کد خبر: ۳۰۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 02 October 2016


فرمانده انتظامی استان البرز گفت که پلیس درصدد تحقق شعار چندین ساله خود با عنوان پلیس جامعه محور است تا اثربخشی فعالیت ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، سردار بخشعلی کامرانی صالح در نشستی با دهیاران و پلیس راه استان که صبح یکشنبه در قرارگاه پلیس راه استان البرز برگزار شد، ادامه داد: سه مولفه مهم اعم از قدرت بازدارندگی، قدرت تولید علم و دانش و اقتصاد جزو مهمترین مباحث برای رسیدن به امنیت پایدار است که در این راستا تنها در بخش اقتصاد ضعیف عمل شده است.

سردار کامرانی صالح گفت: بخشی از موضوعات امنیتی در حوزه ترافیکی به امور مالی بستگی دارد که اگر در این امر اقداماتی صورت گیرد در دو مولفه دیگر نیز تحت تاثیر قرار خواهد داشت.

وی افزود: دهیاران باید چند موضوع را در دستور کار قرار دهند که اهم آنها آموزش است، چراکه اکنون اگر 10 هزار نفر تلفات جاده ای در کشور کاهش پیدا کرده است بخش عمده ای از آن به دلیل آموزش و ارتقا فرهنگ است.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز اضافه کرد: دهیاران باید در خصوص فرهنگ انضباط اجتماعی در روستاها پیگیری لازم را داشته باشند، که حضور کارشناسان استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی و رفع موانع در نقاط حادثه خیز از جمله امور است.

وی گفت: در حوزه ترافیکی بر این باور هستیم که اگر اعمال مدیریت با توجه به ظرفیت های موجود را داشته باشیم، می توانیم تلفات جاده ای را کاهش دهیم چراکه ممترین موضوع در تصادفات عامل انسانی است.

کامرانی صالح افزود: امسال 6 هزار نفر در حوزه حمل و نقل عمومی و خصوصی آموزش دیدند که البته در این رابطه ایجاد شهرک های ترافیکی تاثیر بسزایی در ارتقا فرهنگ ترافیک و رانندگی دارد.

وی با اشاره به اینکه استان البرز با 3 درصد راه ها 18 درصد تردد های کشور در محورهای مواصلاتی را دارد عنوان کرد: بار سنگینی از مسئولیت بر دوش استان است که با فرهنگسازی می توان این امر را ساماندهی کرد.

این مسئول گفت: در طول سال یک میلیون و 200 هزار خودرو در کشور تولید و به ناوگان حمل و نقل کشور افزوده می شود از این رو عزم ملی و عمومی را برای کنترل می طلبد.

وی افزود: اولیویت بندی کردن در امورات و موضوعات درون شهری و برون شهری بسیار موثر است که نقاط حادثه خیز بررسی و رسیدگی شود.

سردار کامرانی صالح خاطر نشان کرد: برای استفاده از تجهیزات الکترونیکی، اطلاع رسانی که در این بخش باید توجه ویژه داشت همچنین ضرورت دارد بازنگری در ایجاد امکانات صورت گیرد.

وی گفت: در حوزه راه و محورهای مواصلاتی در بحث مدیریت بحران توجه ویژه ای باید داشت و نقاط حادثه خیز شناسایی و اقدامات لازم برای ساماندهی آنها صورت گیرد.

فرمانده انتظامی البرز افزود: در محور چالوس بارها حوادثی رخ داده که باید بررسی شود و برای رفع موانع اقدام شود چراکه بارها بحران هایی در این محدوده رخ داده است همچنین باید درصدد ایجاد راه های جایگزین باشیم که در این رابطه نیاز به تصمیم گیری های ملی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار