معاون استاندار کرمانشاه:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از طریق جاده قدیمی ابریشم به کشورهای آسیایی و اروپایی متصل می‌شود که همین موضوع زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر در این استان را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۳۴۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 13 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،مجتبی نیک‌کردار امروز اظهار داشت: استان کرمانشاه با داشتن موقعیت‌های خوب، فرصت‌های بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

نیک‌کردار به 370 کیلومتر مرز مشترک با استان کرمانشاه با کشور عراق و پنج بازارچه مرزی و 2 مرز رسمی اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه از طریق جاده قدیمی ابریشم به کشورهای آسیایی و اروپایی متصل می‌شود که همین موضوع زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر در این استان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه مرکزیت غرب کشور را دارد، تصریح کرد: کرمانشاه با جمعیت یک‌میلیون نفری در میان یک‌هزار و 300 شهر ایران، نهمین شهر بزرگ کشور محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه به توانمندی فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی اشاره کرد و ادامه داد: وجود فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی با یک سالن پرواز به مساحت 550 هزار مترمربع، به‌عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه غرب کشور 24 ساعته پرواز خارجی انجام می‌دهد.

این مسؤول به بهره‌برداری از راه‌‌آهن تا پایان خدمت دولت یازدهم(پایان بهار سال 1396) اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه 8 هزار و 600 کیلومتر راه وجود دارد که 493 کیلومتر به‌صورت راه اصلی و 379 کیلومتر آن نیز به‌شکل بزرگراه است.

نیک‌کردار به هفت سد در دست بهره‌برداری استان اشاره کرد و یادآور شد: استان کرمانشاه با ذخیره یک‌میلیارد مترمکعب آب، توانایی تامین 200 میلیون مترمکعب آب برای بخش صنایع را دارد و فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری صنایع آب‌بر را به خوبی دارد.

وی به 13 هزار و 68 مگاوات انرژی در استان اشاره و بیان کرد: نیاز سرمایه‌گذاران به انرژی گاز در استان مرتفع شده است، با عبور دو لوله سراسری گاز از شرق و غرب استان، برای تامین گاز صنایع مشکلی نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار