئولان دولتی جلساتی برگزار می‌کردند و پیگیری این موضوع را انجام می‌دادند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه مسئولان دولتی حتی حاضر نیستند که یک جلسه‌ را در مورد راهیان نور برگزار کنند، اظهار داشت: به عقیده‌ من این بی‌توجهی مسئولان دولتی به اردوهای راهیان نور ناشی از بی‌اعتقادی آن‌ها به این موضوع است.

وی افزود این مسئولان حتی اگر نمی‌توانند از نظر مالی کمک کنند حداقل می‌توانند از نظر زبانی به برگزاری اردوهای راهیان نور کمک کنند، گفت: آن‌ها برای انجام کارهای دیگر توانایی دارند ولی برای برگزاری اردوهای راهیان نور متاسفانه هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه در موضوع اردوهای جهادی نیز این بی‌توجهی مسئولان استان البرز وجود دارد، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تلاش و فرستادن نامه، استاندار زحمت تدارک یک جلسه برای برگزاری جلسات پیرامون اردوهای جهادی را به خود نمی‌دهند.

وی افزود: اگر اعتقاد و توجهی به این ارزش‌ها نباشد این گلایه‌های ما هیچ تاثیری نخواهد داشت.

استاد حسینی با بیان اینکه از آموزش‌وپرورش استان البرز، شهردار و شورای‌شهر کرج به خاطر تلاش‌هایی که در حد توان خود انجام می‌دهند تشکر می‌کنم، گفت: علی‌رغم همه بی‌توجهی‌های مسئولان، در سال جاری مردم را در قالب اردوهای راهیان نور به دو جبهه‌ کردستان و جنوب اعزام کرده‌ایم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به اینکه این اعزام‌ها با تلاش همه بچه‌های حزب‌اللهی انجام گرفته است که دل در گرو انقلاب و نظام دارند، اظهار داشت: این راه نورانی قطع نخواهد شد چه مسئولان کمک کنند چه نه، این راهی است که شهدا نورانی کرده‌اند و همیشه باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه اگر مسئولان به دنبال مقابله با جنگ نرم هستند تاثیر برگزاری اردوهای راهیان نور را در جوانان ببینید، بیان کرد: اگر اردوی راهیان نور در مقابل جنگ نرم دشمن تاثیر نداشت اینقدر مورد توجه مقام معظم رهبری قرار نمی‌گرفت.

فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه وقتی مقام معظم رهبری در اردوی راهیان نور حضور می‌یابند و تاکید می‌کنند که این راه باید ادامه داشته باشد نشان‌دهنده تاثیر مثبت این اردو است، خاطرنشان کرد: این تاکید رهبری بر ادامه‌دار بودن اردوهای راهیان نور فقط برای مسئولان سپاه نیست بلکه مسئولان دولتی نیز موظف هستند که به برگزاری این اردوها کمک کنند.

استادحسینی با بیان اینکه سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در سال‌جاری 45 گروه جهادی را به مناطق مورد نیاز اعزام کرده است، گفت: در حالی که مسئول اردوهای طرح هجرت 3 شخص استاندار البرز به عنوان نماینده دولت بوده است ولی متاسفانه یک جلسه هم تشکیل نشد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به اینکه بیش از 2هزار و 300 نفر در گروه‌های جهادی حضور یافته‌اند، اظهار داشت: این افراد در قالب 45 گروه جهادی در استان و خارج از استان البرز مشغول خدمت‌رسانی به هم‌وطنان شدند.

وی افزود: از این 45 گروه جهادی 13 گروه درون استان و 32 گروه نیز خارج از استان به سایر هموطنان کمک کردند.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه اگر همه مسئولان کمک کنند ظرفیت استان البرز بیش از این است، بیان کرد: با جمعیت حدودا 3 میلیونی استان البرز می‌توان 100 هزار نفر را به اردوهای راهیان نور اعزام کرد ولی متاسفانه کسی نیست که ما را پشتیبانی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار