مربی تیم‌های نوجوانان و جوانان کشتی فرنگی قم خبر داد
مربی تیم‌های نوجوانان و جوانان کشتی فرنگی قم از سفر نمایندگان قم به کشتی‌های جهانی نوجوانان و جوانان سال 2016 خبر داد.
کد خبر: ۲۸۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 22 August 2016
به گزارش تابناک قم، روح‌الله میکائیلی اظهار کرد: بعد از پایان رقابت‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل اکنون نوبت به اعزام‌ تیم‌های رده‌های سنی پایه کشتی فرنگی و آزاد کشورمان به مسابقات جهانی این رشته در سال جاری رسیده است.

وی ادامه داد: تیم‌های ملی کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان کشورمان بعد از درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا، مدت زیادی است که در تمرینات آماده‌سازی به سر می‌برند و در شهریور ماه در تلاش برای قهرمانی جهان با حریفان خود از کشورهای مختلف سرشاخ می‌شوند.

مربی تیم‌های نوجوانان و جوانان کشتی فرنگی قم با اشاره به درخشش کشتی‌گیران قم در رقابت‌های آسیایی سال جاری، بیان کرد: چین‌تایپه و شهر تای‌چانگ این کشور روزهای نهم تا دوازدهم تیر ماه سال جاری میزبان رقابت‌های کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا بود که نماینده کشتی قم یعنی رضا مردی در آن مدال نقره گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شهر تفلیس گرجستان نیز به عنوان میزبان رقابت‌های جهانی کشتی در این رده‌ سنی معرفی شد تا در روزهای هفدهم تا نوزدهم مرداد سال جاری میزبان نوجوانان کشورهای مختلف جهان باشد و به همین منظور رضا مردی در وزن 54 کیلوگرم در اردوی تیم ملی حضور دارد.

میکائیلی بیان کرد: در رده سنی جوانان شهر مانیل فیلیپین روزهای دهم تا پانزدهم خرداد ماه امسال میزبان مسابقات قهرمانی آسیا بود که در آن علیرضا نجاتی و مهدی ابراهیمی به عنوان دو نماینده کشتی استان قم به میدان رفتند و به ترتیب توسط نجاتی و ابراهیمی دو مدال برنز و طلا نصیب نمایندگان قم شد.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون جهانی کشتی، شهر ماکون فرانسه میزبان مسابقات جهانی کشتی در رده سنی جوانان است و این رقابت‌ها روزهای هشتم تا سیزدهم شهریور ماه در حالی برگزار می‌شود که اعزام مهدی ابراهیمی از قم به این مسابقات قطعی شده است.

میکائیلی افزود: البته مسابقات کشتی آزاد و فرنگی رده سنی بزرگسالان سال 2016، اسفند ماه سال قبل به میزبانی شهر بانکوک تایلند برگزار شد و با توجه به برگزاری بازی‌های المپیک در این سال، مسابقات جهانی در رده سنی بزرگسالان برگزار نمی‌شود.

مربی تیم‌های نوجوانان و جوانان کشتی فرنگی قم با اشاره به مدال‌های کسب شده توسط کشتی‌گیران قم در مسابقات آسیایی امسال، بیان کرد: در مسابقات سال جاری کشتی فرنگی قهرمانی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان آسیا سه مدال طلا، نقره و برنز توسط نمایندگان قم کسب شد.

وی یاد آور شد: امسال در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان آسیا علیرضا نجاتی به عنوان دارنده مقام نخست آخرین مرحله رقابت‌های انتخابی تیم ملی ایران در وزن 52 کیلوگرم و نفر سوم و دارنده نشان برنز مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی 2014 نوجوانان جهان در وزن 46 کیلوگرم نخستین مدال‌آور قم بود که مدالی به رنگ برنز گرفت.

میکائیلی بیان کرد: دومین مدال‌آور کشتی استان قم از رقابت‌های قهرمانی رده سنی جوانان‌ آسیا، مهدی ابراهیمی بود که در وزن 74 کیلوگرم این پیکارها به عنوان عضو تیم ملی ایران برابر حریفان به روی تشک رفت و با شکست تمامی رقبای خود بر سکوی نخست ایستاد و صاحب نشان طلا شد.

وی افزود: سومین کشتی‌گیر مدال‌آور قم از سال جاری مسابقات قهرمانی آسیا رضا مردی است که در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران به مصاف حریفان رفت و در وزن 54 کیلوگرم خود را به دیدار نهایی رساند و تنها بر اساس اخطارها به حریف قزاقستانی نتیجه را واگذار کرد تا نشان نقره این مسابقات را به ارمغان بیاورد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار