مدیر امور آبفار شهرستان همدان با بیان اینکه روستای توئیجین، همیشه مشکل آب دارد، گفت: 15 میلیون تومان برای رفع کمبود آب شرب روستا به صورت موقتی، هزینه شد.
کد خبر: ۲۱۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 19 April 2016
مدیر امور آبفار شهرستان همدان با بیان اینکه روستای توئیجین، همیشه مشکل آب دارد، گفت: 15 میلیون تومان برای رفع کمبود آب شرب روستا به صورت موقتی، هزینه شد.

کمال حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: روستای توئیجین از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان با 456 خانوار و جمعیتی بالغ بر یک‌هزار و 600 نفر، به دلیل کوهستانی بودن منابع آبی محدودی دارد که امکان حفر چاه در آن نیست.

وی ادامه داد: چندین سال روستاهای این منطقه از ساعت 8 تا 18:30 با مشکل قطعی آب مواجه بودند که با پیگیری دهیاری این روستا و اقدامات آبفار شهرستان، حدود یک ماهی است، مشکل کمبود آب این روستا حل شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان به اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکل کمبود آب این روستا اشاره کرد و گفت: برای اینکه این مشکل به صورت مقطعی حل شود سال گذشته بهسازی یک دهنه چشمه در 250 متری مخزن انجام شده است.

وی افزود: کول‌گذاری دهنه چشمه به طول 80 متر و لوله‌گذاری به طول 200 متر با سایز 90 سانتیمتری نیز در اسفندماه سال 94 انجام شد.

حسنی با بیان اینکه تاکنون 15 میلیون تومان برای رفع مشکل کمبود آب شرب روستای توئیجین هزینه شده است، تصریح کرد: برای رفع مشکل به صورت دائم به دنبال اخذ مجوز حفر چاه عمیق به عمق 120 تا 130 سانتیمتر هستیم.

وی با بیان اینکه همیشه آب شرب روستا در حالت بحرانی گزارش می‌شود، بیان کرد: پیشنهاد دهیاری روستا برای حل این مشکل احداث مجتمع آبرسانی در این منطقه است.

این مسئول اظهار کرد: در حال حاضر تامین آب کشاورزی این روستا از طریق رودخانه و چهار چاه موجود در توئیجین تأمین می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار