یک استاد درس خارج حوزه مطرح کرد:
استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: دروس حوزه نیاز به بازنگری دارد، حتی میان اساتید و مراجع سنتی نیز تغییر کتب درسی به عنوان یک دغدغه مطرح شده است.
کد خبر: ۳۰۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 05 October 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام مصطفی دری با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای شورای عالی حوزه علمیه کشور و طرح ایجاد تحول در حوزه  علمیه از سوی مقام معظم رهبری گفت: با حضور آیت الله اعرافی در راس حوزه علمیه انتظار تحول از حوزه می رود.

وی ادامه داد: مدیران قبلی حوزه علمیه، متعلق به طیف سنتی حوزه بودند و علی رغم تاکید مکرر مقام رهبری مبنی بر تغییر کتب درسی، هیچ گاه این کار را صورت ندادند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم  افزود: دو سال پیش، مقام معظم رهبری دوباره بر چابک سازی سنوات درسی حوزه و  متون درسی تاکید کردند، متاسفانه سنوات درسی حوزه، دوره سطح، از ۱۰ سال به ۱۲ سال افزایش یافت.

وی ادامه داد: تحول در حوزه علمیه با دشواری هایی مواجه است، یکی از این دشواری ها وجود طیف سنتی حوزه است که با هرگونه تحول از جمله تحول در متون و رشته های درسی مخالف هستند.

دری با بیان اینکه همراه کردن طیف سنتی حوزه، برای ایجاد تحول، خود برنامه و روش می خواهد افزود: دروس حوزه نیاز به بازنگری دارد، حتی میان اساتید و مراجع سنتی نیز تغییر کتب درسی به عنوان یک دغدغه مطرح شده اما برخی این دغدغه را به خاطر مصالحی که وجود دارد، مطرح نمی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی نیز این دغدغه را بسیار عریان و علنی مطرح می کنند که باعث می شود سیر تحول با تاخیر مواجه شود. تحول در نهادهای سنتی مثل حوزه باید آرام و با برنامه صورت گیرد.

دری افزود: دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر تدوین متون درسی چیزی نیست که مربوط به امسال باشد، ایشان از سال ۷۰ این دغدغه را مطرح کردند ولی متاسفانه به این دغدغه پاسخ درخوری از سوی حوزه داده نشد که امیدواریم با مدیریت جدید به این دعوت پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: هر چه بیشتر از عمر نظام و انقلاب اسلامی می گذرد، نیاز به تحول و پاسخگو نبودن این متون فعلی نسبت به مسایلی که جامعه با آن مواجه است، بیشتر روشن می شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار