به گزارش تابناک تبریز،دکتر سعید شبستری در همایش انتخابات و مشرکت حداکثری، با بیان این که انقلاب اسلامی حاصل خون هزاران شهید است، افزود: حضور همیشگی مردم در صحنه باعث شده است که انقلاب علی‌رغم حوادث و مشکلات، همچنان با صلابت و عزت به راه خود ادامه دهد.
کد خبر: ۱۸۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ 14 February 2016
به گزارش تابناک تبریز،دکتر سعید شبستری در همایش انتخابات و مشرکت حداکثری، با بیان این که انقلاب اسلامی حاصل خون هزاران شهید است، افزود: حضور همیشگی مردم در صحنه باعث شده است که انقلاب علی‌رغم حوادث و مشکلات، همچنان با صلابت و عزت به راه خود ادامه دهد.

وی با اشاره به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور در زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، از نرخ 12 درصدی بیکاری، رشد منفی اقتصادی، نرخ 45 درصدی تورم، بدهی 500 هزار میلیاردی دولت، تلاش برای منزوی کردن ایران و فسادهای اقتصادی در پایان دولت قبل نام برد و گفت: در استان آذربایجان شرقی هم شاهد نرخ بیکاری بالاتر از متوسط کشوری، وجود 30 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام، تعطیلی بیش از 50 درصد واحدهای صنعتی، کاهش شاخص‌های توسعه و تحقق تنها 12 درصد از مصوبات سفرهای استانی بودیم.

شبستری با بیان این که دولت یازدهم استقرار عقلانیت و تدبیر در اداره امور کشور بود، افزود: امروز شاهد افزایش رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و لغو تحریم‌ها و قطعنامه‌ها و اثبات حقانیت ملت ایران به همت طلایه‌داران دستگاه دیپلماسی کشور هستیم.

وی با بیان که هدایت و نظارت مستقیم رهبری، تدابیر رییس جمهور و تیم مذاکره‌کننده این دستاورد بزرگ را تقدیم ملت کرد، افزود: دولت علی‌رغم کاهش شدید درآمدهای نفتی به خوبی امور کشور را اداره می‌کند و این ممکن نبود مگر با قطع دست رانت‌خواران و سوءاستفاده کنندگان.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه امنیت مثال‌زدنی کشور را یکی از دستاوردهای مهم دولت عنوان کرد و گفت: در بخش سلامت هم به همت متخصصین و تلاشگران این بخش، آرزوی چندین ساله مردم محقق شده و امروز با کمترین هزینه خدمات درمانی به مردم ارایه می‌شود.

شبستری با بیان این که تفکر مدیریت استان در دولت تدبیر و امید، تفکر کلان‌نگر و آینده‌نگر است، افزود: در این دوره مدیریت واحد با هدف توسعه استان دنبال می‌شود که حاصل آن سند تدبیر توسعه بر پایه اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ عمرانی استان در دو سال گذشته، گفت: در دهه فجر امسال علی‌رغم مشکلات مالی دولت، 2200 پروژه با اعتبار 1400 میلیارد تومان در سطح استان افتتاح شد که نشان می‌دهد انرژی زیادی صرف شده است.

شبستری با اشاره به جذب بیش از پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دو پروژه اساسی و زیربنایی استان، ابراز امیدواری کرد نتایج این سرمایه‌گذاری در سال‌های آینده نصیب مردم استان شود.

وی همچنین ایجاد زیرساخت‌های مسکن مهر، تسریع در اجرای متروی تبریز، تاسیس بنیاد فرهنگ و هنر و ادب آذربایجان، ایجاد 15 شهرک صنعتی جدید، تثبیت وضعیت واحدهای تولیدی، ایجاد مراکز درمانی جدید، راه‌اندازی مرکز ماده 16 و کاهش آمار اعتیاد، تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری، انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش و شهر نمونه گردشگری و اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه را از مهم‌ترین اقدامات مدیریت استان در دو سال اخیر اعلام کرد.

به گزارش تابناک تبریز، این در حالی است که هر بی سواد سیاسی نیز میداند که ایجاد زیر ساخت های مسکن مهر در دولت قبل انجام پذیرفته است از سوی دیگر بغیر از تحولات سیاسی که در سطح کشور اتفاق افتاده است تیم مدیریت استانی برای اثبات عملکرد خود به راه اندازی مرکز نگهداری معتادین ماده 16 اشاره می نمایند ، در حالی که بنابر نظر کارشناسان این اقدام نیز از اقدامات دولت قبل بوده و ضمنا اجرای نتقص طرح سبب  کاهش راندمان مورد نظر طرح شده است.علاوه بر این هاموضع گیری های سیاسی هفته قبل استاندار و معاون سیاسی او که مشخصا علیه اصولگرایان انجام شده بود شائبه هایی در حمایت از یک طیف خاص در انتخابات مجلس را ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
استانداری بی طرف بوده انصافأ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار