مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی مطرح کرد؛
تابناک مرکزی: مجتبی صدیقی با انتقاد از عملکرد بعضي جريانات سياسي که از روز دانشجو براي رسیدن به اهداف سياسي خود استفاده مي كنند گفت: ايستادگي در برابر ظلم و استكبارستيزي و آمريكا ستيزي که شاخصه اصلي روز دانشجو و كساني است كه شهيد شده اند این ضرورت را ايجاد كرده است که 16 آذر را مثل 13 آبان نماد استكبار ستيزي نشان دهند، نه نماد افتادن در پاي نظام سلطه كه متأسفانه بعضي جريانات سياسي انجام مي دهند.
کد خبر: ۳۳۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳ 05 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، مجتبی صدیقی مسئول بسیج دانشجویی استان در آستانه 16 آذر روز دانشجو در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی مجموعه بسیج دانشجویی را بزرگترین تشکل دانشجویی در جهان عنوان کرد که در میان اقشار مختلف بسیج یکی از تاثیرگذارترین و کیفیترین تشکل ها به حساب می آید و گفت: بسیج دانشجویی تنها تشکلی است که به دستور حضرت امام (ره) با هدف دفاع از دستاوردهای نظام و ارزش های نظام و پاسداری از ارزش های انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی تشکیل شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان دانشگاه را محل باوری و تق.یت گفتمان انقلاب دانست و بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی که در دنیا به نوعی پرچمدار آن ملت ایران است در دانشگاه باید تبدیل به دانش، تولید علم، آموزش، استاد و کادرهای باورمند شود که برای پیشروی این گفتمان نیازمند کادرهایی هستیم که به لحاظ عملیاتی بتوانند کار کنند

صدیقی با اشاره به اینکه در 61 مرکز عالی  استان حدود 24 هزار نفر از صدهزار نفر جمعیت دانشجو را نیروهای بسیجی می دهند در رابطه با فعالیت علمی بسیج دانشجویی گفت: مجموعه بسیج دانشجویی، یک تشکل با رویکرد های جامع است، در همه حوزه ها فعالیت می کند بنابراین یکی از عرصه های ضروری و رسالتی بسیج دانشجویی حوزه مسائل علمی می باشد.

وی در تکمیل این مبحث ادامه داد: یکی از کارهای بسیج دانشجویی شناسایی نخبه های  علمی و مخترع در دانشگاه است که اختراعات در سازمان بسیج کشور صنایع دفاع، صنایع خودکفایی سپاه پاسداران برسی می شوند.

صدیقی یکی دیگر از کارهای بسیج دانشجویی را کارکردن یه صورت ترویجی و تخصصی در حوزه تولیدات نانو و دانش های جدید که در دانشگاها کمتر کار شده است عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: مهم ترین کار بسیج دانشجویی معرفی نخبه های دانشجویی به دستگاه دولتی و استفاده از دستاورد های آنها است.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی در رابطه با معیار و ملاک دانشجو بسیجی گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بسیج مزرعه بی حصار است، در فضای دانشگاه  هرکس به نظام و انقلاب باور داشته باشد بسیجی است و دریچه های تنگ سیاسی و محدودیت ها  را مدنظر قرار نمی دهیم. هرکس این ویژگی را داشته باشد می تواند در فرایند فعالیت بسیج حضور پیدا کند .

صدیقی به عنوان بسیج معرفتی پرداخت که شامل افرادی است که عضو بسیج نیستند اما در فعالیت های بسیج حضور پیدا می کنند و تصریح کرد: کسانی که تشکیل پرونده داده اند بسیجی تشکیلاتی هستند، ما خیلی قائل به سختگیری و پیچیدگی نسبت به این موضوع نیستیم زیرا اعتقاد و باور به نظام و انقلاب برای ما مهم است .

صدیقی در رابطه با جایگاه دانشجوی بسیجی در بصیرت و حفظ انقلاب گفت: دانشجو موذن جامعه است که اگر خواب بماند نماز جامعه قضا خواهد شد دانشجو دارای ویژگی هایی مثل آرمان گرایی، عدالت خواهی و عدم مصلحت اندیشی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی با طرح این عنوان که دانشجو اهل زد و بند سیاسی نیست و هیچ حساب و کتابی با جریان های سیاسی ندارد می تواند در عرصه های مختلف اجتماعی اثرگذار باشد گفت: ما معتقدیم با این شاخصه هایی که در دانشجو وجود دارد، از او  برای آرمان خواهی، عدالت گرایی و استکبار ستیزی که از محور های بنیادی  انقلاب اسلامی باید استفاده شود

صدیقی از جمله کارهایی رسالتی دانشجو را حضور در حوزه آرمان گرایی، عدالت خواهی، استکبار ستیزی و مقابله با محافظه کاری در سطح جامعه است دانست و بیان کرد: بهترین کسی که  می تواند در این حوزه نقش آفرین باشد دانشجو است.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی از نقش دانشجو بسیجی در شکل گیری تمدن اسلامی سخن گفت و ادامه داد: بن ابه فرمایشات مقام معظم رهبری پنج گام برای رسیدن به تمدن اسلامی ترسیم شده  است که شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است که یکی از مهم ترین شاخصه های تمدن اسلامی وجود آدم های معتقد و کارآمد است.

وی مهم ترین اتفاقی که در دانشگاهها توسط بسیج دانشجویی می تواند رقم بخورد را سازماندهی دانشجویانی دانست که باورمند به گام های بزرگ و رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی هستند و گفت: آماده کردن چنین دانشجویانی از لحاظ مبنای معرفتی در حوزه های جهان بینی ضروری است که باید شکل بگیرد.

صدیقی توانمندی در اجرا را ملاک دانست و با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که باید کادر سازی انجام شود بیان کرد: لازم است دانشجویانی که اعتقاد فکری و مبانی لازم را دارند با تمرین مدیریت در حوزه سیاسی، فرهنگی، علمی و در راستای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی اثر گذار باشند که در نهایت منتج به ظهور یا از تنایج ظهور خواهد بود.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی 16 آذر و روز دانشجو را نماد استکبار ستیزی و ایستادگی در برابر ظلم و امپریالیسم نام برد و خاطر نشان ساخت: انتظار می رود تشکل های دانشجویی در روز 16 آذر همين مسير را ادامه دهند.

صدیقی با انتقاد از عملکرد بعضي جريانات سياسي که از روز دانشجو براي رسیدن به اهداف سياسي خود استفاده مي كنند افزود: ايستادگي در برابر ظلم و استكبارستيزي و آمريكا ستيزي كه شاخصه اصلي روز دانشجو و كساني است كه شهيد شده اند این ضرورت را ايجاد كرده است که 16 آذر را مثل 13آبان نماد استكبار ستيزي نشان دهند، نه نماد افتادن در پاي نظام سلطه كه متأسفانه بعضي جريانات سياسي انجام مي دهند.

انتهاي پيام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار