معاون استاندار اردبیل مطرح کرد:
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ارزان بودن انرژی در کشور موجب اسراف و مصرف بیش از حد آب ،برق و گاز شده است.
کد خبر: ۳۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲ 13 May 2015
 به گزارش ایرنا، علی آذرنژاد در همایش مدیریت مصرف انرژی در دستگاه های اجرایی افزود: هزینه ای که از مردم برای آب ، برق و گاز دریافت می شود یک سوم قیمت تولید شده آنها می باشد.

وی با بیان اینکه میزان مصرف بنزین نسبت به گذشته اصولی تر شده و از اسراف آن کاسته شده است ،ادامه داد : هنوز با وجود افزایش قیمت بنزین میزان مصرف بنزین در کشور ما نسبت به سایر کشورهای جهان شش برابر بوده که این موضوع زنگ خطری برای نسل آینده محسوب می شود.

آذرنژاد با بیان اینکه جمعیت ایران یک درصد از جمعیت جهان می باشد ، اظهار کرد: این در حالی است که هم اکنون کشور ما دو درصد از انرژی جهان را مصرف می کند و باید برای مصرف صحیح و اصولی آن فرهنگ سازی شود.

او با اشاره به وضعیت کشور در 50 سال گذشته، گفت: زمانی روستاها و حتی شهرهای ما از هر گونه نعمت آب، برق وگاز بی بهره بود ولی اکنون در بیشتر مناطق کشور این امکانات وجود دارد و ما باید از اتلاف و اتمام این انرژی جلوگیری کرده و ان را برای نسل های آتی نگه داریم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل نیز در این همایش گفت: صد در صد جمعیت شهری استان و 99 و نیم درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت برق بهره مند می باشند.

علیرضا علیزاده افزود: کشورما یکی از بد مصرف ترین ذخایر انرژی در جهان بوده وهر سال مقدار عظیمی از انرژی ما به دلیل ارزان بودن وپایین بودن تکنولوژی به هدر می رود.

وی بیان کرد: توجه نکردن به مصرف اصولی انرژی از جمله مواردی است که باعث اتلاف آن می شود و این در حالی است که می توانیم از این منابع در سایر زمینه های توسعه ای استفاده کنیم.

علیزاده با تاکید بر فرهنگ سازی در مصرف بهینه و مناسب انرژی گفت: باید با استفاده اصولی وبهینه از انرژی برق از خاموشی هایی که در فصل تابستان و در ساعت های اوج مصرف وقوع می یابد جلوگیری کنیم.

او بیان کرد: در سال اول اجرای هدفمندی یارانه ها با کاهش مصرف برق مواجه بودیم ، ولی از آنجایی که قیمت برق ارزان و در سبد خانوارها زیر 2 درصد است ، در یکی دو سال اخیر باز با افزایش مصرف برق مواجه هستیم.

وی افزود: هم اکنون سالانه هفت تا هشت درصد با افزایش مصرف برق مواجه هستیم که اگر نتوانیم مدیریت کنیم باید کلیه تاسیسات برقی در هر 10 سال دوبرابر شود که این امر نیز نیازمند سرمایه گذاری عظیمی است که از عهده برنخواهیم آمد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه در 300 ساعت از فصل تابستان ساعات اوج مصرف برق افتاق می افتد ، افزود: در این زمان ها تاسیسات موجود نیز نمی تواند پاسخگو باشد ، ولی در سایر اوقات سال تاسیساتی که داریم کفاف تولید برق را داشته و حتی سه برابر میزان مصرف را تولید می کند.

وی بیان کرد: شهروندان استان اردبیل باید در این ساعت ها که سه درصد از کل ساعت های مصرف برق استان را تشکیل می دهد ، همکاری کرده وبا رعایت مصرف اصولی و بهینه زمینه استفاده سایر همشهریان از این انرژی را فراهم آورند.

وی گفت: در استان اردبیل بیشترین مصرف برق با 48 درصد متعلق به مصارف خانگی ، در بخش صنعت 17 درصد ، در بخش کشاورزی 18 درصد و در بخش اداری نیز 10 درصد می باشد.

همایش مدیریت مصرف انرژی در دستگاه های اجرایی به مدت یک روز در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار