دادستان کل کشور عنوان کرد:
از لحاظ سیاسی، عمومی و اقتصادی امنیت خوبی داریم اما از لحاظ امنیت اخلاقی مشکل داریم و به شدت در معرض حملات دشمن هستیم. برخی نمی‌خواهند و اراده قوی در ساماندهی فضای مجازی وجود ندارد، متصدیان و مسئولان باید برای برخورد با آسیب‌های فضای مجازی ستاد بحران تشکیل دهند.
کد خبر: ۳۵۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 03 January 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان قم، با بیان اینکه مردم قم در خط مقدم انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرده‌اند، اظهار کرد: اهالی قم در 19 دی توانستند قدرت خود را برای همگان به اثبات رسانده و مقابل خواسته‌های رژیم شاهنشاهی ایستادگی کنند.

دادستان کل کشور با تأکید براینکه تحقق عدالت باید در یک بستر آرام و نرم باشد، گفت: امیرالمؤمنین(ع) فرموده‌اند سیاست عدل مبتنی بر پیگیری مداوم است، یعنی اجرای عدالتی در جامعه باید به مرحله عمل و اجرا در بیاید، همچنین تحقق عدالت باید مبتنی بر بخشش و چشم‌پوشی باشد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی داعیه تحقق اهداف الهی را دارد که مبتنی بر تحقق عدالت است، تصریح کرد: قوه قضائیه محور تحقق عدالت در جامعه است البته قوه مجریه، قوه مقننه و تمامی ارگان‌ها مسئولیت تحقق عدالت را دارند اما قوه قضائیه محوریت این مسئله است.

منتظری تغییر پست‌ها را امری طبیعی دانست و ادامه داد: از آن‌جایی که پست دادستانی بسیار حساس و گاهی خسته کننده است لذا از رسالت‌های ما این است تا دادستان‌هایی که بیش از ۱۰ سال خدمت کرده‌اند را تغییر و از نیروهای جدیدتر استفاده نماییم.

وی بابیان اینکه دادستان در مقام صدور حکم نیست، افزود: عمده وظیفه دادستان احقاق حقوق عامه مردم است، احقاق حقوق بر دو قسم است که باید موردتوجه دادستان باشد، دادستان باید یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کاری خود را مبتنی بر تکریم ارباب‌رجوع قرار دهد، دادستان به مجرم حق توهین ندارد و دادگاه وظیفه رسیدگی به اتهام متهم را دارد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: مساله دوم آن است که دادستان باید نسبت به حقوق جامعه که شاکی و مدعی خصوصی ندارد اهتمام جدی داشته باشد؛ در گذشته در عرصه حقوق دادستانی نواقصی وجود داشت ولی با تصویب قانون جدید یک فصل کاملی برای تعیین وظایف دادستانی تدوین شد؛ پس از تصویب این قانون دادستان‎های استانی وظایف خاصی پیدا کردند.

وی اظهارکرد: دادستان وظیفه دارد که به امنیت جامعه با دوراندیشی و تدبیر نسبت به مسایل کلان جامعه کمک کند؛ در این زمینه برنامه ریزی باید بر اساس واقعیت‎ها باشد و تصمیمات باید با دوراندیشی باشد.

منتظری افزود: وظیفه دادستان این است که با ابزار لازمی که در اختیار دارد با معارضان علیه امنیت مقابله کند؛ نیروهای اجرایی و نظامی و امنیتی در مواقعی که قانون به آن تصریح کرده است در مقام ضابط در کنار دادستان خواهند بود و با این ابزارها دیگر از دادستان پذیرفته نیست که در شهر ناامنی باشیم.

وی تصریح کرد: امنیت اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی و ... از مهمترین شاخصه‎های امنیت کشور است که دادستان باید در این زمینه فعال باشد؛ دادستان باید به شکلی کار کند که حتی زمینه سرمایه گذاری سرمایه گذاران و کارآفرینان در جامعه فراهم کند.

دادستان کل کشور گفت: امروزه از نظر اخلاقی به شدت مورد تهاجم دشمنان هستیم؛ در گذشته نیز رهبرمعظم انقلاب تهدیدات دشمنان را در قالب شبیخون فرهنگی متذکر شدند؛ از نظر امنیت جانی و عمومی و اقتصادی امروزه شرایط خوبی در کشور حاکم است؛ ولی در زمینه امنیت اخلاقی شاهد لغزش هستیم و متاسفانه مسایل اخلاقی نیز کمی وجهه سیاسی، حزبی و جناحی به خود گرفته‎اند.

وی اظهارکرد: دشمن، امنیت اخلاقی جامعه را به شدت مورد هجمه قرار داده است و هدف آن نیز این است که اعتقادات مردم را بگیرد؛ اگر نسل جوان به اسلام و نظام و ولی فقیه و جمهوری اسلامی نداشته باشد هیچگاه سینه خود را در مقابل دشمن سپر نمی‏‎کند و به همین خاطر آنهارا با مسایل جنسی و اعتیاد و... درگیر می‎کند و اگر متوجه این خطرات نباشیم قطعا ضربه می‎خوریم.

منتظری افزود: امروزه خطر فرهنگی و اخلاقی به شدت ما را تهدید می‎کند و بستر آن نیز با شبکه‎های مجازی در دسترس قرار گرفته است؛ فضای مجازی دارای فوایدی است ولی از این حیث خطرات بسیاری نیز جامعه ما را تهدید می‎کند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از مدت‎ها قبل دستور تشکیل شورای فضای مجازی را صادر کردند و اساسنامه آن نیز تایید و تصویب شد و مدت‎های مدید به جهت حزبی و جناحی این شورا ماموریت خود را به خوبی انجام ندادند که این مشکل در دولت قبلی نیز وجود داشت.

دادستان کل کشور گفت: این شورا در جهت ساماندهی حرکت می‎کند ولی انتظاری که جامعه از این شورا دارند این است که باید ستاد بحران در امور فضای مجازی و مشکلات و آسیب‎های این حوزه تشکیل شود.

وی اظهارکرد: امروز فضای مجازی و محتوای آن، به گونه‎ای است که به طور قطع و مسلم، یک آسیب جدی را به جامعه و کشور ما وارد می‎کند؛ در این زمینه مسئولان باید برای برخورد با این عارضه عجیب همگرایی داشته باشند؛ رهبری فرمودند که فضای مجازی امروز قتلگاه جوانان ما شده است؛ آیا مسئولان امر نباید برای برخورد با این آسیب جدی و قتلگاه ستاد بحران تشکیل دهند؟

وی گفت: امروزه برای بستن برخی از این شبکه‎ها مشکل داریم و برخی بیان می‎کنند که این شبکه به دلیل اینکه میلیون‎ها کاربر دارد نباید آن را مسدود کنیم که این امر در مقابل خدا پذیرفتنی نیست، نباید سرمایه اعتماد مردم را به خاطر امور حزبی و جناحی از دست بدهیم.

منتظری با بیان اینکه اگر مشکلاتی وجود دارد باید در فضای بسته انجام شود نه اینکه دعواها را به رسانه‎ها و مردم بکشیم، به سخنان رییس جمهور در خصوص گورخوابی اشاره کرد و گفت: بعد از این موضوع شبکه‎های ماهواره‏‎ای و اجتماعی روی این مساله چه مانورهایی دادند؟ چرا به دست خود، خود را تضعیف می‎کنیم.

وی بیان کرد: رییس جمهور رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر است که باید به این امور رسیدگی شود؛ دولت باید کمپ‎هایی را برای درمان و مراقبت از معتادان ایجاد کند؛ وقتی این کمپ‎ها ایجاد نمی‎شود این افراد نیز به این وضعیت می‎رسند.

دادستان کل کشور گفت: قم ام‌القری و مرکز استقرار مرجعیت شیعی است و همه مسئولان نیز به این مساله توجه دارند؛ از هر جهت باید به شان این شهر توجه داشت و باید حرمت مرجعیت و حوزه و مردم این شهر مقدس به خوبی رعایت شود.

وی بیان کرد: در این شهر نیز خطراتی وجود دارد که نخستین آن، این است که دشمنان ما روی حوزه کار می‎کنند و سعی می‎کنند از عوامل نفوذی خود استفاده کند که این مساله نیازمند توجه و دقت مسئولان امنیتی و قضایی است.

وی تصریح کرد: اساس نظام ما بر دو ستون رهبری و مردم است؛ اگر رهبری در این جامعه تضعیف شود ستون خیمه نظام کشیده می‎شود و اگر اعتماد مردم از بین برود دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.

منتظری بیان کرد: داستان نشر فایل صوتی مقام معزول از سوی امام و تماس فرزند وی با شبکه‎های بیرونی یک درد است که نمی‎توان آن بیان کرد. وی با شبکه صدای آمریکا، یک ساعت مصاحبه کرده است. مجری بهایی این برنامه آنچه می‎خواهد می‎پرسد و وی نیز به آنها پاسخ می‎دهد.

وی گفت: امروزه برای کوبیدن رهبری از هر اقدامی استفاده می‎کنند. سئوالی که از وی می‎شود این است که چرا پس از 28 سال به فکر افشای این فایل افتادید که وی گفت دانستن حق مردم است؛ وقتی این مصاحبه از سوی شخصی که در حوزه علمیه نشسته است با مجری بهایی صدای آمریکا انجام می‎شود جای تاسف دارد. وی تنها به فایل صوتی نیز بسنده نکرده بود و با دور تی وی نیز مصاحبه کرده است و در این مصاحبه و گفت‌گو سعی می‎کند که امام را زیر سوال ببرد، وی سپس به خلف صالح ایشان هجمه وارد می‎کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار