کد خبر: ۱۵۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 04 January 2016
«روزنامه آرمان» در یادداشتی به قلم «محمدعلی مشفق» با عنوان«آزمون بزرگ اصلاح طلبان» می نویسد:« انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با همه فراز و فرود‌هايي كه در ابعاد مختلف آن اعم از رد صلاحيت‌ها كه در سخنان اخير سخنگوي نهاد نظارت‌كننده بر انتخابات در رسانه‌هاي شنيداري و تصويري آمده است، دارد و مي‌تواند فرصت‌ را از جريان اصلاح‌طلب برای رقابت جدی‌تر بگيرد اما بايد گفت كه ميدان و فضاي رقابت‌هاي انتخاباتي به گونه‌اي هم محدود و بسته نيست كه اصلاح‌طلبان نتوانند بر اساس قواعد بازي و نقشه راه رقابت‌هاي انتخاباتي در اين ميدان نقش سازنده خود را ايفا کنند.
بلكه هنر اصلاح‌طلبان در اين رقابت نفسگير زماني خودش را نشان خواهد داد كه با اتحاد و يكپارچگي و همگرايي همه‌جانبه، گردنه‌ها و پيچ‌ها را با تدبير وانسجام و با برخوردهاي قانوني وعقلاني وصبوري كه لازمه شرايط امروز جامعه ماست پشت سر گذارند و پيامي همراه با آرامش والبته درك و فهمي همه‌جانبه از خواست‌ها و مطالبات واقعي و انباشته ملت به ويژه طبقات ضعيف جامعه ارائه کنند.
فرودستان گويي باورشان شده است كه ديگر صداي ضعيف آنها را به‌خوبی شنیده نمي‌شنود و هر روز كه مي‌گذرد پولدارها پولدارتر و فقيران فقيرتر مي‌شوند و تفاخر ثروتمندان و فخر‌فروشي آنان به برج‌ها و ماشين‌هاي چندميلياردي خود در خيابان‌ها سبب شده است كه حقارت‌ها و كمبودها، خودش را درساحت مشکلات اجتماعی از قبیل اعتياد، طلاق و حتي مهاجرت و... به نمايش گذارد. این در واقع نه خواست جريان راست اصولگراست و نه جريان اصلاح‌طلب و تحول‌خواه جامعه.
لذا بر پرچمداران اصلاح‌طلبي فرض است كه با چشماني باز، اين معضلات و به‌طور خاص اقتصاد بيمار و بحراني كشور را مدنظر قرار دهند و با دادن عهد و پيماني مستحكم به مردم، عزم خود را جزم كرده و از رد صلاحيت هم كه ممکن است دامن آنها را بگیرد، نهراسند. بلكه بايد با برنامه و تدبير حل چند معضل اساسي را كه مردم با گوشت و پوست خود لمس مي‌كنند، در دستور كار قرار دهند والبته اين مهم شدني نيست مگر اينكه تمامي اصلاح‌طلبان سراسر كشور، الگوي انصراف و گذشت آقاي دكتر عارف را در تمامي حوزه‌هاي انتخابيه پيش روي خود قرار دهند و منافع ملي و هدف‌هاي اصلاح‌طلبانه و جمعي را بر منافع شخصي و فردي و منطقه‌اي ترجيح دهند كه بدون شك با عمل به آن رداي پيروزي و عزت بر تن اصلاح‌طلبان راست خواهد آمد.

بديهي است كه تنها در سايه پا نهادن بر خواسته‌هاي فردي و ترجيح منافع جمع و كشور است كه مي‌توان پيشرفت وآباداني ايران اسلامي را در آغوش گرفت و در چنين شرايطي است كه منافع فرد فرد جامعه هم تحقق پيدا خواهد كرد. البته نبايد از سازوكار‌ها وساختارهاي پيش بيني شده كه توسط قاطبه اصلاح‌طلبان در حوزه‌ها واستان‌ها تعبيه شده است انتظار عدالت و داوري صددرصد و بدون لغزش و خطا را داشت بلكه آنچه مهم است اينكه همه عزيزان نامزد شده، پس از تاييد بايد از سازوكارها وساختارهاي تعبيه شده در حوزه‌ها و استان‌ها و شوراي عالي با همه كاستي‌هايي كه ممكن است در پي داشته باشد، تمكين نمايند كه اگر چنين شود، طبيعي است راه‌هاي ناهموار وپيچ وخم‌ها، يكي پس از ديگري به رروي ما و همه ملت گشوده خواهد شد.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار