مدیرکل منابع‌ طبیعی همدان از وقوع ۱۱۵ مورد آتش‌سوزی در ۴۱۱ هکتار از مراتع همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 12 March 2016

مدیرکل منابع‌ طبیعی همدان از وقوع ۱۱۵ مورد آتش‌سوزی در ۴۱۱ هکتار از مراتع همدان خبر داد.

به گزارش تسنیم،محمدرضا همتی با بیان اینکه تلاش بسیاری برای کاهش آتش‌سوزی در سطح مراتع استان همدان شده است، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 115 مورد حریق در سطح مراتع همدان رخ داده که سبب سوختن 411 هکتار از مراتع همدان شده است.

وی با اشاره به اینکه با حضور ماموران منابع‌طبیعی در کمترین زمان ممکن آتش‌سوزی خاموش شده است، افزود: ماموران منابع طبیعی استان همدان تلاش لازم را داشته‌اند تا بتوان از ورود خسارت بسیار به اراضی منابع طبیعی جلوگیری کنند که همین امر سبب شده تا به برخی از ماموران آسیب جدی وارد شود.

همتی عنوان کرد: تقویت پوشش گیاهی در مراتع، احیاء و اصلاح مراتع، کاهش فشار دام بر مراتع و اجرای عملیات آبخیزداری از اقدامات منابع طبیعی در زمینه مقابله با پدیده بیابان‌زایی و بروز آتش‌سوزی‌ها در استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در مناطق در معرض حریق آتش‌بر ایجاد شده است، تصریح کرد: تمامی اقدامات منابع طبیعی و بخش دولتی نمی‌تواند به طور موثری از آتش‌سوزی مراتع جلوگیری کند بلکه نیاز است تا مردم نیز در این زمینه احساس مسئولیت کرده و دولت را یاری دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: میانگین آتش‌سوزی در استان همدان در سال‌های گذشته 6 هکتار بود که امسال به 3.5 هکتار رسیده و این امر نتیجه تلاش و اقدامات انجام شده توسط اداره‌کل برای جلوگیری از آتش‌سوزی است.

وی فعالیت یگان حفاظت، اکیپ‌های مستقر در مناطق جنگلی و مرتعی استان و همچنین تجهیز نیروهای بومی به وسایل اطفاء حریق را از عوامل کاهش آتش‌سوزی عنوان کرد و گفت: امسال چهار نفر از نیروهای منابع طبیعی در زمان اطفا حریق مصدوم شدند.

همتی با اشاره به اینکه عملکرد مطلوبی در کنترل و کاهش آتش‌سوزی در مراتع صورت گرفته است اما این میزان رضایت‌بخش نیست، گفت: پیش‌بینی شده سال آینده پد هلی‌کوپتر در برخی مناطق ایجاد شود تا روند اطفا حریق با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با اعلام اینکه بیشتر آتش‌سوزیها به سبب عوامل انسانی بوده است، تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم در زمان حضور در طبیعت و مراتع طبیعی، از روشن کردن آتش تا حد امکان خودداری کنند تا شاهد بروز مشکلات حاصل از آتشسوزی نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست باید به دغدغه عمومی تبدیل شود، یکی از نیازهای امروز برای زندگی، طبیعت و منابع طبیعی است که برخی رفتارهای نادرست سبب از بین رفتن منابع طبیعی می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار