مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم 110 روحانی مبلغ از حوزه علمیه قم برای اجرای آیین های عزاداری به مناطق محروم این استان اعزام شدند.
کد خبر: ۳۰۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۱ 04 October 2016
حجت الاسلام اسماعیل تدینی گفت: این روحانیون مبلغ با هدف مشارکت در آیین عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، روضه خوانی و سخنرانی در مساجد و حسینیه های مناطق محروم سیستان و بلوچستان در شهرستان های شمال استان، ایرانشهر و زاهدان حضور یافتند.
وی افزود: هزینه استقرار و تامین مخارج این روحانیون از محل اجرای عواید موقوفات که برای تبلیغ و زنده نگهداشتن ایام محرم وقف اند تامین شده است.
وی برگزاری همایش لبیک یا حسین در زابل، تجمع بانوان رهرو زینبی در سراسر استان، برگزاری مراسم عزاداری در بقاع متبرکه و همایش احلی من العسل ویژه دانش آموزان را از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در ماه محرم ذکر کرد.
با اشاره به موقوفات ماه محرم گفت: بیش از100 موقوفه سیستان و بلوچستان به عزاداری ماه محرم و سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) اختصاص دارد که از این تعداد عواید 34 موقوفه که درآمد زا هستند صرف هزینه های مراسم این ایام می شود.
وی افزود: وجود موقوفاتی با نیات مذهبی به ویژه سوگواری و عزاداری ایام محرم سبب برگزاری هر چه باشکوه ترو بهتر این آیین مذهبی در سطح سیستان و بلوچستان می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار