کد خبر: ۱۵۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 06 January 2016
به گزارش تابناک یزد، سازمان لرزه نگاری کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که بررسی داده های بدست آمده از وقوع زمین لرزه صبح امروز کره شمالی، انجام آزمایش اتمی توسط پیونگ یانگ را تایید می کند.

به گزارش ایرنا، این سازمان در بیانیه خود آورده است که چهارمین آزمایش اتمی این کشور ساعت 9:30 دقیقه امروز چهارشنبه (به وقت محلی 4 صبح به وقت تهران) به احتمال قوی انجام شده است و دلایلی برای این پیش فرض وجود دارد.

بیانیه خاطرنشان می کند که در پی این آزمایش، یک زمین لرزه مصنوعی شکل گرفته که قدرت آن از 4.2 ریشتر تا 4.3 ریشتر متفاوت بوده است.

بیانیه می افزاید که زمین لرزه امروز در کره شمالی پس لرزه خاصی نداشته و بعد از تکان های اولیه موج دیگری شکل نگرفته است.

سازمان لرزه نگاری کره جنوبی افزوده است که شکل این زمین لرزه و نوع امواج آن که پیوسته نبوده و ادامه نیافته است و این مسئله ثابت می کند که کره شمالی برای نخستین بار در دو سال گذشته یک آزمایش اتمی دیگر صورت داده است.

بلافاصله در کره و آمریکا نشست هایی ویژه از سوی مسئولان تشکیل شده است تا اطلاعات بدست آمده دقیقا مورد بررسی قرار گیرد.

بیانیه سازمان کره ای تصریح می کند که داده هایی که هم اکنون در دست است و بررسی شده، ثابت می کند کره شمالی به احتمال قوی آزمایش هسته ای انجام داده است.

از سوی دیگر تلویزیون دولتی کره شمالی امروز روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور اولین آزمایش بمب هیدروژنی خود را با موفقیت به انجام رسانده‌ است.

کره شمالی بمب هیدروژنی آزمایش کرد

به گفتۀ پيونگ يانگ این آزمایش ساعت 10 روز چهارشنبه (16 دی) و «مبتنی بر ارادۀ استراتژیک حزب کارگران» صورت گرفته است.

این خبر در حالی منتشر شد که منابع خبری صبح چهارشنبه از وقوع یک زلزلۀ 5.1 ریشتری در نزدیکی سایت آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی خبر داده بودند.

کره شمالی بمب هیدروژنی آزمایش کرد

یک سرباز کره جنوبی در لحظه اعلام خبر آزمایش بمب هیدروژنی در کره شمالی


آزمایش این بمب هیدروژنی چهارمین آزمایش هسته‌ای کشور کره‌ شمالی محسوب می‌شود که به دلیل برنامه‌‌های موشکی و هسته‌ای خود از سوی سازمان ملل متحد و امریکا تحریم شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار