رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت:
اصناف و بازاریان خسارت دیده ناشی از سیل اخیر در استان انتظار حمایت دارند.
کد خبر: ۱۵۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲ 03 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: اصناف و بازاریان خسارت دیده ناشی از سیل اخیر در استان انتظار حمایت دارند.
ایرنا به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گزارش داد: یارالله نصیری در نشست اتحادیه های صنفی شهرستان ایلام اظهار کرد: بیش از 650 واحد صنفی شهر ایلام در اثر سیل اخیر دچار خسارت شده اند که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته بالغ بر 200 میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شده است.
وی با اشاره به محدودیت های قانونی و بودجه ای دولت برای جبران خسارت های ناشی وارده افزود: با توجه به اینکه دولت به دلایل متعددی امکان جبران تمام خسارت های وارده را ندارد انتظار می رود در بخش هایی که قانون اجازه می دهد مساعدت و حمایت های اساسی از این واحدها صورت گیرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام ادامه داد: اعمال معافیت های مالیاتی در یک بازه زمانی مشخص، معافیت از پرداخت عوازضات شهرداری، بخشودگی جرایم دیر کرد، استهمال و تقسیط مجدد تسهیلات آنها و پرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود کم بهره از جمله مواردی هستند که در صورت همکاری و همراهی سایر سازمان و نهادها خواهد توانست بخشی از زیان های وارده را جبران و در جهت احیاء مجدد و بازگشت آنها به چرخه فعالیت موثر باشد.
نصیری با اشاره به درخواست روسای اتحادیه ها مبنی بر حمایت جدی دولت از آنها اضافه کرد: در این خصوص این امکان وجود دارد که درخواست حمایت های غیر نقدی عنوان شده را در قالب گروهی متشکل از روسای سازمان های مرتبط، ستاد بحران استان، بانک های عامل، شهرداری و شورای شهر، نمایندگان اتاق اصناف در حضور استاندارد مطرح و در صورت همراهی و همکاری هم اعضا نسبت به عملی کردن این پیشنهادها امیدوار بود.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری ایلام نیز در این نشست با اشاره به محدودیت های قانونی و موانع ساختاری حمایت از آسیب دیدگان ناشی از بلایای طبیعی افزود: در چنین مواقعی دولت امکانات و شرایط لازم را برای جبران خسارت های را در اختیار ندارد بلکه تنها می توان از طریق اعطای تسهیلات کم بهره و پرداخت های ناچیز بلاعوض حمایت هایی را به عمل آورد.
احمد کرمی با اشاره به تصمیمات دولت و اختصاص دو هزار و 500 میلیارد ریال برای جبران خسارت ناشی از سیل، تاکید کرد: از این مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال به صورت تسهیلات ارزان قیمت تا سقف حداکثر 60 میلیون ریال در نظر گرفته شد و مبلغ یک هزار و 50میلیارد ریال نیز برای بازسازی زیرساخت ها و پرداخت کمک های بلاعوض تا سقف حداکثر 20 میلیون ریالی تعیین گردید.
وی ادامه داد: تمام مراحل و فرایند تخصیص منابع به استان طی شده، اما به دلیل عدم نقدیندگی و مشکلات دولت در این بخش، تاکنون اعتباری وارد استان نشده است.
رئیس اتاق اصناف استان ایلام نیز گفت: بازاریان و اصناف همیشه یار و مددکار دولت ها بوده اند و با پرداخت به موقع مالیات، عوارضات، پشتیبانی های مادی و معنوی هیچگاه هزینه ای بر بخش دولتی تحمیل ننموده اند.
یونس حواسیان افزود: حال که شرایط تفاوت کرده و بخش زیادی از فعالان بازار ایلام ناخواسته دچار بحران و زیان شده اند، انتظار می رود که دولت هم در این برهه نقش اساسی ایفا نموده و با حمایت و پشتیبانی مناسب زمینه رهایی صاحبان این تعداد واحد آسیب دیده از این وضعیت را فراهم کند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار