مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: این وقف ها شامل یک قطعه زمین به مساحت 500 متر مربع به ارزش پنج میلیارد ریال در شهر ایلام برای احداث مسجد و یک قطعه زمین به مساحت یک هزار و 200 متر مربع در دهلران به ارزش 100میلیون ریال است.
کد خبر: ۳۱۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 10 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام حسن شهیدی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: با احتساب این وقف ها که از ابتدای ماه محرم تاکنون در این اداره کل ثبت شده اند، تعداد کل موقوفات استان ایلام در سال جاری به 50 مورد افزایش یافته است.

حجت الاسلام شهیدی به دیگر برنامه های این سازمان در ایام محرم اشاره کرد و یادآور شد: برنامه های دهه اول محرم در 30 بقعه متبرکه در حال برگزاری است.

به گفته وی، نخستین همایش لبیک یا حسین در اولین روز ماه محرم در چهار امامزاده محمد عابد(ع)، بابا سیف الدین(ع)، سیر ناصرالدین(ع)، سید صلاح الدین(ع) و مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام تاکید کرد: محافل عزاداری ماه محرم با عنوان بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه این استان آغاز و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود می رسد.

وی از برگزاری همایش رهروان زینبی(س) همزمان با عصر روز عاشورا در مسجد مقدس صاحب الزمان(ع) و امامزاده علی صالح(ع) خبر داد و گفت: این همایش با هدف پیروی بانوان از سیره حضرت زینب کبری(س) برگزار خواهد شد.

شهیدی با بیان اینکه همزمان با دهه اول ماه محرم 36 مبلغ روحانی به بقاع متبرکه در مناطق مختلف این استان اعزام شدند، افزود: این مبلغان علاوه بر سخنرانی و مداحی در زمینه انتقال پیام عاشورا به مردم نیز اهتمام داشته و سعی در در رفع شبهات و خرافات در این آیین ها دارند.

وی اضافه کرد: به منظور برگزاری با کیفیت آیین سوگواری اباعبدالله(ع) اشعار مداحان نیز کنترل شده تا خرافه نباشد و همچنین برخی آلات نظیر علم و کتل عزاداری که منشا تاریخی مستندی ندارد نیز از محدوده بقاع متبرکه جمع آوری شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار