کد خبر: ۲۱۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 11 April 2016


مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی البرز گفت: تنها ۸ درصد وام‌های بانک‌ها متعلق به بخش کشاورزی و ۲۹ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است، درحالی که هدف بانک‌ها واسطه‌گری میان تولید و مصرف است اما هر اقدامی جز این امر در بانک‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت الاسلام والمسلمین علی ارجمند در نخستین جلسه شورای هماهنگی کشاورزی با موضوع اقتصاد مقاومتی که امروز با حضور فرمانده سپاه استان البرز و سایر مسئولان در مرکز آموزش تعاون روستایی برگزار شد، اظهار داشت: در همه کشورها چشم‌اندازهای مختلف برای رشد و پیشرفت کشور در نظر گرفته می‌شود و در همین راستا چشم انداز 20 ساله و نیز دهه‌هایی نظیر عدالت و پیشرفت توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه انتظار می رود مسئولان اجزا این اقتصاد را ترسیم کنند، افزود: مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی نظام را مطرح می‌کنند و مابقی کارها به عهده سایر مسئولان است تا با اقتصاد درونزا و برونگرا، اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مشکلات اینکه اقتصاد تحرک خوبی پیدا نمی‌کند، بانک‌ها هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه قرار بود تا سال 1361 بانکداری در کشور کاملا اسلامی شود، اما در حال حاضر عملکرد بانک‌ها کاملا اضطراری پیش می‌رود.

وی گفت: در کشوری که 60 درصد مراکز اقتصادی آن به رکود رسیده‌اند، عجیب است که هیچ بانکی ورشکست نمی شود و از 5 پرسود آسیا، 4 بانک متعلق به ایران است.

ارجمند خاطرنشان کرد: وام‌هایی که توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود تنها 8 درصد متعلق به بخش کشاورزی و 29 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است، درحالی که هدف بانک‌ها واسطه‌گری میان تولید و مصرف است اما هر اقدامی جز این امر در بانک‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که دلار در عرصه اقتصاد حرف اول را بزند مشکل وجود دارد چراکه امریکا پول‌های بدون پشتوانه تولید و مشکلات زیادی را در این عرصه ایجاد می‌کند، اظهار داشت: بروکراسی از دیگر عوامل اصلی متوقف کردن تحرکات اقتصادی محسوب می‌شود که در این زمینه باید با اجرای دولت الکترونیک و برداشتن قوانین موازی اقدامات مناسبی انجام داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز با تاکید بر اینکه اگر صندوق توسعه کشاورزی حمایت شود بخشی از مشکلات این حوزه حل می‌شود، گفت: با توجه به اینکه فساد انگیزه را از بخش تولید و رقابت می‌گیرد، باید ارگانی برای مبارزه با فساد اداری ایجاد شود و فسادهای سیستم‌ها شناسایی و از ایجاد انگیزه برای انجام آن جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار