کد خبر: ۲۲۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 04 May 2016


مسئول بسیج سازندگی استان البرز گفت: طی مدت سال گذشته 753 واحد تولیدی خرد با هدف ارتقای اقتصادی در استان البرز راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی‌ ترکاشوند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در سال گذشته 753 واحد تولیدی خرد در استان راه‌‌اندازی شد، بیان داشت: در حوزه ایجاد قارچ و گیاهان دارویی 72 واحد، پرورش دام 350 واحد، مرغ و ماکیان 83 واحد، صنایع تبدیلی خانگی و کوچک 200 واحد ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در حوزه پرورش ماهی نیز 14 واحد تشکیل شده که برای تمامی این واحدها 15 تا 30 میلیون تومان تسهیلات ارائه شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه در کل 15 میلیارد تومان تسهیلات واگذار شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته جهاد کشاورزی البرز 2 هزار نفر بی‌سواد مطلق را سواددار کرده است.

به گفته ترکاشوند، طی سال گذشته 160 تیم پزشکی به مناطق محروم اعزام شد و در این زمینه 750 مشاوره نیز توسط کارشناسان به متقاضیان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته همچنین 400 مورد جهیزیه برای نوعروسان تهیه شد و 33 هزار برادر و خواهر بسیجی نیز در قالب حلقه‌های صالحین به مناطق مختلف اعزام شدند.

* 53 پروژه عمرانی در سال 94 افتتاح شد

مسئول بسیج سازندگی استان البرز در ادامه سخنان خود از افتتاح 53 پروژه عمرانی در سال 94 خبر داد و بیان داشت: 11 مسجد، ساخت 12 منزل برای نیازمندان، 3 پروژه مدرسه، 3 حوزه علمیه، 3 مجموعه ورزشی و ... از جمله پروژه‌های عمرانی به بهره‌برداری رسیده در سال 94 توسط جهاد سازندگی استان است.

ترکاشوند بر عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام به عمل نیز تأکید کرد و افزود: باید از تمام توان و ظرفیت استان برای تحقق شعار امسال استفاده کرد تا با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های خارجی، مصرف درست و حمایت از تولید به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار