وزارت ارتباطات تصمیم دارد که قیمت اینترنت را تا پایان اردیبهشت افزون بر ۱۵ درصد ارزان کند/ حتی کاربران اینترنت موبایل نیز حتما متوجه این تغییر قیمت می‎شوند.
کد خبر: ۲۲۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴ 27 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، پس از آنکه بیشتر کاربران اینترنت و کسانی که زندگی آنان با خدمات اینترنتی عجین شده انتقاداتی از کیفیت خدمات و قیمت بالای آن انتقاداتی را همواره اعلام می‎کردند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد:«وزارت ارتباطات تصمیم دارد که قیمت اینترنت را تا پایان اردیبهشت افزون بر ۱۵ درصد ارزان کند.

محمود واعظی در مورد برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارزان شدن قیمت اینترنت مصرفی برای کاربران ایرانی گفته «از اواخر سال ۱۳۹۴ با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کمیته‌ای برای بررسی قیمت اینترنت و راهکار کاهش آن تشکیل شده است تمام تلاش ما این است که مکانیزمی در نظر گرفته شود تا تعرفه اینترنت ارزان شود.

پیش‌بینی می‌کنیم که نتیجه نهایی برای ارزان شدن قیمت اینترنت تا پایان اردیبهشت اعلام شود البته هنوز میزان نهایی ارزان شدن قیمت اینترنت به دست نیامده است اما قطعاً این کاهش کمتر از ۱۵ درصد نخواهد بود. پیش از این و در سال ابتدایی فعالیت دولت یازدهم قیمت اینترنت را ۲۰ درصد کاهش دادیم که برای مردم محسوس نبود.

وی این را هم گفته که تا پیش از این امکان دانلود عکس، صدا و فیلم برای کاربران کمتر بود اما هماکنون آمار دانلود محتوای چندرسانه‌ای توسط کاربران افزایش یافته که حجم و ترافیک هر یک از این‌ها معادل چندین هزار صفحه متن محسوب می‌شود. این موضوع سبب شده کاربران فکر کنند که اینترنت گران شده اما به هیچ وجه اینطور نیست و طی دو سال قبل، اینترنت، کاهش قیمت داشته است.

ارزان شدن اینترنت را برای پهنای باند اینترنت و کل میزان اینترنت مصرف کاربران در نظر گرفته‌ایم تا در زمان اجرای این طرح کاربران اینترنت موبایل نیز حتماً متوجه این تغییر قیمت شوند.

- مهمترین مشکل اینترنتی در مازندران پاسخگو نبودن اغلب اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی نسبت به قطعیهای بیدلیل و توجیهناپذیر اینترنت است که گاهی نیز مخابرات و شرکتهای ارائه دهنده دلایل فنی مستوجب این مشکل را به گردن یکدیگر می‎اندازند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار