گاهی اوقات برخی پروژه ها به دلایلی به بهره برداری نمی رسند و برخی وقت ها هم باتأخیر در اجرا مواجه هستیم و همین موضوع موجب گلایه مردم می شود. مواردی از این پروژه ها که برای خدمت رسانی به مردم اجرا و بهره برداری می شود مورد بی مهری قرار می گیرد.
کد خبر: ۳۲۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹ 13 November 2016
گاهی اوقات برخی پروژه ها به دلایلی به بهره برداری نمی رسند و برخی وقت ها هم باتأخیر در اجرا مواجه هستیم و همین موضوع موجب گلایه مردم می شود. مواردی  از این پروژه ها که برای خدمت رسانی به مردم اجرا  و  بهره برداری می شود مورد بی مهری قرار می گیرد.
پروژه ای در پارک رضوان آشخانه  در سال ۹۳ برای استفاده گردشگران و مسافران در تمام ایام سال به بهره برداری رسید.
پروژه ای شامل 3 سوئیت کامل و مجزا و دو سرویس بهداشتی مجزا که با محوطه سازی زیبا و طراحی جالب در این پارک به بهره برداری رسید اما بعد از بهره برداری به حال خود رها شد و هیچ گونه استفاده بهینه ای از آن نمی شود.
خبرنگار ما جویای این شده است که  دلیل این که این سوئیت ها با تخریب مواجه شدند و الان غیر قابل استفاده هستند چیست و چرا این گونه رها شده اند؟
«رسولی» یکی از شهروندان آشخانه ای در این باره می گوید: از زمان بهره برداری از  پروژه سوئیت مسافران در پارک رضوان هیچ استفاده ای از آن ها نشده و اقدامی هم در این زمینه صورت نگرفته است.
«محبت طلب» دیگر شهروند آشخانه ای نیز با گلایه از بدون استفاده بودن این امکانات در پارک رضوان می گوید: ساخت این مجتمع  با توجه به این که استفاده ای از آن نمی شود حیف و میل بیت المال است و اگر نیازی به ساخت و ساز نبود نباید هزینه های این چنینی می شد.
در همین ارتباط شهردار آشخانه می گوید: این سوئیت ها توسط اداره میراث فرهنگی احداث  و به شهرداری تحویل داده شده است و باوجود این که امتیازات آب و برق به محل توسط شهرداری انتقال داده شده است به دلیل نبود امتیاز گاز اقامت در این سوئیت ها ممکن نیست.
موسی روشندل اظهار می دارد: تملک نشدن زمین های مسیر پارک رضوان تا گود کشتی (محل سوئیت ها) این مشکلات را دو چندان کرده است.
وی متولی انتقال گازکشی به سوئیت ها را میراث فرهنگی می داند و می افزاید: در صورت انتقال گاز توسط میراث فرهنگی به سوئیت ها، شهرداری می تواند با اجاره رایگان به همکاران و کارگران شهرداری و حتی به صورت نگهبانی از سوئیت ها مراقبت کند.
وی ابراز می دارد: اگر میراث فرهنگی همکاری کند و امتیاز گاز را به محل مربوطه انتقال دهد شهرداری می تواند این مکان را در خدمت انجمن های ترک اعتیاد و دیگر انجمن ها قرار دهد تا بتوانند به صورت رایگان از این خدمات بهره مند شوند.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی مانه و سملقان نیز می گوید: این طرح از محل اعتبارات ملی با اعتباری حدود ۴ میلیارد ریال در سال 93 به بهره برداری رسید تا در کنار مجموعه پارک رضوان آماده ارائه خدمات به مسافران و زائران باشد ولی از آن جایی که در محدوده پارک رضوان و مدیریت شهرداری  آشخانه قرار داشت این بهترین تصمیم بود تا به این مجموعه تحویل داده شود اما متاسفانه به دلیل بی مهری مجموعه شهرداری تخریب شد و تجهیزات داخل آن به سرقت رفت.
رضا ریواده می افزاید: با توجه به این که پارک رضوان آشخانه در مسیر عبوری مسافران و گردشگران است لذا اداره متبوع به منظور ایجاد زیرساخت های اولیه برای استراحت و اتراق مسافران و گردشگران اقدام به ایجاد سرویس بهداشتی در محل پارک مذکور کرد.
وی ابراز می دارد: طبق بند 3 دستورالعمل و قرارداد این پروژه، تامین زیرساخت های آب، برق، گاز و تاسیسات ایجادی و ... با طرف مشارکت یعنی شهرداری آشخانه است و تاسیسات ایجاد شده مشمول آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه بندی تاسیسات گردشگری بوده و بعد از تکمیل و تجهیز به شهردار وقت آشخانه تحویل داده شد و صرفا باید در راستای ارائه خدمات به گردشگران و زائران بارگاه علی بن موسی الرضا (ع)باشد.
وی تصریح می کند : با عنایت به این که تاسیسات فوق الذکر از محل منابع ملی  و در راستای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران تامین اعتبار شده است به منظور جلوگیری  از تضییع حقوق بیت المال و اموال عمومی خواستار آن هستیم که شهرداری  آشخانه نسبت به بهره برداری بهتر از تاسیسات یاد شده اهتمام بیشتری کند./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار