26 بهمن‌ماه صورت می‌گیرد
دبیر همایش بررسی علمی و حقوقی تبلیغات انتخاباتی از برگزاری این همایش در 26 بهمن‌ماه در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۸۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 14 February 2016
محمد صادقیه اظهار کرد: اهمیت انتخابات در روند دموکراسی بر کسی پوشیده نیست، چراکه بعد از انقلاب اسلامی کشور ما در منطقه بیشترین رکورد برگزاری انتخابات را داشته است.
دبیر همایش بررسی علمی و حقوقی تبلیغات انتخاباتی افزود: آنچه تاکنون در عرصه انتخابات جای خالی‌اش خودنمایی می‌کرده و بعضاً تبعات منفی هم در پی داشته، عدم ورود رشته‌های آکادمیک در عرصه تبلیغات سیاسی و انتخاباتی بوده است، لذا در این همایش بنا داریم تا با تبیین علمی تبلیغات انتخاباتی و به دور از نگاه جناحی در ارتقای علمی و عملیاتی صاحبان امتیاز و مدیران مسئول کانون‌های آگهی و تبلیغات به عنوان یکی از همراهان زنجیره تبلیغات انتخاباتی گام بر داریم.
وی عنوان کرد: متولی برگزاری این برنامه اداره‌کل ارشاد اسلامی استان به همراه دیگر کانون‌های تبلیغاتی است، لذا این همایش در تاریخ 26 بهمن‌ماه امسال در سالن مجموعه فرهنگی سلطان علی مشهدی از ساعت 9 صبح برگزار می‌شود که سخنرانان آن امینی معاون امور فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مرتضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی هستند.
صادقیه با اشاره به اهمیت لزوم توجه به باب علمی بودن برگزاری یک انتخابات تصریح کرد: روند برگزاری یک انتخابات در دنیا و کشورهایی که سابقه دموکراسی قدیمی‌تری نسبت به ایران دارند به طور معمول علمی است، چراکه در ایران دموکراسی بعد از سرنگونی رژیم پهلوی شکل گرفت، لذا با رویکردی این چنین می‌توان یکی از جنبه‌های علمی بودن انتخابات را اینطور بررسی کرد که بعد از سال 2000 در آمریکا یک نوع عصب‌شناسی و تصویربرداری از مغز رأی دهنده‌ها صورت می‌گیرد و مشخص می‌شود افرادی که مورد آزمایش قرار می‌گیرند با دیدن چهره یا شنیدن صحبت‌های هر کاندیدا کدام قسمت از مغز آنها واکنش نشان می‌دهد.
این کارشناس مدیریت تبلیغات سیاسی یادآور شد: این شیوه با یک دستگاه FMRI صورت می‌گیرد که باید گفت چنین وسیله‌ای تاکنون در ایران نبوده و استفاده از آن نشده است، لذا از سال 2000 در آمریکا و در بحث تبلیغات انتخاباتی از آن استفاده می‌شود، با این رویکرد در این همایش بنا است جنبه‌های جدید و علمی در عرصه تبلیغات انتخابات در دنیا و شیوه صحیح آن در ایران آشنا بشویم.
دبیر اجرایی این همایش در ادامه بیان کرد: آشنایی کانون‌های آگهی و تبلیغات با علم روز دنیا و شیوه اصولی می‌تواند به طی شدن مناسب روند تبلیغات انتخاباتی و تنش‌زایی کمک کند، لذا در کم شدن هزینه‌های تبلیغات انتخابات چنین جنبه‌هایی می‌تواند تأثیرگذار باشد، با این رویکرد اگر علمی بودن را با باورهای جامعه خود تطبیق بدهیم آنگاه تبلیغات خاکستری در انتخابات بسیار کمرنگ خواهد شد و شیوه صحیح برگزاری انتخابات آنگاه طی می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار