رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان از پیگیری تشکیل دفاتر قانونی طراحی نظام مهندسی و ایجاد مجری‌های ذیصلاح در همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸ 02 February 2015

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان از پیگیری تشکیل دفاتر قانونی طراحی نظام مهندسی و ایجاد مجری‌های ذیصلاح در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، امیر متینی‌فرد در جلسه شورای فنی استان همدان با تاکید بر افزایش سرمایه ملی اظهار داشت: 140 هزار میلیارد تومان در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و 90 میلیارد دلار نیز با هزینه‌های دولتی برآورد شده که باید از این هزینه‌ها به عنوان سرمایه ملی به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با تاکید بر استفاده از مصالح با کیفیت تاکید کرد: باید در ساخت‌ و‌ ساز‌ها از مصالح با کیفیت استفاده شود چراکه با افزایش یک روز طول عمر ساختمان‌ها به سرمایه ملی نیز اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با بیان اینکه یک پروژه خوب و اصولی با طراحی، نظارت، مصالح خوب اجرا می‌شود، در ادامه در خصوص برخی استثنا‌ها در قوانین نیز خاطرنشان کرد: در ماده 30 قانون شهرداری‌ها و مراجع صدور مجوز ساختمان باید دارای پروانه ساخت از اداره کل راه و شهرسازی باشند و در ماده 41 استثنایی برای تهیه و اجرای طرح‌های عمرانی جایگزین این قانون می‌شود.

وی ابراز داشت: در برخی پروژه‌های خصوصی شهر‌های مختلف، این قانون که شخص حقیقی و حقوقی پروانه ساخت دریافت کند رعایت نمی‌شود و در برخی شهر‌های کوچک نیز بدون دریافت پروانه ساخت اقدام به احداث می‌کنند.

متینی‌فرد تصریح کرد: عدم رعایت قوانین در برخی موارد به دلیل تفکر اشتباه در خصوص پرداخت هزینه‌های بالاست که در صورت ارجاع به کمیسیون ماده 100 مشکلات بیشتری به وجود خواهد آمد.

*انتقاد از ارائه بتن بی‌کیفیت از سوی برخی شرکت‌ها

وی در ادامه با بیان اینکه طبق قانون، استفاده از تجهیزات و مصالح غیر استاندارد ممنوع است، با اشاره به ارائه بتن بی‌کیفیت از سوی برخی شرکت‌ها، گفت: شورای استاندارد باید تدبیری بیاندیشد تا در شرکت مورد نظر آزمایشگاه ایجاد شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با بیان اینکه در صورت عدم وجود امکانات آزمایشگاهی محصولات به صورت تصادفی از طریق استاندارد بررسی شود، تأکید کرد: با استفاده از مصالح با کیفیت عمر ساختمان‌ها افزایش می‌یابد.

وی در رابطه با استفاده از کارگران متبحر در ساخت‌و‌ساز بیان داشت: طبق قانون نظام مهندسی کارگران باید دارای مهارت فنی باشند تا ساختمان‌ها با کیفیت و اصولی ساخته شود.

متینی‌فرد لزوم بالا بردن ایمنی در کار را عنوان کرد و اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی قدرت اجرایی ندارد و فقط با توصیه‌ می‌تواند به بحث ایمنی ورود کند.

*آمار حوادث حاصل از عدم رعایت ایمنی در ساخت و ساز‌ها نگران‌کننده است

وی ادامه داد: آمار حوادث حاصل از عدم رعایت ایمنی در ساخت‌ و ساز‌ها بسیار نگران‌کننده است که باید تدابیری نیز برای جلوگیری از افزایش این آمار اندیشیده شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان گفت: گودبرداری‌های غیر اصولی بسیاری از مالکان قبل از دریافت پروانه باعث ایجاد حوادثی می‌شود که امسال در همدان نیز سه مورد گزارش شده است.

وی بیان کرد: شهرداری می‌تواند با جلوگیری از خاکبرداری غیر قانونی از بروز چنین حوادثی ممانعت کند.

متینی‌فرد در بخش دیگری از سخنانش از پیگیری تشکیل دفاتر قانونی طراحی نظام مهندسی و ایجاد مجری‌های ذیصلاح در همدان خبر داد.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه مالیات بر درآمد جامعه مهندسان در مقایسه با سایر مشاغل به طور نسبی بیش از دیگر مشاغل است، به این موضوع انتقاد وارد کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار