بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۸۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳ 14 February 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.




در دیدار سیدحسن خمینی و آیت الله یزدی چه گذشت؟

سیاست > انتخابات - کانال تلگرامی سیدحسن خمینی برخی ادعاها درباره جزییات دیدار یادگار امام و آیت الله یزدی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرآنلاین در حالی که در اقدامی هماهنگ برخی از رسانه های منسوب به اصولگرایان تندرو به انتشار جزییاتی از دیدار سیدحسن خمینی و آیت الله یزدی (پس از اعتراض نوه امام خمینی به عدم احراز صلاحیتش در انتخابات خبرگان) منتشر کردند، کانال تلگرامی سیدحسن خمینی اعلام کرد که این دیدار دو نفره بوده و هیچ کس در آن حضور نداشته است.

این کانال در ادامه به نقل از یک منبع آگاه ضمن دروغ دانستن این ادعاها نوشته است: "اگر لازم باشد و حضرت آيت الله يزدى مصلحت بدانند محتواى ان جلسه و آنچه پس از آن واقع شده مى تواند بسيارى از نقاط ابهام موجود در پرونده بررسى صلاحيت علمى يادگار امام را بگشايد. ... فعلا بنای کنارزدن پرده هارانداریم وقطعادرفرصت مقتضی بامردم درمیان خواهیم گذاشت."

این در حالی است که امروز خبرگزاری نسیم آنلاین در خبری مدعی شد: "سیدحسن خمینی هفته گذشته در دیداری با آیت الله یزدی که به درخواست سیدحسن خمینی و در فضایی صمیمانه برگزار شد، دلایل عدم احراز صلاحیت خود برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را از این عضو فقهای شورای نگهبان جویا شده که آیت الله محمد یزدی در پاسخ به این سوال با اشاره به قوانین موجود در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبین مجلس خبرگان رهبری توضیحاتی را در خصوص اثبات و احراز اجتهاد داوطلبان برای فقهای شورای نگهبان ارائه کرد".

به گفته این خبرگزاری آیت الله یزدی در این دیدار با تاکید بر اینکه طبق قانون سید حسن خمینی نیز از جمله کسانی بوده که باید در انتخابات خبرگان رهبری شرکت می کرده است گفت که برخی نگرانی ها در خصوص علل عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی بی مورد بوده و تنها علت این عدم احراز، شرکت نکردن وی در آزمون خبرگان و اثبات نشدن سطح علمی وی برای فقهای شورای نگهبان است.

افزون بر این کانال تلگرامی " اخبار ویژه انتخابات" نزدیک به جبهه پایداری نوشت: "سید حسن خميني هفته گذشته ديداري با آيت الله يزدي عضو فقهاي شوراي نگهبان داشته است که وی در این دیدار گریه کرده است. در این ديدار وي بخشي از دلايل ردصلاحيت خود را از آيت الله يزدي جويا مي شود كه اين عضو شوراي نگهبان توضيحاتي به وي ارايه و تأکید کرده است که «به هیچ وجه مسائلی به جز مسائل علمی چیز دیگری مطرح نبوده و نیست.» .



زمان واریز عیدی بازنشستگان

با نزدیک شدن به پایان سال، صندوق بازنشستگی کشوری مصمم است با رایزنی‌های انجام یافته عیدی بازنشستگان را همزمان با حقوق بهمن ماه پرداخت نماید.

حسین بخشی‌زاده مدیر کل امور مالی صندوق با بیان این مطلب گفت: خدا را شاکریم در سی ‌و هفتمین بهار انقلاب و با همکاری دولت تدبیر و امید، عیدی بازنشستگان و موظفین محترمی که واریزی آن توسط خزانه‌داری کل کشور به حساب صندوق انجام می‌شود همزمان با حقوق بهمن ماه ۱۳۹۴به حساب بازنشستگان و موظفین پرداخت خواهد شد.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همچنین همزمان با ۲۲ بهمن ماه، استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان و کرمان با تعداد کل ۲۰۰ هزار نفر بازنشسته به سامانه پرداخت مستقیم حقوق منتقل شدند و حقوق بازنشستگان و موظفین استان‌های فوق به صورت مستقیم به حساب‌های ایشان نزد بانک صادرات واریز می‌شود.

حسین بخشی‌زاده افزود: بدین ترتیب از ۳۱ استان کشور و با تعداد یک میلیون و ۲۶۸ هزار بازنشسته و موظف، ۱۳استان با تعداد۶۷۴ هزار نفر بازنشسته و موظف، حقوق خود را به روش پرداخت مستقیم دریافت می‌نمایند و می‌توانند فیش‌های حقوق خود را از دستگاه‌های ATM بانک صادرات سراسر کشور دریافت نمایند.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سامانه پرداخت مستقیم حقوق، در راستای سیاست‌ها و راهبردهای صندوق بازنشستگی کشوری و همچنین تأکید مدیرعامل صندوق برای تسهیل و سرعت در پرداخت حقوق به بازنشستگان کشوری مشترک این صندوق و پرهیز از مراجعات پی در پی از آبان ماه سال جاری راه اندازی و اجرایی شده است.




 توضیح صداوسیما درباره سانسور نطق هاشمی

روابط عمومی سازمان صداوسیما در بیانیه ای درمورد سانسور نطق انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایرنا در پی انتشار مطلبی در برخی پایگاه های خبری به نقل از مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نطق انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی، روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد:

 1. بر اساس قانون انتخابات و مواد 19 الی 27 آئین نامه اجرایی آن، نظارت بر تبلیغات تلویزیونی نامزدهای محترم مجلس خبرگان رهبری برعهده کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات خبرگان در هر استان است که ریاست آن با استاندار بوده و سایر اعضای آن عبارتند از: دادستان، رئیس هیئت استانی نظارت بر انتخابات و مدیر کل صدا و سیمای استانی. از این رو صدا و سیما تنها یک عضو این کمیسیون و مجری مصوبات آن است.

2. برنامه تلویزیونی تبلیغاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی مانند سایر نامزدهای محترم بر اساس قانون و رویه یکسان مورد تصویب و تائید کمیسیون نظارت بر تبلیغات تهیه شد و آنچه پخش شده بر اساس مصوبه کمیسیون مذکور بوده و لذا ادعای مطرح شده در بیانیه مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقش صداوسیما در تدوین نهایی این برنامه غیر دقیق و احتمالا ناشی از عدم اطلاع کافی از قانون انتخابات است.

3. ادعای مطرح شده در خصوص عدم اطلاع رسانی در باره زمان باقی مانده نطق تلویزیونی هنگام ضبط برنامه، نادرست و غیرمنطبق با واقعیت است. این امر نیز عینا طبق مصوبه کمیسیون نظارت بر انتخابات در باره همه نامزدهای محترم به طور یکسان و از طریق علامت روشن شدن نور قرمز در برابر نامزد محترم و نیز اشاره دست مدیر صحنه اجرا شده است.

4. انتشار سخنان تبلیغاتی نامزدهای محترم خبرگان بدون طی مرحله بازبینی توسط کمیسیون یادشده اقدامی خلاف قانون و مخالف نص صریح مصوبه کمیسیون نظارت بر انتخابات خبرگان است که به تک تک نامزدهای محترم یا نمایندگان ایشان ابلاغ شده است.

رضا سلیمانی مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از این در نوشته ای از سانسور نطق تبلیغات انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داده بود.

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود.




انتقاد از شورای نگهبان به خاطر ردصلاحیت

حجت الاسلام والمسلمین دکترمحمدرضاعباسی فرد، عضو سابق شورای نگهبان و نماینده سابق مجلس خبرگان در یادداشتی در روزنامه اطلاعات به عدم ایید صلاحیت خود برای نامزدی خبرگان انتقاد کرد.

تابناک: حجت الاسلام والمسلمین دکترمحمدرضاعباسی فرد، عضو سابق شورای نگهبان و نماینده سابق مجلس خبرگان در یادداشتی در روزنامه اطلاعات به عدم ایید صلاحیت خود برای نامزدی خبرگان انتقاد کرد.

وی در بخشی از یادداشت خود آورده است:

به سمع و نظر همگان می‌رساند، براساس آنچه در نوشته‌ها اعلام شده، صلاحیت اینجانب به استناد بند ب ماده سوم قانون انتخابات خبرگان رهبری یعنی عدم شرکت در امتحان، به تائید فقهای محترم شورای نگهبان نرسید، در حالی‌که به‌علت سابقه امتحان کتبی و شفاهی و کسب نمره خوب با تائید فقهای گرامی دوره سوم نماینده مردم بسیار بسیار گرانقدر و خونگرم خوزستان بوده ام.

ولی می‌دانید که من خود از آن قبیله هستم و حدود ۱۲ سال افتخار عضویت در آن شورا و حضور در آن کشتی، هر چند بد اخلاق و ناسازگار با ناخدای پیر و انعطاف ناپذیر را داشته‌ام و می‌توانم علت عدم تأیید را در نانوشته‌ها و سفیدی کاغذ جستجو کرده و چنین بخوانم:

«گنه کرد در بلخ آهنگری

به شوشتر زدند گردن مسگری»

اما این منطق اگر در عرف و اصطلاح «سیاست منهای دین» یا «دین سیاسی»، کاربردی داشته باشد، ولی در حوزه «سیاست دینی» پذیرفته نیست.‏

در نانوشته‌ها نکات زیادی وجود دارد که اینجا لازم می‌دانم از سر صدق و جوانمردانه به نکته دیگری اشاره و اعتراف کنم و آن ملاحظه‌ای است که بعد از تصمیم به «عدم تأیید» در جستجوی بندهای استنادی، حق ریشه و آب و گل ما را رعایت کرده و متهم به اموری از قبیل: عدم التزام به اسلام یا بی وفایی به قانون اساسی و ولایت فقیه نشده‌ام. «فجزاهم اللَّه انا خیر جزاء»

هر چند متاسفانه با سوء‌تدبیر و شاید از سر ناچاری چنان گوش جامعه را از این ادعاها پر کرده‌ایم که این حنا رنگ باخته و دیگر این امور خریداری ندارد. ‏

خوشبختانه با این‌که در کله پزی‌ها قیمت «زبان» از «مغز» گرانتر است، ولی جامعه هنوز طرفدار مغز و عقل و منطق هستند.

خوشبختانه مردم این داوری را که از حدود ۱۲ هزار نخبه شرکت‌کننده به‌طور راندمی حدود نیمی از آنان به‌نحوی همراه نیستند به هیچ وجه پذیرا نیستند، هر چند لوازم آن را پذیرفته و در برابر آن تمکین می‌کنند.

خوشبختانه مردم از اعلام این مطلب که در میان نامزدهای مجلس خبرگان افرادی شرابخوار و قمار باز وجود داشته‌اند، استقبال نکردند.




چرا اسیر آمریکایی گریه می کرد؟

فریدون مجلسی در قانون نوشت: در راهپیمایی های22 بهمن دو نمایش کارناوالی برای تحقیر آمریکا، یا شاید برای تحریک زیانبخش مردم آن کشور، انجام شد.

 یکی به زنجیر کشیدن نمادین و تعزیه مانند اسیران آمریکایی و گرداندن آنان در تهران و قم و شاید در جاهای دیگر بود و دیگری نشان دادن فیلمی در صدا و سیما از اسیران زانو زده بود که یکی از آنان می‌گریست.  نمی‌دانم تنظیم‌کنندگان آن برنامه چه فکری در سر داشته اند.

  نکته دیگر نشان دادن صحنه گریستن اسیری آمریکایی لابد برای تحقیر آمریکا بود.  پرسش این است که سربازی جوان که پشت گرم به ابرقدرت شماره یک جهان و آن ناوشکن ها و غول‌های دریایی و هوایی است، با چه احساسی و در چه شرایطی به گریه افتاده است. ظواهر نشان می دهد که شرایط عمومی اقدامی با قصد به گریه انداختن آنان انجام نشده است. پس چرا؟

نوع برخورد و به زانو نشاندن آنان با دست‌های نهاده بر پشت سر، که در نمایش ناهنجار قم نقش اسیر زن را هم به بازیگری زن نما و بزک کرده داده بودند، برای آن جوان می  توانست یاد آور شباهت صحنه با صحنه های اسیران آمریکایی و اروپایی با لباس نارنجی و دست نهاده بر پشت گردن  در صحنه اعدام داعش  باشد که لحظاتی بعد گردن‌شان بریده می‌شد یا تیر خلاص دریافت می‌کردند.

متأسفانه آن فیلم تحقیر آمیز بیشتر حکایت از  چنین احساسی در آن سرباز داشت که با توجه به تبلیغات ایران هراسانه پیشین  و نمایش های داعشی خود را در آستانه فنا می بیند و نومیدانه به یاد خانه و خانواده و همسر و فرزند و شهر و دیار می افتد وطبیعتاً به خاطر سرنوشت شوم و محتوم خود می گرید.

 گرگ دهن آلوده یوسف ندریده همین است. چرا باید نقشی را به نمایش گذاشت که عملاً مصداق  نداشته است، و آن سربازان  لحظاتی بعد دیده اند که در شرایطی حرفه ای باید پاسخگوی خطای فنی خودشان باشند، غذایشان را بخورند، هراسی نداشته باشند و پوزشی بخواهند و  روال اداری را طی کنند و بروند! پس چرا همچون دیوار نوردی‌های زیانبخش  باید به رایگان به نفرت‌آفرینی و تبلیغات ایران هراسانه کمک کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار