دکتر دل پیشه:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در 22 ماه گذشته، مرگ مادر باردار در این استان بواسطه تلاش و اهتمام مسئولانه همکاران مراکز درمانی را نداشته ایم.
کد خبر: ۱۵۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷ 03 January 2016
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در 22 ماه گذشته، مرگ مادر باردار در این استان بواسطه تلاش و اهتمام مسئولانه همکاران مراکز درمانی را نداشته ایم.

به گزارش تابناک ایلام ؛ از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر علی دل پیشه در کمیته ترویج زایمان طبیعی و ارتقای سلامت مادر و نوزاد در این دانشگاه اظهار کرد: نداشتن آمار مرگ و میر زنان باردار یکی از شاخص های مهم سلامت در جوامع بشمار می رود.
وی نهادینه شدن زایمان طبیعی در سطح جامعه را نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه برشمرد و افزود: دانشگاه نیز همواره برای اجرای این برنامه در سطح استان تلاش خود را بکار بسته است.
دل پیشه با اشاره به توجه ویژه دولت به فرهنگ سازی در خصوص زایمان طبیعی تاکید کرد: ترویج زایمان طبیعی یکی از بسته های مهم طرح تحول نظام سلامت است که با هدف ارتقای سطح سلامت مادران در سطح کشور توسط وزارت بهداشت به مرحله اجرا رسیده است.
وی یادآور شد: در راستای سیاست های جدید جمعیتی مبنی بر افزایش جمعیت، ترویج زایمان طبیعی در قالب طرح تحول نظام سلامت و برنامه راهبردی دولت با رایگان شدن آن در بیمارستان های دولتی از 15 اردیبهشت ماه در سراسر کشور اجرا شد که آثار مثبت و قابل توجهی را در پی داشته است.
دل پیشه در بخش دیگری افزود: متاسفانه در سال های گذشته در سطح کشور عمل سزارین در جامعه فراگیر شده بود که این فرهنگ نادرست خطرات و مشکلاتی را هم برای مادران، نوزادان و در سطحی بالاتر برای جامعه به همراه داشت.
وی تنها راه کاهش آمار سزارین را در ترویج زایمان طبیعی فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم و خصوصا قشر زن در جامعه دانست و گفت: مزایای زایمان طبیعی باید برای مادران باردار به صورت کاملا واضح و روشن تشریح شود و این فرهنگ نادرست اصلاح گردد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تقدیر ویژه از از تلاش دست اندرکاران عرصه بهداشت و درمان بر حفظ وضعیت موجود، عدم وقوع مرگ مادران باردار در طول 22 ماه را یکی از افتخارات دانشگاه در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و بر ارتقای اینگونه شاخص های مهم در سطح استان تاکید کرد./م

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار