اینک سالها از آن روز می گذرد وما مانده ایم وپدیده ای که یک پای ثابت آب وهوای استانمان شده است،گویا این میهمان جا خوش کرده است وحالا حالاها باید پذیرای اثرات نامطلوب زیست محیطی او در استانمان باشیم ،به قول بعضی ها "مردم باید با پدیده گرد وغبار زندگی کنند"!
کد خبر: ۲۴۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 18 June 2016
سالهاست که مردم استانهای غربی وجنوب غربی کشور به پدیده ای که محصول همسایگان عربی آنهاست خو کرده اند ،بنوعی همنشینی با این میهمان ناخوانده به عادتی همیشگی برای ساکنین شهرها وروستاهای این استانها ،خصوصا استان محروم ایلام مبدل شده است.

به گزارش تابناک ایلام،اگر اشتباه نکنیم اولین ورود گردو غبار به استان ایلام را همزمان با جنگ دوم خلیج فارس که منجر به سرنگونی رژیم بعثی درعراق شد تجربه نمودیم .آنموقع همه ما،غبارآلود شدن هوای شهروروستاهایمان را بنوعی به جنگ عراق و دول غربی گره زده بودیم ،بسیاری براین باور بودند که این میهمان باپایان جنگ درکشور همسایه رفتنی است.

 اینک سالها از آن روز می گذرد وما مانده ایم وپدیده ای که یک پای ثابت آب وهوای استانمان شده است،گویا این میهمان جا خوش کرده است وحالا حالاها باید پذیرای اثرات نامطلوب زیست محیطی آن در استانمان باشیم ،به قول بعضی ها "مردم باید با پدیده گرد وغبار زندگی کنند"!

اما انصافا هربار که می آید خوب گردوخاک می کند ! همه چیز را از اعصاب مردم گرفته تا فضای مجازی ورسانه ها را خوب به هم می ریزد !این پدیده با دیگر پدیده های طبیعی خوب مانوس شده است وحتی حس شاعرانه شاعرانمان را بر انگیخته است تا در مدح ونکوهشش بسرایند وبنویسند !

مردم فهیم ایلام همواره در طول سنوات گذشته سختی های فراوانی رابه جان خریده اند ،از سختیهای  زندگی 8سال جنگ تحمیلی گرفته،تا خشکسالیهای پی درپی و آتش سوزیها منابع طبیعی وتحریمها و....باید گفت در طول این سالها این مردمان حسابی آبدیده شده اند ودرمقابل سختیهای طبیعی وتحمیلی حتی خم هم به ابرو نیاورده اند واین یک مورد هم روش !!

حقیقتا با این مردمان که اینچینین با سختیها همراه شده اند باید به درستی سخن گفت،با آنها باید روراست بود !آنوقت آنان هم می دانند چگونه با سختیها تا کنند !مردم ما بخوبی می دانند که منشاء این گردوغبار کجاست ولااقل در کوتاه مدت کاری از کسی ساخته نیست!مردمان بصیر ما بخوبی درک کرده اند عده ای می خواهند ازاین هوای خاک آلود به مثابه ماهی گرفتن از آب گل آلود ، شاهی ماهی صید کنند!این مردم خوب می فهمند وخوب هم تصمیم می گیرند.

اما اینکه خانم ابتکار در اظهار نظری عجیب سرنوشت هوای استان وغرب کشور را به سرنوشت داعش پیوند بزنند وبگوید منشاء ریزگردها در مناطقی است که تحت نفوذ داعش قراردارند ودعا کنید تا داعش زودتر از بین برود .....!!آیا حواله کردن رفع مشکل تنفسی  امروز مردم ایلام برای روزی که معلوم نیست کی فرا برسد ! وپیوند این رفع این مشکل به دعا برای نابودی یک گروه تروریستی !زخم زبان وطعنه به این مردم تلقی نمی شود؟!

حال اظهار نظر این مقام تهران نشین به کنار!از استاندار عزیزمان که خود از استنشاق کنندگان این تحفه عربیست انتظاری فراتر ازاین می رود ! ایشان در کمپینی که توسط عده ای از مردم استان در فضای مجازی تحت عنوان"کمپین مجازی خاک" تشکیل شده است ،در پاسخ به اظهار نظر تعدادی از اعضای این گروه تلگرامی درباره مشکل ریزگردها گفت:اگر اعتراضی وجود دارد باید به عربستان و ترکیه شود؛ عربستانی که برای ما داعش می فرستد چگونه بیابان های خود را مالچ پاشی می کند و در واقع این نوع اعتراض ها بازی در زمین دشمن است.

استاندار ایلام همچنین گفت: ما باید فعلا بیابان های خود را سامان دهی کنیم و از طریق مختلف در دنیا پیگیر باشیم و کارهای روبنایی از قبیل مسدود کردن پنجره ها و ماسک اقدام کنیم و با این پدیده زندگی کنیم.

آقای استاندار !مردم ما خوب یاد گرفته اند که با سختیها زندگی کنند والبته خوب هم بلدند در گردوغبار پنجره خانه هایشان را ببندند،ونیازی به بازکو کردن این مطلب نبود! اما باور کنیدچون هوا گرم است،کولرهای آبی را نمی شود خاموش کرد!گیرم که پنجره ها را ببندند اما کولرها حجمی از ریزگردها را به درون خانه ها پمپاژ می کنند ! باور کنید که خانه ها هم برای مادیگر  امن نیست که بگویند پیران وکودکان درخانه ها بمانند!

کاش مسئولین ما سکوت راپیشه کنند ومردم را به حال خود بگذارند که در میان این گردوخاک ! پاره ای از اظهارنظرها فقط نمکی بر زخمهای مردم خواهد شد وبس!











اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار