مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام مصرف آب در روستاهای این استان را 2برابر حدمجاز اعلام کرد.
کد خبر: ۲۵۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 26 June 2016

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام مصرف آب در روستاهای  این استان  را 2برابر حدمجاز اعلام کرد.


به گزارش تابناک ایلام؛نورالله تیموری نقش رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم در مدیریت مصرف منابع آب کلیدی دانست وگفت: رسانه‌ها نقش بسزایی در آگاه‌سازی مردم در راستای صرفه‌جویی در مصرف بهینه آب جهت گذر از بحران آب را به عهده دارند.

وی میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای این استان را به نسبت جمعیت بیش از 2 برابر حد مجاز عنوان کرد و افزود: در حالی که الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین 150 تا 200 لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط روستایی این استان این میزان به 450 لیتر نیز می رسد.

تیموری با تاکید بر اینکه روستائیان استان باید مصرف آب شرب را مدیریت کنند، یادآور شد: جلوگیری از اسراف آب شرب و حتی با کمترین میزان صرفه‌جویی، در تداوم خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی بسیارموثراست.

وی رویکرد وزارت نیرو را بر مبنای تحقق شعار امسال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: در این راه وزارت نیرو از همه پتانسیل‌های داخلی منابع آب استفاده می‌کند تا بتواند شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل را تحقق بخشد.

مدیر عامل شرکت ابفار ایلام با ذکر اینکه همکاران این شرکت برای توزیع آب بهداشتی بین مشترکان روستایی در 10 شهر استان به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند افزود: با سخت کوشی و تلاش شبانه‌روزی همکاران این شرکت ، هم اکنون توزیع آب در روستاهای استان بدون وقفه و یا مشکل در حال انجام است.

هم اینک 175 هزار نفر از جمعیت روستایی استان ایلام در 498 روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

تعداد کل مشترکان آب روستایی استان 47 هزار و 700 مشترک است که از این شمار 885 را مشترکان عمومی و ادارات، یک هزار و 587 را مشترکان تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 مشترک را بخش مسکونی تشکیل می دهند.

منابع تامین آب روستایی استان ایلام 166 منبع شامل 105 چشمه و 61 حلقه چاه است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار