از جمله مصادیق رعایت حق الناس در تبلیغات انتخابات که می توان به آن اشاره کرد مواردی نظیر پیشگیری از آلودگیهای صوتی ،رعایت قوانین ومقررات راهنمایی ورانندگی در راه اندازی کارناولهای خودرویی ،پرهیز ار راهبندان ومهمتر از همه عدم الصاق پوسترهای تبلیغاتی و دیوار نویسی توسط هواداران کاندیداهاست .
کد خبر: ۱۸۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶ 26 February 2016
قطعا یکی از کلیدی‌ترین عوامل موثر در حضور پرشور و حداکثری آحاد مردم در انتخابات، رعایت "اخلاق انتخاباتی" از سوی تمام عوامل و دست‌اندرکاران دخیل در امر برگزاری انتخابات،کاندیداهای نمایندگی وهواداران آنها  است.

به گزارش تابناک ایلام،پایبندی و التزام عملی نامزدان انتخاباتی و عوامل اجرایی انتخابات به قواعد و اصول یک رقابت سالم و اخلاقمدارانه، توصیه اکید و صریح مقام معظم رهبری در تمام انتخابات در ادوار گذشته بوده و از این منظر، ایشان حضور حداکثری مردم در انتخابات را پیگیری کرده‌اند.

جنجال‌های بیهوده و جناحی در فضای منتهی به ایام انتخابات و موج تخریب‌های گسترده‌ از سوی طیف‌های مختلف حاضر در صحنه رقابت، آفت جدی و ریشه‌ای در عدم حصول به برگزاری یک انتخابات رقابتی سالم و البته با حضور حداکثری مردم است.

بر این اساس رعایت قواعد و موازین اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدان حاضر در میدان رقابت و از سوی هوادارن و سایر فعالان سیاسی و ... می‌تواند به صورت مستقیم بر نتایج انتخابات و میزان حضور مردم در پای صندوق‌های رای موثر و تعیین‌کننده باشد.

یکی از مواردی که علاوه بر موارد ذکر شده بیانگر رعایت اخلاق در انتخابات بوده وتوسط کاندیداهای انتخاباتی وهواداران آنها رقم می خورد رعایت حق الناس از طریق اجرای تبلیغات سالم براساس موازین وقوانین مطروحه است.

از جمله مصادیق رعایت حق الناس در تبلیغات انتخابات که می توان به آن اشاره کرد مواردی نظیر  پیشگیری از آلودگیهای صوتی ،رعایت قوانین ومقررات راهنمایی ورانندگی در راه اندازی کارناولهای خودرویی ،پرهیز ار راهبندان ومهمتر از همه عدم الصاق پوسترهای تبلیغاتی و دیوار نویسی توسط هواداران کاندیداهاست .
درحالیکه ماده 57 فصل ششم قانون تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی به ممنوعیت هرگونه راه اندازی کاروانهای خودرویی واستفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محل سخنرانی ودیوار نویسی به صراحت به صراحت اشاره نموده است اما دراین دوره تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام ،هواداران کاندیداها به بسیاری از ممنوعیتهای تبلیغاتی بی توجه بوده که توجیه دست اندرکاران ستادهای تبلیغاتی به این مهم حداقل کاری بود که کاندیداها قبل از آغاز تبلیغات رسمی می بایست به آن اهتمام می داشتند.

هرچند ایجاد شور وهیجان در بین مردم برای برگزاری انتخاباتی پرشور از ضروریات غیرقابل انکاریست که جملگی باید در ایجاد آن سهیم باشند اما این موضوع نباید به دستاویزی برای تضییع حقوق عمومی وخصوصی مبدل شود زیرا به همان اندازه که شورانتخاباتی به  برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور پررنگ مردم می انجامد عدم پایبندی به قوانین ومقررات ونادیده گرفتن آن که به تضییع حقوق عمومی وخصوصی منتهی شود ،به همان اندازه بر نارضایتی مردم از این اعمال دامن زده واثرات نامطلوبی برمیزان مشارکت ونتیجه انتخابات خواهدداشت.

ازطرفی ناگفته پیداست که حق الناس علاوه بر اینکه آثار اخلاقی زیانبار دنیوی بدنبال داشته از نظر معنوی واخروی نیز  دارای تبعات بسیار سنگینی است که خلاصی از آن بجز با جلب رضایت قلبی دیحق به همین راحتی امکانپذیر نخواهد بود ؛برهمین اساس این موضوع مهم  ضرورت رعایت حق الناس وجنبه های گوناگون آن را برای افراد دوچندان نموده است.

انتظار می رفت کاندیداهای محترم که تعدادشان هم از انگشتان یک دست تجاوز نمی کند بانیم نگاهی به اخلاق انتخاباتی وتوجه به حقوق عمومی وخصوصی، مسوولین ودست اندرکاران ستادهای تبلیغاتی خود را به این موضوع مهم توجیه می نمودند تاعدم التزام به اخلاق انتخاباتی،نتایج زیانبار آن از هرحیث دامنگیر آنها نشده وبا رعایت امانت واخلاق وجلوگیری از تخریب اموال عمومی وخصوصی ؛مستوجب حق الناس نگشته واز طرفی نشر روشهای نامناسب تبلیغاتی برای ادوار آتی به نام آنان ثبت وضبط نشود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار