مسئول اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از نجات جان یک کوهنورد که از ارتفاعات طاقبستان کرمانشاه سقوط کرده بود خبر داد.
کد خبر: ۲۰۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰ 19 March 2016
مسئول اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از نجات جان یک کوهنورد که از ارتفاعات طاقبستان کرمانشاه سقوط کرده بود خبر داد.

اکبر آزادی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: صبح امروز شنبه ۲۹ اسفند ساعت ۷:۴۵ متاسفانه گزارش مردمی مبنی بر سقوط یک نفر از ارتفاعات طاقبستان کرمانشاه دریافت شد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط به نیرو‌های امداد و نجات هلال احمر و آتشنشانی مورد را اطلاع دادیم و در محل حادثه حضور یافتند و ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ نیز در پایین کوه مستقر شد.

 آزادی افزود: با توجه به موقعیت حساس و نیاز به بالگرد اورژانس، اعزام بالگرد انجام گرفت و به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و  آسیب شدیدی که  از ناحیه کمر به فرد حادثه دیده که ۴۶ سال سن دارد وارد شده بود بالگرد ساعتی پس از پرواز بر فراز کوه، اعلام کرد که جایی برای فرود آمدن و انتقال بیمار نیست.

این مسئول بیان کرد: پس از انجام دوباره عملیات نجات دوباره از بالگرد اورژانس درخواست کمک شد و این بار  پرواز موفقیت آمیز بالگرد منجر به انتقال فرد حادثه دیده به بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه شد.

 این مسئول بیان کرد: افرادی که قصد عزیمت به ارتفاعات را دارند حتما تجهیزات کوهنوردی به همراه داشته باشند و هرگز به تنهایی و بدون تجربه کافی اقدام به پیمایش ننمایند.

آزادی افزود: افرادی که صد پیمایش اتفاعات را دارند حتما وسایل ارتباطی همچون تلفن همراه داشته باشند تا به هنگام وقوع حوادث امکان تماس برای نجات خود بیابند و به توصیه همکاران ما در واحد ارتباطات گوش دهند.

مسئول اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه در پایان خواستار پرهیز افراد برای اقدام به پیمایش و عزیمت به ارتفاعات به هنگام  رعد و برق و باران شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار