مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین، از آغاز عملیات کشت غلات پاییزه در سطح 10هزار و 400 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان مرزی خبر داد.
کد خبر: ۳۳۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 01 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،مراد محمودیان روز پنجشنبه با بیان این که عملیات کاشت گندم در مزارع دیم و آبی قصرشیرین تا 20 آذر ادامه دارد، افزود: تاکنون در 500 هکتار از زمین های دیم شهرستان، گندم کشت شده است.
وی اظهار کرد: مراکز جهاد کشاورزی الوند، نصرآباد و سومار با حضور کارشناسان پهنه بندی، ستادی و معاونت فنی و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بر نحوه عملیات کاشت محصول گندم نظارت دارند.
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع کاشت محصولات زراعی پاییزه، عملیات نظارت بر این واحدها به صورت شبانه روزی انجام می شود.
محمودیان، تهیه بستر مناسب کشت، استفاده از کودهای شیمیایی، نظارت بر تنظیم و ادوات کاشت و بذرکارها جهت کشت در عمق مناسب را از جمله توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی به کشاورزان برای کشت غلات پاییزه عنوان کرد.
وی گفت: از ابتدای فصل کشت تاکنون بیش از 700 تن انواع بذور گواهی شده گندم دیم و آبی و 500 تن کود شیمیایی از نوع فسفات، ازت و پتاس در بین کشاورزان قصرشیرینی توزیع شده است.
پارسال در قصرشیرین از سطح 11 هزار و 620 هکتار مزارع زیرکشت گندم شامل 10 هزار و 200 هکتار دیم و یک هزار و 420 هکتار آبی در مجموع 20 هزار تن گندم برداشت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار