کد خبر: ۲۳۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵ 24 May 2016
به گزارش ایرنا رضا راحت دهمرده روز سه شنبه در همایش سیاست های جمعیتی در زاهدان اظهار داشت: سال گذشته 685 هزار و 352 واقعه ازدواج در سازمان ثبت احوال کشور ثبت شد که سهم سیستان و بلوچستان از این آمار، 22 هزار و 240 واقعه بود که در مقایسه با سال قبل از آن 2.6 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: بر اساس این آمار انجام سنت ازدواج در سال گذشته در سطح کشور به طور میانگین 5.4 درصد کاهش یافته است.
وی گفت: همچنین در سال 94 تعداد 163 هزار و 765 واقعه طلاق در کشور اتفاق افتاده که سیستان و بلوچستان با هزار و 660 واقعه همچنان پایین ترین نرخ طلاق در کشور را داراست.
راحت دهمرده ادامه داد: در سیستان و بلوچستان از هر 13 ازدواج تنها یک مورد آن به طلاق منجر می شود که این آمار در بعضی از استان های کشور یک مورد در هر سه ازدواج است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تحقق بند دوم سیاست های کلان ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را عاملی برای دوری از این آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: تشکیل نهاد تخصصی برای این منظور و با هدف حفظ پویایی سنت ازدواج سالم ضروری است.
راحت دهمرده با اشاره به تعداد موالید سال 94 تصریح کرد: یک میلیون و 702 هزار و 219 واقعه تولد در سال گذشته در کشور روی داد که سیستان و بلوچستان با 101 هزار و 139 ولادت بالاترین نرخ را در بین استان های کشور داراست.
وی ادامه داد: به طور میانگین در هر ماه هشت هزار و 428 و در هر ساعت از شبانه روز حدود 12 واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان ثبت می شود.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 49 درصد جمعیت استان در مناطق شهری و 51 درصد آن در روستاها سکونت دارند.
وی افزود: براساس این آمار، جمعیت سیستان و بلوچستان باید به یک فرصت تبدیل شود که می توان با بهره گیری از آن موجبات رشد و پیشرفت کشور در حوزه های مختلف را فراهم کرد.
استان سیستان و بلوچستان با 187 هزار و 502 کیلومتر مربع گستره و افزون بر دو میلیون و 700 هزار نفر جمعیت در جنوب شرق کشور واقع شده و پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار