مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: یک کشاورز نمونه در روستای محمد قلی از توابع آسمان آباد در شهرستان چرداول اقدام به سبزی کاری به صورت ارگانیک کرده است.
کد خبر: ۲۰۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 03 April 2016
مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: یک کشاورز نمونه در روستای محمد قلی از توابع آسمان آباد در شهرستان چرداول اقدام به سبزی کاری به صورت ارگانیک کرده است.


به گزارش تابناک ایلام؛محمد ربیع جهانگیری اظهار کرد: سلیمان کریمی کشاورز چرداولی هم اینک در بخش سبزی کاری ارگانیک فعالیت می کند و طرح وی باعث اشتغالزایی خوبی در این روستا شده ضمن اینکه محصول تولیدی با کیفیت نیز در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.
وی با بیان اینکه تمام مراحل سبزی کاری توسط این کشاورز به صورت ارگانیک و بهداشتی انجام می شود، تاکید کرد: در تولید این محصول از کود حیوانی ورمی کمپوست و آب بهداشتی و سالم استفاده می شود.
جهانگیری تاکید کرد: انتظار داریم محصول تولیدی این کشاورز سبزی کار بخشی از نیاز بازار مصرف سبزی استان ایلام را تامین کند.
وی یادآور شد: همچنین 2 تا 3 هکتار از اراضی شهرستان مهران نیز با نظارت رئیس اداره کشاورزی این شهرستان سبزی کاری به صورت ارگانیک انجام می شود.
محصول ارگانیک بخشی از تولیدات کشاورزی است که در شرایط طبیعی و بدون استفاده از سموم و مواد شیمیایی تولید و سهم آنها در سبد غذایی خانوار در دنیا روز به روز بیشتر می شود.
تمام مراحل در تولید محصول ارگانیک هماهنگ با سیستم طبیعی است و حتی برای مهار آفات نیز از روش های طبیعی استفاده می شود و مصرف سموم دفع آفات گیاهی از جمله علف هرزکش ها، قارچ کش ها و مواد شیمیایی از چرخه تولید آنها حذف شده است.
به دلیل گرانی روش های کاشت، داشت و برداشت محصول ارگانیک، قیمت این نوع محصولات نسبت به نمونه غیرارگانیک گران تر است اما سالم بودن این محصولات مزیتی است که مصرف کننده، گرانی را ترجیح می دهد چرا که می داند تفاوت قیمت این محصولات در سبد غذایی باید در دراز مدت صرف درمان شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار