فرمانده انتظامي استان مرکزی مطرح کرد؛
تابناک: فرمانده انتظامي استان انجام اقدامات صلاحي براي رفع نواقص يا تصحيح انحراف ها را از ضروريات برنامه هاي نظارتي خواند.
کد خبر: ۲۸۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 03 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی به نقل از خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "كيومرث عزيزي" در جلسه شوراي ستادي فرماندهي انتظامي استان مركزي گفت: بهره گيري از مديران كارآمد تاثير مستقيمي در حفظ و ارتقاي سلامت اداري و صيانت از كاركنان انتظامي در ارتقاء امنيت پايدار و پيشگيري از جرايم دارد.

وي افزود: مديريت شايسته در هر مجموعه اي سبب رشد و تعالي آن مجموعه خواهد بود و رويكرد ناجا همواره افزايش توانمندي كاركنان در حوزه هاي مختلف ماموريتي است كه تحقق آن تنها در سايه مديريت كار آمد تحقق مي يابد.

اين مقام ارشد انتظامي نظارت و كنترل را يكي از اجزاي اصلي مديريت دانست و گفت: ‌بدون اين مولفه ، ساير اقدامات چون برنامه ريزي، سازماندهي و هدايت ناقص بوده و تضميني براي انجام درست آنها وجود نخواهد داشت.

سردار عزيزي به فرايند كنترل و نظارت در ناجا اشاره داشت وگفت: تعيين شاخص ها و معيارهاي متناسب با اهداف ماموريتي و پيش بيني نتايج حاصل از اجراي برنامه ها و طرح ها، تهيه و تدوين اطلاعات مربوط به اقدامات انجام شده و مقايسه اطلاعات به دست آمده با معيارها و شاخص ها و تصميم گيري و از همه مهمتر انجام اقدامات اصلاحي براي رفع نواقص يا تصحيح انحراف ها از ضروريات است كه در مديريت و فرايند نظارت در ناجا بايستي بدان توجه داشت.

موفقيت در سازمان هاي امنيتي و انتظامي در سايه مديريت و برنامه ريزي صحيح

اين مقام ارشد انتظامي در ادامه به تبيين مولفه هاي پويايي در سازمان هاي امنيتي و انتظامي اشاره كرد و گفت: موفقيت و پويايي در سازمان هاي امنيتي و انتظامي امروز فقط در سايه مديريت و برنامه ريزي راهبردي امكان پذير نبوده و برنامه هاي راهبردي زماني موفق خواهند بود كه با نگاه جدي به آينده و با بهره گيري از علوم كاربردي آينده پژوهي تدوين شود.

وي تصريح كرد: نداشتن شناخت از آينده، به ويژه در ماموريت هاي حساس و مهم نيروي انتظامي برنامه هاي راهبردي را با مشكلات پيش بيني نشده اي در مرحله اجرا روبرو خواهد ساخت.

وي افزود:‌ آينده پژوهي مي تواند با پيش بيني تغييرات و تحولات در محيط بيروني و درون سازماني و شناسايي فرصت ها و تهديدات پيش رو، فرماندهان و مديران را در طراحي و تدوين برنامه هاي راهبردي موثر در حوزه امنيت پايدار ياري نمايد.

اين مقام ارشد انتظامي در استان، صيانت و توجه به سلامت اخلاقي کارکنان و سلامت اداري در مجموعه انتظامي استان را نيز مورد تاكيد قرار داد و بيان داشت: تقويت ارزش هاي ديني ، باورهاي اعتقادي ، ولايت پذيري ، اخلاق مداري و ايجاد فضاي معنوي در محيط کار از مهمترين راهکارهاي صيانت از کارکنان است.

نيروي انساني بالاترين سرمايه سازماني ناجا

سردار "عزيزي" بالاترين سرمايه هر سازمان را نيروي انساني دانست و خاطر نشان كرد: مصون سازي کارکنان از هر نوع آسيب و تهديدي با مديريت توانمند و دلسوز و آگاه به امور محقق مي شود.

اين مقام ارشد انتظامي توجه به آموزش در افزايش توانمندي هاي حوزه هاي ماموريتي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اجراي آموزش و بهسازي نيروي انساني سبب مي شود تا افراد بتوانند متناسب با تغييرات سازماني و محيطي، به طور مؤثر فعاليت هايشان را ادامه داده و بر كارايي خود بيفزايند.

وي افزود: آموزش و بهسازي، كوشش مداوم و برنامه ريزي شده به وسيله مديريت براي بهبود سطوح شايستگي كاركنان و عملكرد سازماني است كه در نيروي انتظامي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

وي در ادامه با تاكيد بر ضرورت ارتقاء شاخصه هاي رعايت حقوق شهروندي ، گفت: حقوق شهروندي به علت گستردگي و همه جانبه بودن در چهارچوب وظايف و اختيارات يک دستگاه خاص نيست، بلکه همه دستگاه‌ها در اين زمينه مسئولند و در حوزه امنيت اجتماعي نقش پليس پر رنگ تر است.

فرمانده انتظامي استان مركزي با اشاره به جلب رضايت مردم و پاسخ به مطالبات شهروندان تصريح کرد: کارکنان بايد با احساس مسئوليت و با تلاشي مضاعف ماموريت هاي محوله را به انجام رسانده و ضمن ارائه خدمات مطلوب و جلب رضايتمندي آنان ، توفيق رضايت خداوند را نيز کسب کنند.

انتهاي خبر /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار