بازشماری آرای مرحله دوم انتخابات تبریز پایان یافته و گمانه زنی ها در خصوص نتیجه نهایی این بازشماری در فضای مجازی و محافل سیاسی بالا گرفته است.
کد خبر: ۲۲۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 14 May 2016
بازشماری آرای مرحله دوم انتخابات تبریز پایان یافته و گمانه زنی ها در خصوص نتیجه نهایی این بازشماری در فضای مجازی و محافل سیاسی بالا گرفته است.

علیرغم اینکه استانداری به مثابه مجری ارشد انتخابات نتوانست انتظارات گروه های محتلف سیاسی را برآورده کند ، موجب ایجاد سوء ظن هایی نیز در روند انتخابات تبریز و شهرستان های مرند و جلفا و اهر شد. اعتراضات حسنیان نسبت به بی تدبیری فرماندار اهر، اعتراضات شیاری نسبت به روندهای انتخاباتی مرند و نیز اعتراض و متعقب آن بازشماری آرای مرند از طرف نزدیکان دولت و در راس آن اعتراض سعیدی و بازشماری آرا در وحله اول نشان از کیفیت پائین برگزاری انتخابات نسبت به دوره قبل دارد.

از طرف دیگر حضور فرماندار تبریز در همایش سیاسی اصلاح طلبان و با حضور کاندیداهای دور دوم این جریان سیاسی، حضور مشاوران استاندار در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای اصلاح طلب  و.. زمینه ساز تحلیل هایی است که می توان بر اساس آن بی طرفی مجری انتخابات را زیر سئوال برد.

باری به هر ترتیب این انتخابات تمام شده است و علی القاعده کسی بدنبال یافتن مقصر نیست اما نباید فراموش کرد .بنابراین شایسته است همگی بر مبنای قانون عمل نموده و موجب احصاء سرمایه اجتماعی از دست رفته شویم.

البته باستی اذعان نمود  نتیجه این انتخابات  چندان در سرنوشت سیاسی تیم حاکم بر استانداری نخواهد داشت وبه همین دلیل ذهن بسیاری از تحلیلگران از قطعیت تمکین تیم مجری انتخابات به قانون آسوده است.

بنظر کارشناسان سیاسی قسمت عمده رای بالای بیگی بخاطر نارضایتی از استاندار فعلی و عملکرد وی در زمینه های گوناگون سساسی ورزشی و اجتماعی در سبد وی قرار گرفته است ، از طرف دیگر نیز نارضایتی از جبارزاده در بدنه اجتماعی اصلاح طلبان نیز مساله ای نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. ضمنا زمزمه تغییرات گسترده ای که در تیم مدیران ارشد استانی به گوش می رسد حاکی از نارضایتی خود وی از عملکرد گذشته بوده و میتواند تلاشی برای ترمیم انتظارات مرکز باشد.. اینها به این معنی است که احتمالا تیم استانداری با تغییرات زیادی مواجه خواهد بود بنابراین نتیجه دور دوم انتخابات تبریز نیز برای  تیم حاضر عقلا نبایستی محلی از اعراب داشته باشد چرا که با قبول ناکامی دولت محلی ، زمینه برای تغییر احتمالی مدیران ارشد استانی ،در آستانه انتخابات حیاتی ریاست جمهوری مهیا خواهد بود.
بهر حال بایستی منتظر اعلام نتیجه نهایی دور دوم تبریز بوده و سپس بر همین مبنا منتظر رویدادهای مهم تری در تراز مدیریت کلان استان باشیم.
سیاوش توحیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار