مام‌جمعه موقت شیراز گفت: حقوق نماینده مجلس میزان مشخصی است و هزینه‌های کلان تبلیغات را با حقوق مجلس نمی‌توان پرداخت کرد.
کد خبر: ۱۸۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 25 February 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوفاضل رضوی اردکانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این‌که بیان می‌شود نمایندگان حقوق مادام‌العمر دارند نادرست است و گاه نمایندگانی بوده‌اند که حتی در دوره نمایندگی بدهکار شده‌اند.

وی افزود: مردم ما آگاه و باتجربه هستند و در کوران حوادث آبدیده شده‌اند و بنابر بریزوبپاش یا شعارهای دروغین رأی نمی‌دهند و این‌که عنوان می‌شود نمایندگان حقوق مادام‌العمر دارند نیز به تصویب نرسیده و از این نظر کاندیداهایی که هزینه‌های گزاف در تبلیغات انجام می‌دهند به‌احتمال بسیار قوی با حقوق نمایندگی نمی‌توانند این خرج‌ها را جبران کنند و وامدار برخی افراد و گروه‌ها می‌شوند تا این هزینه‌ها را تأمین کنند.

امام‌جمعه موقت شیراز ادامه داد: این‌که گفته می‌شود نماینده وکیل‌الدوله نباشد به معنای آن است که نماینده در جای لازم حرف و موضع حق را بیان کند و وامدار فلان وزیر و مسئول نباشد و البته درعین‌حال باید به پیشبرد طرح‌های دولت در خدمت‌رسانی به مردم کمک کند.

عضو جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: افرادی که بنا بر رأی مردم برای نمایندگی مجلس انتخاب می‌شوند خود در جامعه زندگی کرده‌اند و می‌دانند امروز مهم‌ترین مشکل مردم مسئله معیشت و اقتصاد است.

وی بیان کرد: زمانی درگیر جنگ تحمیلی بودیم و دفاع در اولویت قرار داشت و در دوره‌ای مسائل ناامنی و ترورها وجود داشت که امنیت عمده‌ترین مسئله کشور تلقی می‌شد و در شرایط فعلی اقتصاد مهم‌ترین مسئله کشور است که رهبر معظم انقلاب نیز چندین سال است در این مورد تذکر می‌دهند.

رضوی سپس ابراز داشت: مشکل اشتغال و تورم به‌واقع پیش روی مردم است و افرادی که منتخب مردم هستند باید تمام همت خود را مصروف حل مشکلات اقتصادی کنند.

وی ادامه داد: اگر مسئله بیکاری جوانان کاهش یابد، ناهنجاری‌ها و فساد کاهش‌یافته افزایش ازدواج را نیز شاهد خواهیم بود.

امام‌جمعه موقت شیراز یادآور شد: مسئله مهم دیگر که نمایندگان منتخب باید به آن توجه داشته باشند موضوع بهداشت و درمان است که باید برای آن راهکاری اندیشیده شود و به‌ویژه برای مسئله بیمه فکر جدی شود که تشکیلات بیمه فعلی ما بسیار فرسوده و ناکارآمد است و نمایندگان باید بیمه مستحکم، فراگیر و اصولی را پیش‌بینی کرده و در قوانین لحاظ کنند.

رضوی اردکانی در ادامه عنوان کرد: موضوع مهم دیگر تقویت بنیه علمی کشور است که در این راستا مجلس باید بودجه لازم برای پژوهش را اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: مجلس می‌تواند در آرامش یا تشنج جامعه نقش ایفا کند چنانکه مجلس ششم دائماً ایجاد التهاب می‌کرد و از این‌ جهت نمایندگان باید معقول و حافظ مصالح کشور باشند.

رضوی اردکانی بیان کرد: آمریکا و اسرائیل افراد معتقد و حافظ نظام را تندرو می‌خوانند و از نظر آنان حضرت امام (ره) تندروترین فرد است و بنابراین این‌که می‌گویند مجلس تندرو نباشد یعنی افراد معتقد و ولایی و نیروهای دفاع کننده از خط مقاومت و کیان نظام به مجلس راه نیابند اما اگر منظور از تندروی انجام برخی اعمال غیرعقلانی و آب به آسیاب دشمن ریختن باشد که مورد قبول همگان است.

وی خاطرنشان کرد: نفوذ به این معنا نیست که کاندیدایی مستقیم از آمریکا پول بگیرد بلکه منظور افرادی است که تفکرات آنها خودباختگی در برابر نظام سلطه را در پی دارد و از این نظر آمریکا مجلسی را می‌پسندد که با یک نهیب در برابر آنها تسلیم شود که به فضل خداوند ملت ایران بارها و بارها اثبات کرده که درصحنه‌های حساس درست نقطه مقابل خواست دشمن را برمی‌گزیند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار