ازدواج نه صرفاً سنتی، نه خیابانی بلکه باید آگاهانه و علمی و رابطه دختر و پسر باید کاملاً زیر نظر پدر و مادر باشد.
کد خبر: ۲۳۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵ 29 May 2016
استاد جامعه شناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه طلاق‌های ناشی از فضای مجازی رو به افزایش است، گفت: فضای مجازی عامل مهمی در افزایش طلاق در جامعه است

به گزارش مهر، عبدالله اسدی ظهر یکشنبه در همایش آموزش پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ویژه جمع مبلغین مسئولین، هیئت‌های مذهبی و مداحان و شعرای آئینی در همدان با اشاره به اینکه طبق آمار سال ۸۹ زندان، ۸۳ درصد زندانیان از خانواده‌های بزهکار بوده‌اند، تأکید کرد: باید مراقب نفوذ دنیای مجازی و افزایش طلاق‌های ناشی از آن باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ضریب بالای هوشی مردم تویسرکان که ناشی از مصرف گردو و تأثیر بر ژن آن‌هاست، تأکید کرد: مصرف مواد مخدر نیز مستقیماً بر ژن فرزندان تأثیر خواهد داشت.

اسدی در ادامه با بیان اینکه مشاوره نصیحت نیست بلکه تکنیکی است که خانواده باید به آن دقت کند، گفت: اگر  فاصله فیزیکی و احساسی بین پدر و مادر و فرزند زیاد شود آسیب‌های اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

اسدی با اشاره به بحث ازدواج‌های مثلثی و سفید که محصول شبکه‌های ماهواره‌ای به‌خصوص آمریکای جنوبی است، گفت: دلیل رواج چنین ازدواج‌هایی در کشوری مثل ایران که شالوده اسلامی دارد این است که در این‌گونه ازدواج‌ها جرات بی‌احترامی وجود ندارد.

وی بابیان اینکه متأسفانه در ازدواج‌هایمان شاهد از بین رفتن احترام بین طرفین هستیم درصورتی‌که اگر احترام در جلوه و بی‌حیایی در خلوت باشد، رابطه موفق خواهد بود، به آمار وجود بیش از ۷ هزار زن مطلقه در کشور اشاره و تأکید کرد: این آمار نتیجه ازدواج‌های ناآگاهانه و غیراصولی بوده است.

استاد جامعه شناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان در ادامه گفت: ازدواج نه صرفاً سنتی، نه خیابانی بلکه باید آگاهانه و علمی و رابطه دختر و پسر باید کاملاً زیر نظر پدر و مادر باشد.

وی به آمار ۹۰ درصدی جوانان درگیر فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ۴۸ میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور به هر نحوی درگیر فضای نرم‌افزاری است که سهم همدان به ازای هر ۵ نفر ۳ نفر است.

وی گفت: همچنین از کل شبکه‌های ماهواره‌ای، ۱۶۵ شبکه مختص ۳ کشور تاجیکستان، افغانستان و ایران بوده که بافت خانواده را هدف قرار داده و متأسفانه تاحدودی موفق عمل کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار