بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«حمله همسر حنیف عمران‌زاده به رحمتی»،«انتقاد جهانگيري از عملكرد برخي رسانه ها»،«دبیر جشن حافظ جیگرکی باز می‌کند»،«روحانی مظلوم‌ترین رئیس جمهور ایران است»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۷۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 06 August 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

 

کار یالثارات اشاعه فحشا است نه نهی از منکر

سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: اقدام بحث برانگیر نشریه یالثارات تکثیرگناه و اشاعه فحشا است نه نهی از منکر. دولت احمدی نژاد را نمی شد دولت نامید بلکه یک فرد بود. شما شاهد بودید آقای احمدی نژاد که به خانم وحید دستجری وزیر بهداشتش نمره 20 داده بود در یک چشم به هم زدن وی را کنار گذاشت. یا 11 روز در مقابل یک نامه رهبری خانه نشینی کرد که نشان دهنده این است که وی تعهدی نسبت به رهبری ندارد. خدا شاهد است رنجی که من در دوره 8 ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد دیدم از رنجی که در مجموع این 40 سال در دولتهای مختلف دیدم بیشتر بود. توریست ها افرادی میان سال هستند و افراد جوان و آدم های چنین و چنان در بین آنها بسیار کم هستند. مگر اینها می خواهند چه کار کنند؟ می گویند بدحجاب هستند؟ مگر ما در داخل کشورمان بدحجاب نداریم؟ مگر دختران ما از خارجی ها حجابشان بهتر است؟ به نظرم می آید مقداری مرغ همسایه به چشممان غاز می آید.اگر ما حجاب و پوشش و حرمت مشروبات الکلی را جدی بگیریم می توانیم به آنکه به ایران هم می آید بگوییم رعایت کن. همان کاری که دیگر کشورها هم می کنند. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

 

احمدی‌نژاد کاندیدا شود به یک فاکتور موثر تبدیل می‌شود

امیر محبیان گفت: احتمال حمایت مشروطِ طیفی از اصولگرایان از روحانی وجود دارد. اما در مجموع رویکرد روحانی به گونه‌ای نیست که جریان اصولگرایی روی آن سرمایه‌گذاری قابل تاملی کند. حال احمدی‌نژاد در صورت کاندیداتوری به یک فاکتور موثر تبدیل می‌شود. طبعا اصولگرایان در زمان مناسب باید تصمیم بگیرند و همه گزینه‌ها در زمان خودش محتمل و قابل بررسی است.البته این احتمال در حال حاضر به معنای حمایت یا عدم حمایت نیست؛ صرفا به معنای یک احتمال است. آنچه که اجماع را در میان اصولگرایان به نسبت قبل دشوار کرده است؛ضعف ضریب نفوذ نهادهای موثر مرکزی است که قبلا ضریب نفوذ بالایی داشتند ولی حالا کاهش یافته است. در این شرایط هر عامل جانبی نیز طبعا می‌تواند در نتیجه موثر باشد. به‌دلیل نزدیکی و حمایت اصولگرایان از هسته مرکزی حاکمیت و مشابهت شعارها و گرایش‌ها، طبعا اینگونه به‌نظر می‌رسد که رانتی ویژه نصیب شده در حالی که این تصور دقیق نیست. شکل‌گیری توطئه و امثالهم (اتاق فکر علیه دولت) تابعی از نظریه توهم توطئه است که اصلاح‌طلبان، اصولگرایان را بخاطر آن شماتت می‌کردند، ولی ظاهرا دامان خود آنها را هم گرفته است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

جنجال والیبالیست‌ها در مراسم افتتاحیه

سعید معروف، شهرام محمودی و محمد موسوی در مراسم افتتاحیه المپیک غایب بودند. غیبت این سه بازیکن علاوه بر اینکه واکنش های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت، جنجال های دیگری هم موجب شد. موسوی در واکنش به اعتراضات انجام شده نسبت به غیبتش، عنوان کرده که اندازه نبودن لباس ها باعث غیبت وی و همچنین معروف و محمودی شده است. این در حالی است که چند ساعت پیش از افتتاحیه از سعید معروف عکسی با لباس افتتاحیه منتشر شد. مهر این خبر را منتشر کرد.

 

گاف خنده‌دار نامزد دموکرات‌ها

نیویورک پست نوشت: هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات روز گذشته (جمعه) در یک اشتباه لفظی فاحش که باعث خنده حضار شد، دونالد ترامپ نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان را "شوهر" خود خطاب کرد. وی که در حال سخنرانی در جمع اعضای انجمن‌های ملی روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست و لاتین‌تبار بود، در بخشی از سخنرانی خود برای به نقد کشیدن ترامپ خطاب به حضار گفت: "امیدوارم آنچه که من پیشنهاد می‌دهم را با آنچه که شوهرِ ... (خنده حضار) رقیب من درباره آنها صحبت می‌کند، مقایسه کنید. هرچند کلینتون در این سخنرانی اشتباه خود را سریعاً اصلاح کرد، خنده بلند حضار نشان داد که تقریباً تمامی آنها متوجه این اشتباه او شدند. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.

 

حمله همسر حنیف عمران‌زاده به رحمتی

شب گذشته استقلال در دومین بازی پیاپی مقابل صنعت نفت آبادان شکست خورد تا منصوریان از سه بازی تنها یک امتیاز کسب کند. پس از این بازی همسر حنیف عمران‌زاده به رحمتی و البته منصوریان حمله کرده است. حنیف پس از سالها حضور در استقلال توسط منصوریان در لیست مازاد قرار گرفت. عمران زاده پس از خداحافظی نکونام در پیامی طعنه ای به رحمتی زد و برنگشتن کاپیتان پیشین تیم ملی را منوط به حضور رحمتی دانسته بود. همسر حنیف در اینستاگرام خود نوشت: کاپیتان استقلال به همراه آقای ... ساعت ها درباره ضعف خط دفاعی صحبت می کردند و در گوش منصوریان خواندند که حنیف را باید از تیم کنار بگذارند که با مخالفت آقای افشارزاده قرار گرفت اما از خیلی وقت پیش تصمیم گرفتند چنین تصمیمی بگیرند. تیم نفت دو حمله کرد و دو گل زد و گرانترین دروازه بان تاریخ ایران حتی نتوانست یک توپ در این بازی بگیرد و حتی مسیر پنالتی را هم مثل جام حذفی نتوانست درست تشخیص دهد. آنها تیم را خراب کردند و پیداست که ضعف تیم حنیف، وحید و آرش بود.

 

تعداد پرونده های احمدی نژاد به روایت استاندار سمنان

استاندار سمنان گفت: آقای احمدی‌نژاد شش پرونده قوی و محکم با رای مجلس دارد. یعنی شش دفعه در کمیسیون اصل نود، متخلف بودن آقای احمدی‌نژاد محرز شده، موضوع به صحن مجلس آمده و نمایندگان تخلف‌ها را تایید کرده‌اند بعد از آن به قوه قضائیه رفته است، چون محاکمه و مجازات در اختیار قوه قانونگذار نیست. اگر قوه قضائیه فقط به یکی از پرونده‌های ایشان رسیدگی کند، ایشان برای همه عمرش از تمامی سمت‌ها محروم خواهد شد و نخواهد توانست در هیچ سمتی ثبت نام کند چه برسد به ریاست جمهوری.این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.

 

انتقاد جهانگيري از عملكرد برخي رسانه ها

معاون اول رئیس جمهور با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در انتشار اخبار دولت و طرح انتقادات و تخریب از سوی آنها اظهار کرد: دولت یازدهم از دروغ و تهمت در رسانه‌ها گریزان است اما از جریان آزاد اطلاعات در رسانه‌ها استقبال می‌کند.اسحاق جهانگیری در مراسمی که به مناسبت نخستین جشن فارغ‌التحصیلی ادوار دانشکده خبر در سالن همایش‌های ایوان شمس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه بر تأثیرگذاری خبرنگاران در اتفاقات و حل مشکلات کشور تأکید و اظهار کرد: امیدواریم دولت یازدهم بتواند با کمک خبرنگاران مشکلات پیش روی کشور را برطرف نماید.وی با اشاره به تأسیس و فعالیت دانشکده خبر، خاطرنشان کرد: این دانشکده بنا به ویژگی‌های خود در عرصه حرفه‌ای کشور به عنوان نهادی واسط میان حوزه آکادمیک و حرفه‌ای به شمار می‌آید و می‌تواند فاصله‌ها را حداقل در حوزه ارتباطات و رفع مشکلات کشور از بین ببرد.وی افزود: توجه به مسائل دانشکده خبر از جمله امور دولت، شورای اطلاع رسانی، وزارت ارشاد و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران است.

 

ثبت آمار خرید و فروش رای در شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود در خصوص اظهارات اخیر جنتی در مورد خرید و فروش آرا گفت: بحث خرید و فروش آرا از آسیب‌های جدی انتخابات بوده که در گذشته با آن مواجه بودیم. باید تلاش شود این آسیب برطرف شود. یکی از راهکارهای بازدارنده‌ای که می‌توان آن را در قانون انتخابات آینده لحاظ کرد، ثبت‌نام رای‌دهندگان است که در دیگر کشورها طبق آن عمل می‌شود. همچنین الکترونیکی کردن انتخابات هم تا حدودی به این روند کمک می‌کند. امیدواریم با انجام این دو کار دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.او در پاسخ به سوال ایلنا، مبنی بر اینکه آمار خرید و فروش آرا به تفکیک استان‌های مختلف به چه شکل است، گفت: در این مورد آماری ارائه نمی‌دهم اما خرید و فروش آرا در برخی استان‌ها با شدت و ضعف همراه بوده است. آمار این مسئله نیز در اداره نظارت بر انتخابات ثبت شده است.کدخدایی در مورد برخورد با مسئله خرید و فروش آرا گفت: ما موضوع برخورد با تخلفات را در قانون انتخابات داریم، اما این برخوردها حداقلی است و مقطعی و کند است که اثر خاصی ندارد. معتقدیم باید اول پیشگیری کنیم و بعد با تخلفات برخورد کنیم. این به مراتب بهتر است تا منتظر بمانیم تخلفات صورت گیرد و بعد با آن برخورد کنیم.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

 

کلاشینکف‌های جدید از روسیه رسید

ایران، سلاح کلاشنیکف‌ ۱۰۳ از روسیه خریداری کرده و این سلاح‌ها وارد کشور شد. سلاح‌های جدید خریداری شده ایران از روسیه برای به‌کارگیری در نیروهای مسلح، وارد کشور شد. این سلاح‌ها، شامل کلاشنیکف‌های ۱۰۳ یا همان AK103 است که پس از ورود به کشور، در اختیار برخی یگان‌های نیروهای مسلح کشورمان نیز قرار گرفته است. هم اکنون فقط ۵ کشور، روسیه، هند، ونزوئلا، لیبی و نامیبیا جزو دارندگان رسمی این سلاح هستند. اخیرا نیز برخی تصاویر منتشره در فضای مجازی، نشان می‌دهد که تعدادی از نظامیان عربستان سعودی نیز این سلاح را در اختیار دارند. تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

 

علت توهین به رئیس‌جمهور چیست؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: مخالفان دولت درصدد هستند که روحانی در انتخابات ریاست جمهوری موفق نشود، بنابراین به تخریب دولت روی آورده‌اند. عبدالله ناصری، درباره سخنان مطرح شده در نماز جمعه مشهد یا سخنرانی‌های دیگر با مضمون تخریب دولت به بهانه برجام، اظهار کرد: از آغاز مذاکرات هسته‌ای رقیبان تندرو و سرسخت دولت در همه عرصه‌های با یک سازمان‌دهی حساب شده رسانه‌ای، مسأله برجام را از کلان حاکمیت جدا کرده و آن را متعلق به دولت، رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده دانستند. وی در ادامه افزود: این دامی بود که دولت در آن گرفتار شد زیرا تیم اطلاع‌رسانی دولت باید این مسأله را جا می‌انداخت که مذاکرات هسته‌ای یک پرونده حاکمیتی است که در رأس آن رهبر نظام قرار دارد. در واقع هر کسی که اکنون به پرونده هسته‌ای توهین کند به رهبر انقلاب توهین کرده است، زیرا ساده‌اندیشی است که بپذییم برجام بدون هماهنگی با رهبر انقلاب پذیرفته شد. مذاکرات هسته‌ای از آغاز تا پایان آن زیر نظر رهبری انجام گرفت.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

 

توضیحات کرباسچی درباره خودکشی فرد منتسب به حزب کارگزاران

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی، شخصی که روز گذشته در دفتر این حزب خودکشی کرده را عضو متبوع خود ندانست و گفت: نامبرده بازنشسته شهرداری بوده است. غلامحسین کرباسچی درباره خودکشی فردی در دفتر حزب کارگزاران سازندگی افزود: فرد متوفی بازنشسته شهرداری بوده است و به دلایل مشکلات مالی آقای مهندس علیخانی که از زمان شهرداری ایشان را می شناخت، وی را برای انجام امور حسابداری و پیگیری نامه ها در دبیرخانه به استخدام درآورده بود وی ادامه داد: فرد متوفی به دلیل اینکه مورد اعتماد بوده و از جهتی برای کمک به وی برای تامین هزینه های زندگیش در دفتر حزب مشغول بکار شده بود.ایرنا این خبر را منتشر کرد.

 

می‌گفتند امام زمان برای احمدی نژاد دعا می‌کند

سید کاظم اکرمی مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انتقادهای برخی روحانیون طی روزهای اخیر از رییس جمهور گفت: برخی از آقایان کسی را می‌خواهند که به آنها چشم بگوید و بر اساس تشخیص آنها رفتار کند. عضو مجلس خبرگان قانون اساسی ادامه داد: همین افراد در برابر کارهای دولت گذشته سکوت کرده بودند و حتی احمدی نژاد هرکاری میکرد می‌گفتند امام زمان برای این دولت و رییس آن دعا می‌کند. بعدش دیدم البته آن دولت کشور را به کجا رساند. وزیر آموزش و پرورش دولت میرحسین موسوی خاطر نشان کرد: مدعیان امروز به احمدی نژاد هیچ چیز نمی‌گفتند. همین سکوت باعث شد آنهمه تخلف شکل بگیرد. معاون اولش به زندان برود. دکل نفتی گم شود و ماجرای سه هزار میلیارد دلار اتفاق بیفتد. نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی افزود: من همان روز اول که رحیمی منصوب شد در پژوهشکده علوم انسانی به آقای مصباحی مقدم گفتم شما که به خدمت رهبری می‌رسید بگویید که فلانی گفت من این آقای رحیمی را می‌شناسم در همدان شاگرد من بوده است و در حدی نیست که معاون اول رییس جمهور بشود. نمی‌دانم آقای مصباحی مقدم گفتند یا نه اما ما جوانی خود را پای انقلاب دادیم و انسان‌ها را می‌شناسیم.عصر ایران این خبر را منتشر کرده است.

 

اعتراض به نمایش صحنه جان دادن چند اعدامی در رسانه ملی

سایت نامه نیوز نوشت: آقای رسانه ملی؛ پخش شدن صحنه جان دادن چند اعدامی همانقدر بد است که رقص و آواز و پوشش نامناسب! شب گذشته، رسانه ملی در یکی از شلوغ ترین ساعات آنتن خود در شرایطی مصاحبه با دادستان خراسان رضوی را پخش کرد که سه اعدامی پشت سر وی در حال جان دادن بودن، اقدامی که اعتراض گسترده ای را در شبکه های مجازی به همراه داشت . این بی دقتی و بی اهمیتی در پخش آویزان بودن چند اعدامی و نمایش جان دادن آنها آن هم در ساعتی که خانواده های ایرانی ساعات پایانی جمعه شب را در کنار یکدیگر و احتمالا در کنار فرزاندان خود به سر می برند در شرایطی است که افتتاحیه بازی های المیپک ریو در کمال وسواس و حساسیت روی آنتن می رود، تا جایی که مخاطبان ترجیح می دهند به جای اینکه تمام مدت تصویر ورزشگاه محل برگزاری افتتاحیه را آن هم از نمای بالا ببینید دست به دامن شبکه های آن ور آبی بشوند.

 دو نوع موسیقی حرام از نظر رهبر انقلاب/ واکنش وزیر ارشاد به خبر جلسات رقص مختلط/ محاسن دولت روحانی از نظر سردار نقدی!/ درآمد متکدیان در تهران؟

واکنش وزیر ارشاد به خبر جلسات رقص مختلط

علی جنتی: اگر از برگزاری کلاس رقص مختلط فیلم، عکس یا مدرکی دارید، مرا در جریان بگذارید. بنابر این گزارش جنتی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص کلاس‌های رقص مختلط گفت: من در جریان این اتفاق نیستم اما اگر فیلم، عکس یا مدرکی از این اتفاق دارید مرا در جریان بگذارید تا برخورد کنم. وزیر ارشاد در خصوص برخورد دو گانه با نشریه «یالثارات» گفت: ما به وظیفه خودمان عمل می‌کنیم. تخلف این نشریه به حدی بالا بوده که لغو مجوز شده است. البته وزارت ارشاد به تنهایی در خصوص این نشریه تصمیم نگرفته است. هیئت نظارت بر مطبوعات، نمایندگان دیگری نیز دارد و اگر لغو مجوز شده، به تنهایی کار ما نیست. وی در خصوص موسیقی حلال و حرام به خبرنگار ما گفت: ما در حوزه‌های مختلف تابع نظرات رهبری هستیم. از نظر ایشان موسیقی زمانی مشکل دارد که لهوی، اشعار و مطالب آن تحریک‌آمیز باشد و انسان را از خدا دور کند.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.

 

اتاق بازرگانی از پول‌های مردم ورم کرده است

اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با روزنامه ارمان در پاسخ به سوال «آیا تیم اقتصادی دولت آقای روحانی در ۳‌سال گذشته عملکرد قابل قبولی داشته است؟» گفت: تیم اقتصادی دولت آقای روحانی از جنبه‌های مختلف با هم اختلاف داشتند و این اختلاف در نهایت به ضرر دولت و مردم تمام شد. وزرای اقتصادی دولت همگی به تنهایی مدیران خوب و متعهدی هستند اما همین که پشت میزهای خود می‌نشینند با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنند و در موضوعات مختلف به جمع‌بندی مشترک نمی‌رسند. وزرای اقتصادی دولت باید با هم متحد باشند و از یک استراتژی واحد استفاده کنند. این افراد هنگامی که به جمع‌بندی می‌رسند نیز به صورت طبیعی نیست بلکه از روی کراهت به جمع‌بندی مشترک می‌رسند. آقای روحانی باید بین تیم اقتصادی خود حکمیت کند و با تدبیر و درایت مواضع وزرای اقتصادی دولت را به هم نزدیک کند. آقای روحانی باید شعار را به شعور تبدیل کند. چرا باید اتاق بازرگانی میلیاردها تومان از مردم پول بگیرد. در شرایط کنونی اتاق بازرگانی از پول‌های مردم «ورم» کرده و فساد در آن لانه کرده است. چرا اتاق بازرگانی باید در هر شهرستان برای خود دو ساختمان بخرد؟

 

دبیر جشن حافظ جیگرکی باز می‌کند

در حالی که واکنش تند مجله یالثارات به اتفاقات جشن حافظ همچنان یکی از داغترین موضوعات روز است علی معلم، برگزارکننده جشن حافظ امروز به این مسئله واکنش نشان داد. علی معلم منتقد، دبیر جشن سینمایی حافظ مدیرمسئول مجله دنیای تصویر و تهیه کننده سینما نیز در واکنش به اقدام عجیب و انتشار دوباره هفته نامه «یالثارات» گفت: مسئولان باید در قبال وظیفه خود عمل کنند. اگر احترامی برای اهل هنر قائل هستند که هیچ، اگر هم احترامی قائل نباشند، بگویند که ما تکلیف خودمان را بدانیم. در آن شرایط شاید ما هم از این کار خارج شویم و برویم کارهای دیگری همانند باز کردن یک سوپرمارکت و یا مدیرعامل بانک شویم که به سوی اختلاس برویم وغیره. به هر حال مطبوعات را به دست دوستان دیگری بسپاریم. من هم مجله ام را تعطیل و یک جیگرکی باز می کنم.

 

روحانی مظلوم‌ترین رئیس جمهور ایران است

جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور گفت:دولت روحانی و شخص ايشان در مقايسه با ديگر روسای جمهور جزو مظلوم‌ترين روسای جمهور است.اينجور رييس‌جمهور را مورد تهاجم قرار دادن بی‌سابقه است.متاسفانه حرف‌های بدی زده می‌شود و خيلی سخيف است كه انسان درباره شخصيت دوم كشور اينجوری حرف بزند.كسانی كه آن شرايط را در گذشته به وجود آوردند و ما نجابت می‌كنيم و نمی‌گوييم چه كردند حالا دارند طلب‌كار می‌شوند.

 

راه حل نجات جامعه از دیدگاه آیت الله جوادی آملی

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید به مناسبت آغاز دوازدهمین کنگره مسلمانان آمریکا که با عنوان «امام مهدی منجی بشریت» که 5 تا 7 آگوست در ایالت میشیگان آمریکا در حال برگزاری است، پیامی به صورت تصویری بیان کردند که در بخشی از این پیام می نویسد:« حضرت ولی‌عصر(عج) سیصد و اندی اصحاب مانند امام خمینی(ره) دارد، اگر یک ولی‌ای در جهان ظهور کرد و بیش از سیصد یار مثل امام راحل داشت، جامعه نجات می‌یابد.»

 

ظریف و قاضی‌زاده‌ هاشمی در انتخابات 96 کاندیدا نمی‌شوند

محسن مهرعلیزاده" فعال سیاسی در گفت و گویی در پاسخ به سئوالی درباره کاندید شدن وزیر خارجه و بهداشت بیان داشت، نه،چنین احتمالی ضعیف است با توجه به انسجام و هماهنگی خوبی که در حال حاضر در فضای اصلاح‌طلبی حاکم است تفرقه‌ای وجود ندارد و انتخابات 92 تکرار می‌شود.

 

دو نوع موسیقی حرام از نظر رهبر انقلاب

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز شنبه ۱۶ مرداد در حاشیه مراسم جشن فارغ التحصیلی ادوار دانشکده خبر که در تالار ایوان شمس در تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت، طبق فتوای مقام معظم رهبری دو نوع موسیقی یکی مخصوص مجالس لهو و لعب و یکی موسیقیِ «مضل عن سبیل‌الله» حرام است، گفت: ما تابع نظر رهبر انقلاب هستیم.مهر این خبر را منتشر کرده است.

 

درآمد 3 تا 7 میلیون تومانی متکدیان تهران

فرزاد هوشیار پارسیان در گفت و گویی تلویزیونی در رابطه با طرح جمع آوری متکدیان در شهر تهران اظهار داشت: طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و نیروی انتظامی اجرایی شده و شهرداری نیز در راس این طرح قرار دارد.وی افزود: متکدیان پس از جمع آوری، غربالگری شده و پس از آن به مرکزی که از قبل جانمایی شده اند اعزام می شوند. هوشیارپارسیان با ارائه آماری از میانگین درآمد متکدیان حاضر در شهر تهران تصریح کرد: میانگین درآمد تکدی گری در تهران 3میلیون تومان است و این درآمد در برخی از چهارراه های پرتردد به 7 میلیون تومان می رسد.

 

محاسن دولت روحانی از نظر سردار نقدی!

سردار محمدرضا نقدی طی سخنانی در همایش فرماندهان بسیج کارمندان سراسر کشور که در دانشکده شهید مطهری برگزار شد با اشاره به سخنان رهبری اعلام کردند برای رسیدن انقلاب اسلامی به نقطه اوج، اظهار کرد: اولین مرحله، انقلاب و کنار زدن طاغوت و همچنین دومین مرحله استقرار نظام اسلامی و قانون اساسی بود که به وقوع پیوست. رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: چگونه جامعه‌ای که دولتش مردم را به استفاده از ماهواره، شبکه های فاسد اجتماعی و کنسرت دعوت می‌کند باید رشد کند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :