رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی قزوین:
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی قزوین گفت: با شناسایی مشکلات بخش معدن و صنعت باید از حمایت جدی دولت برای رفع موانع تولید استفاده کنیم.
کد خبر: ۲۹۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 19 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مهرداد شکوهی یکشنبه شب در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در سفر رئیس جمهور با دسته بندی مشکلات حوزه صنعت مهمترین اولویت و راهکارها ارائه خواهد شد که تامین نقدینگی برای تکمیل واحدهای نیمه تمام، تامین سرمایه درگردش، ارائه تسهیلات خاص به نساجی ها برای نوسازی از آن جمله است.

وی افزود: بخشودگی مالیاتی در کوتاه مدت، کمک به توسعه صادرات بخش نساجی، برقراری جوایز صادراتی برای صنعت نساجی، مبارزه با قاچاق کالا، کاهش واردات بی رویه، افزایش تعرفه واردات، کمبود نیروی کار ماهر، معافیت شهرک های صنعتی، واگذاری بخشی از ارزش افزوده به شهرک های صنعتی برای ارائه خدمات زیربنایی در این سفر ارائه خواهد شد.

رئیس کمیته صنعت، معدن و تجارت اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: بررسی مشکلات قانون کار، تشکیل هیئت های رسیدگی به مشکلات صنعتی، ارائه خدمات مناسب به واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی در سفر هیئت دولت مطرح خواهد شد.

شکوهی اظهارداشت: اجرای ماده ۲۸ برای تامین راه روستایی در مناطق معدنی، حل مشکلات معارضان روستایی در محدوده معادن، حل مشکلات واگذاری زمین به معادن، نوسازی ماشین آلات معدنی، تشکیل شعبه تخصصی در دستگاه قضایی برای بررسی اختلافات حقوقی معدن کاران و حمایت مالی برای تامین بخشی هزینه حمل و نقل در سفر هیئت دولت مطرح شود.

در ادامه حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اضافه کرد:بیش از ۱۸۰ واحد صنعتی به دلایل مختلف در استان تعطیل شده که در این سفر پیشنهاد خواهیم کرد تا از طریق هلدینگ تامین اجتماعی نسبت به خرید و فعال شدن این واحدها اقدام شود.

وی بیان کرد: جلب حمایت دولت برای توسعه خوشه های صنعتی در این سفر باید مورد توجه قرار گیرد.

بهنام ملکی مشاور استاندار قزوین در امور سرمایه گذاری هم گفت: در کنار صنایع کوچک باید از صنایع بزرگ هم حمایت لازم صورت گیرد که باید از فرصت حضور دولت بخوبی برای حل مشکلات این حوزه استفاده کرد.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت خرید تضمینی برق از نیروگاههای بادی و خورشیدی، اعطا جوایز صادراتی به صنایع های تک و شرکت های دانش بنیان و معافیت صنایع تبدیلی از مالیات باید در این سفر مطرح و پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار