کد خبر: ۳۰۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 22 September 2016


مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: تعطیلات مکرر لیگ برتر به باشگاه‌ها آسیب جدی وارد می‌کند و در نهایت فوتبال ما آسیب می‌بیند.

علی‌‌اصغر مدیرروستا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: امروزه در کشورهای پیشرفته فوتبال، شیوه‌های آماده‌سازی یک تیم برای حضور در مسابقات دوره‌ای با گذشته تفاوت‌های بسیاری پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: علت این است که شیوه‌های سنتی از نظر علمی مردود بوده و با راهکارهای نوین، کادر فنی تیم‌ها به ویژه تیم‌های ملی برای آماده‌سازی نفرات مورد نظر خود برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند.

این پیشکسوت فوتبال افزود: اگر به نحوه عملکرد تیم‌های ملی کشورهای معتبر مانند فرانسه و برزیل و آرژانتین و اسپانیا و ایتالیا نگاه کنیم، می‌بینیم که تنها چند روز پیش از برگزاری یک دیدار ملی، بازیکنان در اختیار کادر فنی تیم ملی قرار می‌گیرند.

مدیرروستا گفت: دلیل اتخاذ چنین تصمیمی این است که به عنوان مثال تیم ملی آرژانتین و برزیل در تیم‌های حرفه‌ای و معتبر اروپایی و آمریکایی حضور داشته و تنها سه روز پیش از برگزاری یک مسابقه رسمی حق خروج از تمرینات باشگاهی را دارند.

وی بیان داشت: بنابراین دیگر نمی‌بینیم که مانند دهه‌های گذشته یک تیم ملی برای حضور در اردو دو هفته و یا یک ماه زمان در نظر بگیرد و همه بازیکنان چند هفته در اردوی آماده‌سازی حضور یابند تا به عنوان مثال یک بازی ملی انجام دهند.

عضو تیم فوتبال ستارگان البرز افزود: البته مربیان و کادر فنی تیم‌های ملی بزرگ دنیا می‌دانند که بازیکنان آنها در تمرینات آماده‌سازی باشگاه‌ها به صورت حرفه‌ای حضور داشته و از تمرین و تلاش دور نیستند.

مدیرروستا با تاکید بر اینکه تمرین و آماده‌سازی اصلی بازیکنان حرفه‌ای در باشگاه‌ها انجام می‌شود، گفت: حضور در اردوی تیم ملی تنها برای هماهنگی بیشتر است و دیگر در فوتبال روز دنیا بازیکنان در اردوی تیم ملی برنامه‌های بدن‌سازی و یا تکنیکی را دنبال نمی‌کنند.

وی با اشاره به تعطیلی چند باره لیگ برتر فوتبال کشورمان اظهار داشت: به طور قطع این شیوه به ضرر باشگاه‌ها است، چرا که باشگاه‌های ما چهار هفته برگزار کرده و یک ماه تعطیل شدند و بعد سه بازی کردند و حالا باید یک ماه دیگر تعطیل باشند.

این پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: در چنین شرایطی برنامه آماده‌سازی و آماده‌ نگاه داشتن بازیکنان در باشگاه‌ها به شدت مشکل و سخت می‌شود و مربیانی که به این تعطیلی انتقاد دارند، نگران وضعیت تیم خود هستند.

مدیرروستا با تاکید بر اینکه اولویت همه ما باید صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی باشد، گفت: هیچکس از عدم صعود ایران خوشحال نمی‌شود، اما باید توجه داشته باشیم که موفقیت تیم ملی در گرو موفقیت باشگاه‌ها است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار