مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان از بازدید 7 هزار گردشگر مذهبی از حسینیه اعظم زنجان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 04 April 2016
مجتبی شهامی در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: حسینیه اعظم زنجان یکی از اماکن مذهبی گردشگری استان زنجان است که در طول سال گردشگران بسیاری از این مکان مذهبی بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در راستای معرفی بیشتر حسینیه اعظم زنجان، طی ایام نوروز برنامه‌های مختلفی اجرایی شد، اضافه کرد: در این راستا طی ایام نوروز 15 نفر از خادمان حسینیه اعظم آماده پذیرایی از گردشگران مذهبی بودند.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به برنامه‎های اجرا شده در این ایام اظهار کرد: توزیع بروشور گردشگری، توزیع بسته‌های متبرک حسینیه اعظم و توزیع کتاب شرح دلدادگی، توزیع نمک تبرک، دی وی دی معرفی حسینیه اعظم زنجان از اقداماتی بود که در حسینیه اعظم زنجان انجام شد.

شهامی همچنین از برپایی نمایشگاهی از 50 تصویر شاخص حسینیه اعظم زنجان طی سنوات گذشته خبر داد و گفت: استقبال از برپایی این نمایشگاه نیز مطلوب بود.

وی همچنین از اجرای برنامه بصیرت عاشورایی و سفره هفت سین، یادمان شهدا و عکسی از ضریح امام حسین (ع) خبر داد و افزود: در جوار این برنامه‌ها نیز توسط گردشگران عکسبرداری شد.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز نمایشگاهی از اشیای قدیمی با قدمت تاریخی 50 ساله نیز در این مکان برگزار شد.

شهامی با اشاره به اینکه شهرت حسینیه اعظم زنجان تنها مربوط به روز هشتم ماه محرم نیست و در سایر ایام نیز گردشگران حضور بسیاری در این مکان دارند، اضافه کرد: در سایر ایام نیز گردشگران با حضور در این مکان از بخش‌های مختلف آن بازدید می‌کنند.

به گزارش فارس، حسینیه اعظم زنجان، دهمین میراث معنوی کشور و یکی از مراکز معنوی و مقدس بوده و حسینیه اعظم زنجان بیشتر به‌خاطر مراسم عزاداری که هر سال در هشتمین روز ماه محرم دارد مشهور است.

مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در تاریخ 15 دی‌ماه 87 با شماره ثبتی 10 به عنوان دهمین مورد از میراث معنوی ثبت‌شده در ایران است.

در سال‌های گذشته به علت شهرت حسینیه اعظم زنجان، این مکان به یکی از محل‌های گردشگری مذهبی تبدیل شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار