برای نخستین بار صورت گرفت
فولادشهر گفت: شهرداری فولادشهر برای نخستین‌بار نسخه فارسی نرم‌افزار GIS را تهیه و در اختیار کاربران قرار داده است.
کد خبر: ۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲ 07 February 2015

حسین امیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در لنجان با اشاره به اینکه نشاط در جامعه مهم‌ترین شاخص توسعه کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: از دیدگاه اسلام غم و اندوه مایه انزجار و نشاط عامل تحرک و پیشرفت بوده و یکی از دغدغه‌های اصلی نظام مدیریت شهری نیز در همین راستا و تأمین نشاط و سر‌زندگی شهری است.

وی با اشاره به اینکه شادابی حلقه مفقوده زندگی شهری است، افزود: شهرداری فولادشهر تلاش فراوانی برای فراهم آوردن امکانات رفاهی شهروندان دارد اما رشد چشمگیر جمعیت فولادشهر و مهاجرپذیر این شهر معضلات متعددی را به وجود آورده است.

شهردار فولادشهر با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری نداشتن اطلاعات دقیق از فضای سبز شهری بود، تصریح کرد: تامین فضای سبز مناسب می‌تواند نشاط و سرزندگی را برای شهروندان به ارمغان آورد و با توجه به این موضوع همزمان با دهه مبارک فجر و در راستای مدیریت صحیح فضای سبز شهری شهرداری فولادشهر به نرم‌افزار GIS تجهیز شد.

وی ادامه داد: سیستم اطلاعت جغرافیایی فضای سبز (GIS) ارزش فراوانی برای شهرداری فولادشهر دارد و با توجه به خشکسالی‌های اخیر که نیازمند مدیریت است، اثرات آن در مدیریت شهری و صرفه‌جویی در مصرف آب به زودی نمایان می‌شود.

امیری در ادامه با اشاره به اینکه مهم‌ترین اثرات فضای سبز کارکرد‌های زیست محیطی آنها است، تاکید کرد: 190 هزار اصله درخت و 473 هکتار فضای سبز شهری در فولادشهر وجود دارد و این شهر از جمله شهر‌های سبز کشور با سرانه بالای فضای سبز به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه فضای سبز شهری از جمله کاربری‌هایی است که توزیع آن در سطح شهر اهمیت زیادی دارد، افزود: پدیده شهر‌نشینی هر روز در حال پیشرفت است و تحلیل مکان مناسب و نحوه توزیع جغرافیایی فضای سبز شهری در توسعه و آینده شهر نقش بسیاری دارد و انتخاب مکان مناسب برای پارک‌ها و فضا‌های سبز شهری در تداوم کیفیت زندگی مردم نقش مهمی را ایفا می‌کند.

شهردار فولادشهر گفت: استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی فضای سبز (GIS) صرفه اقتصادی خوبی را به همراه دارد، چرا که استفاده بهینه از آب، منابع انسانی، نگهداری و به‌روز‌رسانی اطلاعات با توجه به تغییر در فضای سبز شهر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی اظهار کرد: شهرداری فولادشهر برای نخستین‌بار نسخه فارسی نرم‌افزار GIS را تهیه و در اختیار کاربران قرار داده است، چرا که با داشتن آمار و اطلاعات دقیق از فضای سبز شهری مدیریت بهتر فضای سبز شهر در تمام عرصه‌ها با دقت و سهولت بیشتر انجام می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار