مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین گفت: با ابلاغ دستور العمل ساماندهی تردد وانت بارها در محورهای برون شهری جاده ای، از ابتدای آبان ماه امسال اجرایی می شود.
کد خبر: ۲۶۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸ 26 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، رحمت شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور ساماندهی ناوگان وانت بار وایجاد نظم و قاعده در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده های برون شهری و ارتقا سطح ایمنی جاده های کشور دستورالعمل لازم در این رابطه در سطح کشوری تهیه وتدوین شده است.

وی تصریح کرد :با استناد به ماده ۷ قانون تغییر نام وزارت راه وآیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی وبر اساس مصوبه ۲۷ بهمن ماه هیئت وزیران مبنی بر حذف بند ۵  ماده یک آیین نامه اجرایی موارد معافیت استفاده از برگه های صورت وضعیت وبارنامه و ماده ۲ قانون الزام شرکت ها و موسسات ترابری جاده ای به استفاده از صورت وضعیت وبارنامه وقانون تجارت الکترونیکی، این ساماندهی انجام می شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین عنوان کرد : این دستور العمل از اول آبانماه سال جاری ابلاغ می شود و طبق آن شرایط فعالیت رانندگان حمل و نقل کالای سبک(وانت بار) برون شهری بر اساس دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت رانندگان حمل ونقل برون شهری و روستایی خواهد بود.

وی افزود : در این راستا دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی برای صدور برگ فعالیت برای متقاضیان رانندگی وانت بار کافی است و افرادی که ظرف یک سال از شروع طرح ثبت نام کنند ارائه گواهی تحصیلی پایین تر از پنجم ابتدایی یا نهضت سواد آموزی بلامانع است.

وی گفت: بر این اساس برای ورود به بخش و صدور مجوز فعالیت حداقل سن رانندگان وانت بار ۲۳ سال و حداکثر ۵۵ سال است.

شعبانی خاطر نشان کرد: شرایط وانت بار برای فعالیت در بخش حمل و نقل جاده ای، درج نام وانت بار در کارت مشخصات وسیله نقلیه، داشتن حداکثر سن ۱۵ سال خودرو، گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث معتبر، ارتفاع و طول بار مجاز و... باشد.   

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین در پایان گفت: متقاضیان و فعالان بخش حمل و نقل سبک بین شهری می توانند از طریق روش های تعیین شده چون صدور بارنامه توسط شرکت های حمل و نقل موجود، تاسیس و بهره برداری از شرکت های اختصاصی حمل ونقل سبک بین شهری به منظور صدور بارنامه و صدور بارنامه توسط راننده واجد شرایط اقدام کند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار