تابناک: رئیس اداره ‌ارشاد ‌شهرضا گفت: افراد توانمند شهرستان شهرضا در تولید بازی‌های رایانه‌ای بومی در مجتمع دیجیتال شهرستان استقرار یافته و بازی‌های آنها با برند شهرضا تولید می‌شود.
کد خبر: ۲۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 16 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از تسنیم، رجب فرهمندیان عصر امروز در کارگروه تخصصی، اجتماعی، فرهنگی شهرستان شهرضا با بیان این که در گذشته مجوز فعالیت گیم نت‌ها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شد اظهار داشت: در حال حاضر تمام مراحل صدور مجوز و نظارت بر این اماکن بر عهده مجامع امور صنفی قرار داده شده است.

وی افزود: نظارت بر گیم نت‏ها و بازی‌های رایانه‌ای ارائه شده در این مراکز، باید به طور جدی‌تری انجام شود و در گیم نت‌ها باید سن فرد و نوع بازی مشخص و سعی شود بازی‌ها بر تجربیات و رشد ذهنی افراد بیفزاید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ‌شهرضا تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای، اعتیادآور است و والدین باید این موضوع را در نظر داشته باشند و مراقب نوع رفتار و رابطه فرزند خود با افراد دیگر در گیم نت‌ها باشند.

فرهمندیان بیان کرد: بازی اعم از رایانه‌ای، دیجیتالی، قدیمی یکی از ابزارهای فرهنگ‌ساز است و در شخصیت و نوع نگاه افراد به‌ویژه در سنین کودکی و نوجوانی تأثیر زیادی دارد بنابراین باید در بخش نظارت بر بازی‌ها از جمله گیم‌نت ها به فرهنگ اسلامی و ایرانی توجه شود.

وی تصریح کرد: در بازی‌ها باید ارزش‌های دینی، اخلاقی و اسلامی حفظ شود و از مسائلی که در فرهنگ ما نیست مانند ترویج فرهنگ خشونت، بی ادبی، ایجاد استرس، فشار روانی، بی عفتی و بی‌حجابی اجتناب شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ‌شهرضا با اشاره به مجتمع دیجیتال شهرضا، افزود: این مجتمع محیط امنی است برای حضور نوجوانان و جوانان و اداره ارشاد در صورت استقبال از این مجتمع، آمادگی دارد آن را تجهیز کند.

وی تصریح کرد: اگر افرادی در شهرستان توان تولید بازی را داشته باشند، مجتمع دیجیتال در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا بازی‌ها با برند شهرضا تولید شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار